GF3 og BF1942
Fra : Janus Aagaard

Dato : 25-01-04 23:40

Hej NG.

Jeg har en computer med ovenstående grafikkort. Burde det ikke kunne trække
BF ganske smertefrit? Når jeg spiller oplever jeg en del lag. Jeg tror ikke
at det er forbindelsen (1024/256) det er galt med. Jeg har netop (for to
uger siden) geninstalleret Windows XP Pro og har opdateret _alle_ drivere.
BF er også fuldt opdateret.

Jeg har på fornemmelsen at det måske kunne være varme, men ikke særligt
varmt (25-30) og CPU'en 43. Der er ikke grafikfejl.

Mine specs:

Epox 8RDA+
AMD Barton 2500+
2x512 MB Samsung RAM 6ns
Creative Audigy Player
Creative GF 3 TI-200 64 MB
120 GB Maxtor 9, 8 MB
120 GB Samsung, 8 MB
80 GB WD, 8MB
Lite-on 52x24x52
Asus 16x DVD

Hvad mener I?

Mvh
Janus

Fra : Cinnober

Dato : 26-01-04 17:18

"Janus Aagaard" <frantz.jaeger@i.berlin.de> skrev i en meddelelse news:uyXQb.21158$Hs6.19885@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg har på fornemmelsen at det måske kunne være varme, men ikke særligt
> varmt (25-30) og CPU'en 43. Der er ikke grafikfejl.

hmm synes jeg ind imellem har problemer osse med et GF4TI4200 på en Nforce2 bundkort og en XP1800+....så måske ikke så urealistisk for dig...

Fra : Brian Lund

Dato : 26-01-04 18:57

> [...]
> uger siden) geninstalleret Windows XP Pro og har opdateret _alle_ drivere.

Hvis det er _lag_, så er det netop din internetforbindelse den er gal med,
hvis det derimod _hakker_, ja så er det et hardware/driver-problem...

Deler du din internetforbindelse med en anden?

Kraftig lag kan du i battlefield nemt se, du kan f.eks. pludselig flytte dig
flere meter tilbage i den retning hvor du kom fra.

Hvis det hakker, så kan du _ikke_ bevæge dig mellem enkelte frames, hvilket
du godt kan hvis det lagger!

> Jeg har på fornemmelsen at det måske kunne være varme, men ikke særligt
> varmt (25-30) og CPU'en 43. Der er ikke grafikfejl.

Dit grafikkort kan også være for varmt, føl evt. efter på grafikkort
køleprofilen...

> Mine specs:
>
> Epox 8RDA+
> AMD Barton 2500+
> 2x512 MB Samsung RAM 6ns
> Creative Audigy Player
> Creative GF 3 TI-200 64 MB
> 120 GB Maxtor 9, 8 MB
> 120 GB Samsung, 8 MB
> 80 GB WD, 8MB
> Lite-on 52x24x52
> Asus 16x DVD
>
> Hvad mener I?

Dit grafikkort er i underkanten til at kunne trække BF, du må da køre med
nogen meget lave grafikindstillinger?

Brian

Fra : Per Horn Petersen

Dato : 26-01-04 19:35

Brian Lund wrote:

> [...]
> køleprofilen...

> Dit grafikkort er i underkanten til at kunne trække BF, du må da køre med

Jeg sidder med en:
P4 1,6
2X 512 Mb DDR
GF2 GTI 32Mb
og kan ikke få det til at køre flydende - selv ved laveste lyd og
billede kvallitet :( og en opløsning på 640*480 X 16
Det synes jeg er dårligt...
Så jeg er faktisk lidt i tvivl om, om det er nok at skifte til Radeon
9600 Pro - eller om resten af maskinen også halter...

/ Per

Fra : Cinnober

Dato : 26-01-04 20:29

Well har lige lagt BF1942 ind på pc nummer 2 (AMD Duron 750@FSB133, 640 mb PC133 ram,GF2MX200 64 mb,Soltek SL75KAV,Win2000 Pro) og det kører fint i 800x600x16 hvis man sætter alting på LOW...har du lagt evt.bundkortsdrivere ind ??

Fra : Per Horn Petersen

Dato : 26-01-04 20:32

Cinnober wrote:

> Well har lige lagt BF1942 ind på pc nummer 2 (AMD Duron 750@FSB133, 640 mb PC133 ram,GF2MX200 64 mb,Soltek SL75KAV,Win2000 Pro) og det kører fint i 800x600x16 hvis man sætter alting på LOW...har du lagt evt.bundkortsdrivere ind ??

Nej - det har jeg faktisk ikke :( jeg har problemer med at finde den
til mit Chaintech 9BJF motherboard... (IKKE apogee).
Men det kan da godt være at jeg skal give det et ekstra forsøg :)

Tak for ideen.

VH Per

Fra : Per Horn Petersen

Dato : 27-01-04 15:24

Per Horn Petersen wrote:

> [...]
> til mit Chaintech 9BJF motherboard... (IKKE apogee).
> Men det kan da godt være at jeg skal give det et ekstra forsøg :)

Jeg har fundet driver til mit 845G chipset inde ved intel - og
installeret det hjalp ikke en meter

Så prøvede jeg:
mit GF2 >>>GTS<<< er fra WinFast -jeg hentede deres driver til kortet,
og nu kører jeg faktisk 12xx*xxx*32 med graphix på HIGH. Uden alt for
meget hakken...
Jeg kører med Bots på 400% og det dur...

VH Per

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 21:03

Per Horn Petersen wrote:

> Jeg sidder med en:
> GF2 GTI 32Mb

Mener du ikke Golf GTI? =)

Spøg til side, der findes:
GF2 GTS
GF2 TI

Ikke GF2 GTI :)

Fra : N´far

Dato : 26-01-04 22:52

Prøv under menu options: "CPU Time Given to AI" og evt. også "Number of
bots".
Sæt det ned.
Ved en 3 millioner mennesker rendene rundt er det jo nok et CPU problem og
ikke jeres GraKo.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-01-04 03:23

> [...]
> Så jeg er faktisk lidt i tvivl om, om det er nok at skifte til Radeon
> 9600 Pro - eller om resten af maskinen også halter...

Spiller du med botter eller multiplayer? - Det kræver en del mere af CPUen
at spille med botter...

Hvis der er tale om meget få botter, eller multiplayer-server så er jeg ret
sikker på at dit grafikkort er hovedårsagen til at det halter, selvom sådan
en 1,6er vidst heller ikke er alt for hurtig :)

Jeg kan da tilføje at det kunne køres acceptabelt på min Duron 1200, Radeon
9500 Pro...
Det kører dog noget bedre med min nuværende XP Tbred 2200+

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 30-01-04 05:02

> Mine specs:
>
> Epox 8RDA+
> AMD Barton 2500+
> 2x512 MB Samsung RAM 6ns
> Creative GF 3 TI-200 64 MB

Mine kæreste kan spille BF1942 på hans bærbare med P4 M 1,6GHz, 256 MB
RAM og 16 MB GF2 mobile grafikchip.
Ganske vidst med laveste opløsning/detaljer. Men køre kan det godt.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen