Lyskenbrok ??
Fra : ½BlindMan

Dato : 25-01-04 01:10

Hej NG

Er der nogen som har erfaring med lyskenbrok, hvad er symptomerne og hvodden
fjernes dette ???

Operation ?? og hvor lang tid tager det inden man er oppe på dupperne igen

½BlindMan

Fra : arc@na

Dato : 25-01-04 02:32

"½BlindMan" <umulig@finde.dk> wrote in

> Er der nogen som har erfaring med lyskenbrok, hvad er symptomerne og

Ja undskyld, men har du ikke netop stillet spørgsmålet herinde for kort tid
siden?

Hvad siger din læge?

Desuden hedder det ikke lysken-brok, men lyske-brok.

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Else Holm

Dato : 25-01-04 11:18

"½BlindMan" <umulig@finde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvodden fjernes dette ???
>
> Operation ?? og hvor lang tid tager det inden man er oppe på

Jeg blev opereret for lyskebrok for nogle år siden. Eneste symptom var
en udposning - ingen smerter. Jeg var indlagt i 3 dage og efter ca. 2
uger genoptog jeg abejdet (kontor). En bekendt er to gange blevet
opereret med nogenlunde samme forløb, så det anser vi ikke for noget
alvorligt eller farligt!

--
Else

Fra : Helle [4550]

Dato : 25-01-04 14:40

> [...]
> fjernes dette ???
> Operation ?? og hvor lang tid tager det inden man er oppe på dupperne igen

Min søn blev opereret for lyskebrok om formiddagen, blev udskrevet om
eftermiddagen og var i skole igen et par dage efter.
mvh Helle

Fra : A.Barney

Dato : 25-01-04 21:42

½BlindMan wrote:
> [...]
> fjernes dette ???
>
> Operation ?? og hvor lang tid tager det inden man er oppe på dupperne igen

Jeg blev operet for lyskebrok sidste år. Symptomerne var en udposning på
størrelse med ½ (lille) hønseæg. Jeg havde egentlig ikke nogen gener,
men satte dog helst fingrene på hvis jeg skulle hoste eller nyse, ellers
kunne det godt gøre lidt ondt.

Jeg blev opereret med rygmarvsbedøvelse, d.v.s. jeg kunne følge med
under operationen (operationslampen var et udmærket spejl). Det mest
almindelige er at lave et snit på 8-10 centimeter, og så lægge noget væv
ind på det svage sted og sy det hele sammen igen (Det var den korte
version). Jeg havde kun meget begrænsede smerter bagefter, da bedøvelsen
havde fortaget sig. Jeg tilbragte natten på sygehuset, men det var efter
aftale, fordi jeg kom langvejs fra og havde problemer med at blive
hentet, ellers kunne jeg godt være blevet udskrevet samme dag. Om
morgenen afslog jeg tilbuddet om smertestillende, fordi jeg ikke syntes
jeg havde behov for det, og jeg gik selv (meget forsigtigt) ned ad
trapperne til bilen. I tiden derefter brugte jeg smertestillende ved to
lejligheder, den ene gang efter et nys og den anden gang da jeg var ved
at falde. Jeg kunne gå normalt efter 14 dage, men skulle dog fortsat
passe på med anstrengelser eller pludselige bevægelser. Helt fuldstændig
fri for "efterveer" blev jeg først efter ca. ½ år, idet den ene ende af
operationsarret føltes som en mærkelig blanding af følelelsløshed og
smerte ved berøring, men det er væk nu. Så der er ikke noget at være
nervøs for.

Andreas