Once upon a time in Mexico
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-01-04 13:41

Fik lige set den efterfølger til Desperado. Den skuffede nu fælt synes jeg.
Desperado er ingen stor film, men jeg finder den herlig underholdende. Denne
her kunne jeg ikke rigtig blive fanget af. Johnny Depp er da herlig, men han
giver jo altid en mere eller mindre god præstation. Antonio gør det som han
skal, ikke det store i hans rolle. Men hvorfor have William Dafoe med når de
ikke bruger ham til noget. Samt det er da alt for lidt man ser til Salma
Hayek i denne her film. Actionen er faktisk bedre i Desperado, og det virker
da en anelse mærkeligt, da man skulle tro Robert havde fået flere penge at
gøre med, end i Desperado.

Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado havde
altså meget mere stemning og stil.

Mvh. Brian

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-01-04 12:50

Brian, Rikke & Kristian skrev i en meddelelse...
> [...]
> gøre med, end i Desperado.
>
> Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado
> havde altså meget mere stemning og stil.

Kan ikke give dig andet end ret i din anmeldelse.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-01-04 13:13

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev:

>Kan ikke give dig andet end ret i din anmeldelse.

Også jeg. Sikke noget lort.

Spoiler:
En god actionscene er efter min mening den, hvor Banderas og Hayek
sammenlænket svinger sig rundt på husfacaden ved hjælp af lænken. Men
hvorfor er de lænkede? Jeg mener, man senere i t tilbageblik ser, at
det er en del af bryllupsceremonien, at de bliver lænket sammen, men
jeg er ikke sikker. Har i så fald aldrig set denne skik før. Ved
nogen, om det er almindelig praksis eller blot noget, Rodriguez har
fundet på til filmen?
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 26-01-04 14:04

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg er ikke sikker. Har i så fald aldrig set denne skik før. Ved
> nogen, om det er almindelig praksis eller blot noget, Rodriguez har

Har ikke set filmen endnu, men det er en almindelig katolsk skik at binde
brudeparret sammen under ceremonien, i hvert fald i Mexico.

Mikkel

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 26-01-04 16:39

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> jeg er ikke sikker. Har i så fald aldrig set denne skik før. Ved
> nogen, om det er almindelig praksis eller blot noget, Rodriguez har

Fik de ikke 'låst' deres lænke op ved afslutningen af ceremonien? Sådan
husker jeg det, hvilket virkede meget underligt på mig.

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-01-04 18:42

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> [...]
> jeg er ikke sikker. Har i så fald aldrig set denne skik før. Ved
> nogen, om det er almindelig praksis eller blot noget, Rodriguez har

Såvidt jeg husker får de taget lænkerne af ved deres bryllup.

Men jeg er enig med dig og Torben i at det er skuffende fortsættelse. Det
kunne Rodriguez godt have gjort bedre.
Jeg ivlle give den 3 ud af 6 filmruller.

Fra : Søren

Dato : 26-01-04 13:13

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:4014fc93$0$17617$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado havde
> altså meget mere stemning og stil.

Enig. Men Desparado var også skrevet af Tarantino, og så kan det jo ikke gå
helt galt.

Fra : Simon

Dato : 26-01-04 15:43

Nej det er så absolut ikke. Det er svjv den kære Rodrigez der kan tage ære
for den. Tarantino optræde bare lidt.

Men jeg er enig med emne-starteren. Skuffende film, alt for pompøs musik på
mystiske steder( hold dig fra musikken i fremtiden, Robert!)

Mvh
Simon

(SNIP)

Fra : Søren

Dato : 26-01-04 18:09

"Simon" <simon@_sletmig_simz.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det er så absolut ikke. Det er svjv den kære Rodrigez der kan tage ære
> for den. Tarantino optræde bare lidt.

Det har du sandelig ret i. Så lærte jeg også noget i dag. Men så er det da
lidt underligt, at manuskriptet til Once Upon a Time in Mexico er så
elendigt skruet sammen.

Fra : HKJ

Dato : 26-01-04 18:17

"Søren" <PleaseAnswerInNewsgroup@invalid> wrote in message

> Det har du sandelig ret i. Så lærte jeg også noget i dag. Men så er det da
> lidt underligt, at manuskriptet til Once Upon a Time in Mexico er så
> elendigt skruet sammen.

Hvis du ser på hvor lang tid Rodriguez brugte på filmen, så er det måske
ikke så mærkeligt alligevel.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 26-01-04 14:59

> Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado havde
> altså meget mere stemning og stil.

Jeg blev lokket med ind og se subject en lørdag aften, og selv om jeg kunne
lide Desperado og især El Mariachi, så var det nu med noget lave
forventninger jeg gik i biografen - til gengæld var jeg faktisk godt
tilfreds, da jeg gik ud. Selvfølgelig har filmen sine svagheder, og den
tager da sin tid om at komme igang, men alt i alt fandt jeg den nu vældigt
underholdende; ikke mindst takket være Johnny Depp og hans fantastiske arm.

Mvh Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-04 15:19

> Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado havde
> altså meget mere stemning og stil.

enig - Johnny Depp er underholdende, Banderas er ret anonym egentlig - jeg
er glad for jeg ikke bestilte den på dvd inden jeg fik den set - men ok til
et par timers underholdning.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : HKJ

Dato : 26-01-04 17:33

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:4014fc93$0$17617$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nå men alt i alt en skuffelse, med et par ok scener. Men Desperado havde
> altså meget mere stemning og stil.

Helt enig.

Men jeg syntes til gengæld at ekstramaterialet er ret interesant på filmen.

Noget af det jeg syntes er spændende er hans forhold til HD (digital)
filmkamera.

Ifølge Rodriguez så er det et 35mm filmkamera overleget på ALLE punkter,
incl opløsning.