Grafikkort til Warcraft ?
Fra : Robert Petersen

Dato : 26-01-04 11:59

Hej med jer.

I forbindelse med at både min datter og søn elsker at spille warcraft,
skulle vi prøve at sætte det op så de kan spille mod hinanden via vores
trådløse netværk. Og det virker fint...

men men men... min datter PC med kyro baseret 64 mb agp kort(hercules 3d
prophet), kan slet ikke spille warcraft, uden at vi går ned i laveste
opløsning, og efter ca. 5 minutter kommer der en fejlmelding fra Win2000
(noget med en seriøs fejl) Maskinen er opdateret med nyeste drivere og alt
det der.

Hvilket alternativt (læs billigt) grafik kort kan i anbefale (jeg tror kun
at motherboardet kan køre APG X 1)

Hilsen Robert

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 12:23

Hej

Jeg formoder det er Warcraft 3 vi snakker om...

Hvis vi tager oplysningerne fra Blizzard selv, siger de:

600MHz processor, 256mb RAM, 32mb 3D Video RAM, DX 8.1 og et lydkort.

Så ligger din datters maskine over det, må fejlen være et andet sted. Jeg
tror ikke det er grafikkortet. Måske nærmere mængden af RAM.

Men skulle du alligevel overveje et nyt grafikkort, så går man ikke galt i
byen med et kort fra GeForce 4 Ti serien, alt efter hvor meget du vil ofre
på det.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Robert Petersen

Dato : 26-01-04 12:52

Jeps... det er warcraft 3.
Okay.. det er vist kun et 450 mhz, overclocket til 550 mhz, men 256 ram er
okay og det samme er grafik kortet vel egentlig også ? (ved ikke om det 3D
videoram eller om det er nogle "forkerte slags ram")

men jeg kigger lidt efter Geforce kortet....

takker for dit råd.

Hilsen Robert

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 13:12

Hej

Ja grafikkortet burde være ok. Og det med RAM er ligegyldigt i dag, det var
tilbage i '96 der var forskel på D, W og V RAM.

Men når du bruger win 2000, så vil det styresystem gerne have RAM, jo mere
jo bedre. Derfor ville en stang mere i maskinen, gøre underværker.

Men selvfølgelig vil et andet grafikkort, tage en del af belastninge.

Men Warcraft 3 kan få ALLE maskiner til at hakke...

Jeg har en AMD 2800+, 512mb RAM, GeForce FX5950, det hakker når der komme
MANGE figurer på skærmen i højeste opløsning.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : MO

Dato : 26-01-04 17:32

Når maskinen ikke er nyere synes jeg du skulle købe et brugt gforce 2 gts,
det kan køre warcraft 3 okay, og ville nok ikke være det der sætter grænsen
i setuppet. Alternativt gforce 4 mx 440 - 460, de går tit for omkring 300 kr
på qxl

mvh

MO

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 26-01-04 18:01

Radeon 9200

AGP 1 - det kan måske være et problem.
mvh
TK

Fra : Nikolaj W.

Dato : 27-01-04 09:39

> [...]
> Hej med jer.
>
> Hvilket alternativt (læs billigt) grafik kort kan i anbefale (jeg tror kun

Alle chipsets understøtter AGP2x lige fra det første P2 chips (LX440), de
første grafikkort var ikke bygge til at udnytte AGP porten, men det at den
kørte dobbelt så hurtigt som PCI slotne gjorde, at det stadig var lidt
hurtigere.

Hvad du kan være udsat for er, at din AGP port ikke kan levere den spænding
der skal til, men hvis du går efter et kort der understøtter 2x skulle det
ikke være et problem.