Hvordan bader man en kat?
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 26-01-04 02:17

Hej.

Indlægget om Babe - den kække hæmoride fik mig til at tænke på hvordan bader
man egentlig en kat.

Det lyder måske åndssvagt, men fra min kat var helt lille har jeg vænnet den
til at få vand i pelsen ved at give den en våd hånd eller en lille kopfuld
vand igennem pelsen, og det har den taget helt fint.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Axelgaard

Dato : 26-01-04 09:00

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at få vand i pelsen ved at give den en våd hånd eller en lille kopfuld
> vand igennem pelsen, og det har den taget helt fint.

Normalt vil man kun vaske en kat hvis det er nødvendigt. Har den fået noget
i pelsen som den ikke selv kan få ud, noget man synes den ikke skal slikkes
af sig - det kunne være sod fra en biludstødning eller lign - så ville jeg
da bade vores, ellers ikke.
Babe blev badet fordi den skulle på udstilling, den skulle jo være ekstra
fin :) Husk, katte er (så vidt jeg husker) verdens mest renlige dyr - så
længe den er rask selvfølgelig.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 26-01-04 10:56

> [...]
> fin :) Husk, katte er (så vidt jeg husker) verdens mest renlige dyr - så

Jamen det var jo det jeg tænkte at det kunne blive nødvendigt at bade katten
eller vaske den, f.eks. hvis den blev syg og ikke kunne vaske sig selv eller
hvis jeg skulle ud og vise den frem, og så var det jo lidt smart om den var
bare en smule vant til vand.

MVH Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 13:10

Axelgaard skrev i <news:4014c90f$0$24837$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,>:

> Normalt vil man kun vaske en kat hvis det er nødvendigt.

Hmmm

Min huskat, Mimi, som er korthåret og ikke skal udstilles, vil jeg meget
nødig vaske. Min 7 måneder gamle perser, Dizzy, er allerede blevet
vasket flere gange.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : kenneth

Dato : 27-01-04 17:15

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mange hilsner
> Lotte M - http://www.lotte-m.dk

> min lille kisser (6-8 månder) er da også blivet vasket et PAR gange
kys til alle katte fra heidi

Fra : Kammien

Dato : 27-01-04 17:36

Hej....

Vores 9 måneder Gammel kastreret Han-kat klare det med at blive vasket HELT
selv...

Han leger i vores Køkkenvask HVER gang vi tænder for vandet i køkkenet

& han dypper hovedet helt ind i vandet & han prøver at "fange" vandet med
poterne osse..!

Vi har det HELE Optaget på et par Små video klip lavet på vores digital
kamera,
& det morer vi & vores venner & familie os meget over når vi kigger på
klippene...

Men han har dog Ikke været længerer inde i vandet selv end HELE hovedet,
endnu.....

& Han Elsker når min kæreste stikker hænderne ind under vandet & hun så
bagefter

kører hænderne ned over ryggen på ham bagefter... men Især er han Vild med
at blive tørret

efter en gang vandlege , med et lille blødt håndklæde...

Men han vil dog Ikke Ind under bruseren med os når vi går i bad, men gerne
Soppe i vandet

på gulvet mens vi står under bruseren....

Men vi har så osse Kun Haft ham i lidt over 2 Uger , indtil viderer ..

Men det med at gå HELT I bad i håndvasken eller i bruseren kommer jo nok
engang.

Det skulle Ikke undre os i hvertfald med så meget "kærlighed" for vand som
han har.....

Hilsen Kammien + kæresten