Blodtud fra hundejer!
Fra : Hans B

Dato : 25-01-04 09:22

Hej NG

Jeg er stadig lidt rystet.

Fredag aften var Victor og jeg ude at lufte.

En sjov tur med leg og sjov. Da vi er næsten hjemme, svinger jeg ind i et
lille anlæg for en sidste løbetur. Dér står en Schauser uden snor - en
temmelig stor en. Ejeren var ikke at se. Hunden begynder knurrende at komme
mod os og jeg tager Victor op, han er en cairn på 7 mdr.
Ejeren kalder på hunden, men uden held. Jeg er lidt handycappet og kan
hverken gå hurtigt eller løbe. Da han endelig får kaldt hunden til sig,
siger jeg lavmælt: Det ville da være dejligt, hvis du havde din hund i snor!

Han fo´r hen imod mig og råbte mig ind i hovedet, hvad det var jeg sagde.
Som sagt kan jeg ikke løbe, men vendte om, med Victor på armen, for at gå.
Inden jeg havde set mig om havde han smækket mig een. Jeg kunne mærke
blodet, men vidste ikke hvad der var sket. Og jeg ville bare væk.

Parken var dunkelt belyst og jeg vil ikke kunne kende ham.

Det er kønt! Konsekvensen er, at jeg nu flytter fra København. Jeg gider
simpelthen ikke de store løsgående, kødædende køtere, som ejerne ikke har
styr på. Nu er det anden gang vi er blevet overfaldet. Første gang var en
kæmpe tæve der overfaldt Victor.

I København tramper man i hundelort til knæene, glasskår til anklerne, så
det er småt med hyggen. Surt at man skal have tæsk, fordi man påberåber sig
almindelig dannelse og lov (at hunden skal være i snor og ikke til gene!)

Så konsekvensen som ansvarlig hundeejer og handycappet er at vi må flytte!
Det er laveste fællesnævner der råder!

Mvh

Hans

Fra : Pwh

Dato : 25-01-04 10:19

Hans B wrote:
> [...]
>
> Så konsekvensen som ansvarlig hundeejer og handycappet er at vi må
> flytte! Det er laveste fællesnævner der råder!

Det var da en ubehagelig oplevelse, sikken da en psykopat du mødte der.
Ja, man tør efterhånden ikke at komme med kritik af de mennesker man møder på sin vej
af frygt for hvad konsekvenserne vil værer. Jeg synes nu at du skal melde det til politiet alligevel,
hvis de kan sammenholde beskrivelsen af manden med sådan en hund kan det jo værer at de
kender fjolset i forvejen. Hvis det var en Rotte du havde luftet havde han nok ikke været så
hurtig til at stikke dig en blodtud, det er en af grundene til at jeg jeg foretrækker store hunde,
det er altså en meget rar fornemmelse at vide at man har en stærk makker ved sin side.
God bedring med tuden og op med humøret, nu er det snart forår ;)

/Jens

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-01-04 10:36

Jeg syntes da også du skulle melde det. Netop p.g.a. hunden, kan det jo være
han kan findes om ikke andet. Tæv/overfald skal man ikke finde sig i.
Men det er grotesk, og jeg er rystet på dine vegne. Jeg bor langt fra
København, men kommer der fordi jeg har familie der, og jeg kunne altså
heller ikke tænke mig at bo derinde. Men når det er sagt, så kan det samme
jo ske andre steder også, med mindre man bosætter sig langt ude på landet.

Lene

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-01-04 11:18

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote in message
[klip en rigtig ubehagelig historie]

> Jeg er stadig lidt rystet.

Ja, det kan jeg ved gud godt forstå. Det var dog en uhyggelig oplevelse -
man tror ganske enkelt ikke sine egne ører. Det er dog helt og aldeles
ubegribeligt, hvad folk kan finde på.

Jeg er fuldstændig enig med de andre. Du skal melde overfaldet til politiet,
og det skal du - af hensyn til bevis og efterforskning - gøre snarest
muligt.

