Skal man have fastnet for at få ADSL?
Fra : Trine Svenstrup

Dato : 25-01-04 00:46

Hej,

ja spørgsmålet står i emnelinjen. Jeg står at skal til at flytte til et
sted, hvor de ikke har kabel, og de har heller ikke planer om det. Har været
inde at kigge.
Jeg vil bare gerne vide, om man skal have oprettet fastnet for at få en ADSL
linje.
Er der nogle der ved det ?

Trine

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-04 01:00

"Trine Svenstrup" <trinefjernessvenstrup@orangenet.dk> wrote in message

> [...]
været
> inde at kigge.
> Jeg vil bare gerne vide, om man skal have oprettet fastnet for at få en

hvis der ikke er stik på adressen, for du ikke sådan lige oprettet adsl uden
at skulle til at betale for oprettelse af fastnet. men altså cybercity og
tiscali sælger forbindelser uden krav til fastnet. men der skal være rå
kobber, og her for man nok afvide at det ikke kan lade sig gøre, hvis de kan
se i systemet der aldrig har været installeret telefonstik på adressen.

Der er også andre alternativer.. fx Sonofon Bredbånd

Fra : Trine Svenstrup

Dato : 25-01-04 01:04

Tak skal du have. Der er noget at undersøge.
Trine

Fra : Jochke

Dato : 26-01-04 00:02

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
kan
> se i systemet der aldrig har været installeret telefonstik på adressen.

Og TDC. :)

/Jochke

Fra : TBC

Dato : 01-02-04 03:21

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Og TDC. :)

Er TDC begyndt at tilbyde ADSL uden "strafgebyr (leje af kobber)", hvis man
ikke har fastnet talefon overhovedet ?

TBC

Fra : Jochke

Dato : 01-02-04 18:54

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> Er TDC begyndt at tilbyde ADSL uden "strafgebyr (leje af kobber)", hvis
man
> ikke har fastnet talefon overhovedet ?

Hehe, nej du skal stadig betale for en bærelinie. Og den koster 357 i
kvartalet. Men det kan da lade sig gøre.

/Jochke

Fra : TBC

Dato : 01-02-04 19:24

> man
>
> Hehe, nej du skal stadig betale for en bærelinie. Og den koster 357 i
> kvartalet. Men det kan da lade sig gøre.

Nå øv for dem i kunderespekt i lige den henseende.

Det havde ellers klædt dem at stille sig på linje med andre ISP'ere i den
henseende. Så havde jeg helt sikkert også oplevet at have været TDC kunde i
den periode de havde BoomTown ADSL. Det at man skal betale det samme i
"strafgebyr" for ikke at have Telefon som det rent faktisk koster at have
telefon, det er imo ganske simpelt så groft, frækt og hensysnløst over for
kunden som det kan blive. Bestemt ikke en løsning et normalt tænkende og
fungerende mennesker er interesseret i.

TBC

Fra : Jochke

Dato : 03-02-04 23:05

> [...]
> telefon, det er imo ganske simpelt så groft, frækt og hensysnløst over for

Ja kan godt følge dig. Synes også det er groft nok at tage så mange penge
for en bærelinie.

> Bestemt ikke en løsning et normalt tænkende og
> fungerende mennesker er interesseret i.

Utroligt nok oplever jeg til tider kunder der ikke gider have tlf abn. men
alligevel betaler for bærelinien, for at få adsl hos tdc. Hmmm... tænker jeg
bare, og tænker, hvorfor smutter de ikke over til CC eller Tiscali.

/Jochke