hjælppp
Fra : sarac

Dato : 25-01-04 11:41

Er der nogen der ved om man kan finde information omkring simson haglgevær?
er nemlig ved at tage jagttegn og har tænkt på at kæbe sådan en bøsse af
mærket simson. Kan bare ikke finde producentens hjemmeside eller information
omkring deres produkter!

PS. I må meget gerne maile til mig, min mailadresse er : sarac@tdcadsl.dk

Fra : Peder Porse

Dato : 25-01-04 15:01

Mig bekendt laves Simson-våben ikke mere.

Så vidt jeg ved er Merkel den eneste af Suhler-bøssemagerierne, der
eksisterer.

Indtil DDRs fald var våbenindustrien i Suhl centralt styret og våbnene
stort set ens i standard-udgaverne.. Det hele fik i opløning og jeg
mener at huske en stor konkurs.

Det vestlige våbenmærke Heckler & Koch driver nu Merkel-fremstillingen,
mener de øvrige er faldet væk.

Se om Merkel på

http://www.merkel-waffen.de/default.html

Finder du en Simson i god stand og som passer dig så køb, hvis du kan
lide våbnet!!

Se lidt om Simson her:

http://www.geocities.com/volkerm1976/simson/geschichte.htm

pp

Fra : Peder Porse

Dato : 25-01-04 15:24

Fra : leif Jensen

Dato : 25-01-04 15:46

Hvis du mener prisen er i orden og der ikke er slør i lukkemekanismen eller
rust i løbet ville jeg købe det, det er er rigtigt godt gevær der opfylder
alle behov. kig godt løbet godt efter for buler og indvendig rust, prøv så
at lukke det og mærk om der er slør, du skal også være sikker på det er
trykprøvet til at skyde med stålhagl. [ved ikke om alle gevære fra de
årgange er trykprøvet til stål]