PDF type og creator
Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-01-04 14:03

jeg er en sjælden gang ude for at hentede PDF-filer har

type = TEXT og
creator = MSIE

Hvad skal webmasteren på sin PC-hjemmeside, rette og hvor gør han det,
så PDF-filen erkendes som en PDF-fil efter man har hentet den?

Jeg er pt. nød til at smide sådanne PDF-filer ind i MacLink og "fixe"
den. (Har også hørt om Snitch). Men vil gerne slå et slag for at
Mac-brugere også kan hente PDF-filer uden problemer.

Flemming Rubini

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-01-04 22:48

Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad skal webmasteren på sin PC-hjemmeside, rette og hvor gør han det,
> så PDF-filen erkendes som en PDF-fil efter man har hentet den?

Det er ikke altid webmasterens skyld.

> Jeg er pt. nød til at smide sådanne PDF-filer ind i MacLink og "fixe"
> den. (Har også hørt om Snitch). Men vil gerne slå et slag for at
> Mac-brugere også kan hente PDF-filer uden problemer.

Måske det kunne hjælpe at gå i Internet kontrolpanelet og ændre på
arkivreferencen i stedet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-04 02:46

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:
> jeg er en sjælden gang ude for at hentede PDF-filer har
>
> type = TEXT og
> creator = MSIE

Det er ikke så ualmindelig, - jeg har flere gange fået den slags, og når
man forsøger at åbne dem, får man en fejlmelding om, at det ikke er en
PDF fil...

I Type skal der stå: PDF
I Creator skal der stå: CARO

Hvis du fx. har 'TypeChanger' - en lille CMM plugin, kan du selv ændre
dem, når du får den slags filer, og du kan så åbne dem med Acrobat
Reader +4.x.

> [...]
> den. (Har også hørt om Snitch). Men vil gerne slå et slag for at
> Mac-brugere også kan hente PDF-filer uden problemer.

Jeg tror problemet kommer, fordi PC'isterne bruger ofte Word til at
generere PDF filer med, og de regner med, at alle andre også bruger Win
xxxx og derfor også AcroRead Win, - den er knap så kræsen som Mac
versionen, men jeg synes heller ikke, den er så præcis som Mac ver....

Ja, du kan [_bør_! ] bruge Snitch! - og jeg vil endda anbefale at
alle gør det. Det er et genialt godt info program til klassisk Mac OS. -
Jeg har brugt den lige siden den allerførste ver. 1.0b1 - og nu er den
på ver. 2.67. - Han smider ikke om sig med updates, men når der så
kommer en ny beta, så er drmeget, megt lidtt finpde for frigivelse som
færdigt produkt!

Som sagt, så finder der TypeChanger, men der findes et hav af den slags
småprogrammer, og flere af dem kan endda lave 'bunch changes' - altså
ændre en hel masse filer på én gang! Prøv at søge på
www.versiontracker.com under Mac OS med søgeord 'creator og/eller
'type', - så kommer der flere sider frem...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>