Subweb
Fra : Ole Mortensen

Dato : 25-01-04 19:05

Er der nogle der kan give en forklaring på hvordan subweb virker. Jeg ved at
man kan dele sin web op i under folders og konvertere disse til subweb´s.
Jeg havde den forestilling at det har sådan at man så kunne administrere
dele af dette web, altså at nogle kunne stå for en sub og en anden for en
anden sub. har jeg misforstået ??

/ Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 03:46

Nej.

Fra : Ole Mortensen

Dato : 26-01-04 07:46

Ok, jeg har ikke misforstået, findes der noget literatur, eller er der nogle
der har en beskrivelse.
/ Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 21:48

Hvordan du laver et subweb er udførligt beskrevet i hjælpen.
Er der andet du er i tvivl om så spørg.

On Mon, 26 Jan 2004 07:45:36 +0100, "Ole Mortensen"

Fra : Ole Mortensen

Dato : 27-01-04 09:20

Først tak for besvarelsen, jeg er meget nybegynder og har det stadigvæk lidt
som Polle, jeg fatter ik.....

Jeg har været vores help igenem på FP 2002, men jeg finder ikke rigtigt det
jeg søger, men måske har jeg ikke beskrevet problemet godt nok.

En forening har en hompage, der er administreret af en person, dette arbejde
skulle gerne deles lidt. Det jeg havde tænkt mig var følgende:

Webmaster har ansvar for "root web site", og alt hvad der foregå her.

"Sub webmaster 1" har ansvar for en "sub site"

"Sub webmaster 2" har ansvar for en anden "sub site"

O.s.v.

Meningen var så et den enkelte havde sin "web" (root eller sub) liggende
lokalt på sin PC, og kunne uploade denne med de editeringer der nu var i
dette webområde.

Er det muligt ? Eller er det noget helt andet vi her taler om ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-01-04 18:09

Ja, det er muligt. Bare lav to subwebs/subsites.

On Tue, 27 Jan 2004 09:20:04 +0100, "Ole Mortensen"

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-01-04 10:05

Ole Mortensen skrev bl.a.:
> [...]
> det har sådan at man så kunne administrere dele af dette web,
> altså at nogle kunne stå for en sub og en anden for en anden

TV2 bruger subweb. http://vejret.tv2.dk
DR bruger det ikke http://www.dr.dk/p3
Det kan laves på den server hvor du har din hjemmeside. Din
udbyder kan sætte det op eller du kan selv lave det med PHP/ASP
eller andet.

/Lars

--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 21:45

Det er noget ganske andet du snakker om her og har intet med et SubWeb
i FP at gøre.

Fra : TBR

Dato : 29-01-04 15:55

> [...]

> Det kan laves på den server hvor du har din hjemmeside. Din
> udbyder kan sætte det op eller du kan selv lave det med PHP/ASP

TV2 anvender "subdomane(r)" modsat DR - som anvender (i eksemplet ovenfor)
subweb(s).

Torben Brøndum