Det er trist, at du føler, du bliver nødt til at flytte pga. af løse hunde
og deres ejere. På sin vis kan jeg dog godt forstå dig. Her i Århus, hvor vi
bor, er der heldigvis forholdsvis få løse hunde, der hvor vi færdes til
dagligt. Når vi er hjemme i Nordjylland hos min familie, vrimler det med
løse hunde, og det er altså ubehageligt. Særligt fordi man ikke ved, om den
hund, man møder er i følge med en ejer, der kan kalde den til sig, eller om
den er i følge med en ejer, der IKKE kan kalde den til sig, om det er en
agressiv hund eller ej, eller om det er en hund uden følge af ejer.

Men sikke en historie. Håber, du kommer dig over forsrækkelsen og få meldt
vedkommende til politiet.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-01-04 11:44

Hej Hans

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Fy for pokker en oplevelse, kan godt forstå du er rystet.

Må jeg spørge dig hvor i København det skete? mere fordi jeg selv bor i
København. Jeg ville jo nødig løbe på den idiot.

Jeg vil lige som de andre kræftigt overveje at melde det til politiet.

Rigtig god bedring, og op med humøret igen

mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-01-04 21:07

On Sun, 25 Jan 2004 09:22:27 +0100, "Hans B"
> [...]

>Så konsekvensen som ansvarlig hundeejer og handycappet er at vi må flytte!

hvis du ikke melder det til politiet så går det jo bare ud over en
anden næste gang ! noget må du da gøre. og ps: den slags mennesker
findes nu også på fyn og i jylland

Fra : Pwh

Dato : 25-01-04 14:38

Punish the deed, not the breed wrote:
> hvis du ikke melder det til politiet så går det jo bare ud over en
> anden næste gang ! noget må du da gøre.

Helt enig, hvis det fjols slipper godt fra at slå dig tror han bare at han
kan tillade sig at gører det igen. Selv om politiet måske ikke kan gører
ham noget så vil han om ikke andet få en kraftig advarsel af dem.
Du kan værer sikker på at politiet tager vold mod sagesløse meget alvorligt.

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-01-04 17:17

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:4013c6d0$0$27362

> [...]
> ham noget så vil han om ikke andet få en kraftig advarsel af dem.
> Du kan værer sikker på at politiet tager vold mod sagesløse meget alvorligt.

Det er jo heller ikke sikkert, at det er første gang,
han har brugt vold som argumentation!
Måske har politiet noget på ham i forvejen,
så få anmeldt fjolset hurtigst muligt!

Eva

Fra : Jimmy

Dato : 25-01-04 12:11

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote in message

> Parken var dunkelt belyst og jeg vil ikke kunne kende ham.

Det er helt sikkert ikke første gang han går tur i den park og sikkert
heller ikke den sidste.
Hvor mange gange går du selv tur i fremmede parker om aftenen? Ikke særligt
tit formoder jeg.

Der vil være andre i parken som du kan spørge til råds omkring hans navn mm
eller få politiet til det.

Han er jo sikkert fra lokalområdet, og så bør han da være til at finde.

Meld det til politiet og meld tilbage, hvad de råder dig til at gøre.

Mvh
Jimmy

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-04 14:49

> [...]
>
> Så konsekvensen som ansvarlig hundeejer og handycappet er at vi må flytte!

Hej Hans

Det er jo beklageligt, at mennesker, til trods for, at vi efterhånden
blander mange sprog sammen, stadig ikke kan tale sammen. Du lagde dog den
første grund til samtale, ved for en gangs skyld at tale roligt og lavmælt.
Han reagerer så både voldsomt og voldeligt, hvilket jo helt klart er
utilgiveligt, så en anmeldelse syntes jeg er helt på sin plads, vold er nu
engang vold, og snupper man det ikke i starten, så eskalerer det.
Det tyder jo på, hvis du møder ham igen, så snak med hunden, i stedet for
ham, den lyder jo til, bortset fra dens knurren, at være mindre voldelig end
dens ejer.

M.V.H.....Benny..

