Irreversible
Fra : Jake

Dato : 26-01-04 17:08

Hej - er ny her i gruppen. Hermed første indlæg!

Var inde og se sub. i lørdags og må sige at den chokerede en film-entusiast
der ellers sjældent lader sig chokere. Her har vi rå og meningsløs vold,
håndholdt kamera der farer op, ned, frem og tilbage, stroboskoblys fra hele
lærredet og en fortælling der kører baglæns... Der er fuld knald på for alle
sanser, og det hele bliver faktisk en bittersød fortælling om hævnens
skræmmende væsen. Efter min opfattelse en fantastisk film, der tør være
anderledes og tør vise tingene som de er - der er på ingen måde lagt fingre
imellem. Her har vi en vaskeægte feel-bad film, men med noget på hjertet og
en in-your-face 230 km/t fremadbrusende fortællestil!

Kan klart anbefales...

- håber ikke at jeg har overset tidligere indlæg om filmen.

Yours truly
/Jake

Fra : Marianne Muus

Dato : 26-01-04 17:20

"Jake" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan klart anbefales...
>
> - håber ikke at jeg har overset tidligere indlæg om filmen.

Hejsa

Jeg så den også i lørdags og er i store træk enig med dig...

Dens fortællestil minder i koncept meget om Memento, men dog med den
undtagelse, at ingen af personerne lider af problemer med
korttidshukommelsen

Bliver også sjældent chokeret af film, men her måtte jeg altså gribe mig
selv i at få en lettere kvalme ved nogen af scenerne.

Men på trods af al volden, er det en god historie, der sætter nogle tanker i
gang hos seeren.

Christian