Fra : skingur

Dato : 26-01-04 01:23

> "Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Det forstår jeg fandme godt!!!! Og du skal være velkommen her i det
nordjyske, hvor man IKKE vader i hundelort og glasskår, kanyler og det
der er værre! her har vi højt til himlen, store marker og heste, grise,
køer og får, som Victor kan muntre sig med i stedet for!!!

Den lille langhårede er glad for at bo her!!! (gravhunden!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans B

Dato : 26-01-04 15:26

Mange tak for svarene. Jeg vil ringe til Politiet, men mine forhåbninger til
de køwenhavnske sheriffer er ret begrænset, men så har jeg da gjort hvad jeg
kunne.

Og specielt til Bolette:

Der ligger en park mellem Westend og Saxogade, lige bage kirken, hvad den
hedder ved jeg ikke. Men det er ikke kun der - de fleste steder på V-bro er
sådan.

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-01-04 07:57

"Hans B" skrev d. 26-01-04 15:26 dette indlæg :
> [...]
forhåbninger til
> de køwenhavnske sheriffer er ret begrænset, men så har jeg da gjort

***KLIP***

Hej.

Du skal anmelde forholdet ! Og så tænker du ; jamen policen fanger ham
da aldrig.
Næææeee - måske ikke i første omgang, men :

Fidusen er, at når du ser ham en anden dag, så kan du evt. gå stille og
roligt efter ham, derved finde ud af hvor han bor, og så ringe til
Politiet igen. SÅDAN får policen fat i ham. Den anmeldelse du så laver
- lad os sige i morgen - er så perfekt til brug, når du måske om 1 uge,
1 måned, flere måneder, finder ud af hvor han bor, evt. hvad han hedder
(måske du kan beskrive ham til nogen i området som så viser sig at kende
ham ?).

Altså alfa og omega er ; forbydelsen forældes ikke som sådan, hvis
forholdet er anmeldt, så derfor er din anmeldelse kanon god at have ved
hånden, når du om et stykke tid finder ud af, hvem han er.

PS: en anden væsentlig ting som du skulle have tænkt på er, at du skulle
have været taget på skadestuen straks efter, for at få dokumenteret dine
skader. Hvis du NU tropper op på politistationen uden at have nogle
mærker og lign., er chancen for at Politiet afviser din anmeldelse,
meget stor. Fordi det jo ikke er klarlagt hvilke skader du har fået ved
overfaldet (medmindre du stadig kan nå på skadestuen og få dokumenteret
dine skader naturligvis). Hvis det ikke, når gerningsmanden fanges, kan
dokumenteres hvilke skader han påførte dig, så bliver det jo påstand mod
påstand. Og det holder ligesom ikke rigtigt.
En anden ting er så, hvis overfaldet er bevidnet af trediepart, - en
trediepart som har set overfaldet og dine skader, - ja så stiller sagen
sig igen lidt anderledes, f.s.v. angår Politiets "trang" til at modtage
din anmeldelse.

Men som sagt ; kan dine skader (stadig) dokumenteres, så tag på
skadestuen og få d

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-01-04 07:57

> [...]

din anmeldelse.

Men som sagt ; kan dine skader (stadig) dokumenteres, så tag på
skadestuen og få dem til at dokumentere dine skader. Tag herefter op til
Politiet og anmeld forholdet. Når du så ser røvhullet igen, så prøv at
finde ud af hvem han er, og ring herefter igen til Politiet og fortæl,
at du nu har fundet ud af hvem det er.

Så er den satan barberet.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Annette

Dato : 30-01-04 14:35

Hej
Jeg syntes ikke det er nogen go ide at begynde at lege Detektiv
man risikere jo bare at komme galt afsted!
Hvis IDIOTEN er så dum at han slå til højre og venster, uden egentlig grund,
tror i så ikke han kan finde på det der er være?
Annette

Fra : Karina og Christian

Dato : 30-01-04 22:56

"Annette" <ah@psh.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
grund,
> tror i så ikke han kan finde på det der er være?

Lege detektiv? Går folks svar ikke primært på, at han bør anmelde sagen til
politiet?

Karina

Fra : Annette

Dato : 01-02-04 00:40

Jo men der da andre der mener noget andet også
læs nedestående
Annette