Andet multimedie
bentjuul 3670
konvertering af MS publisher filer til and~
Fra : Peter T.

Dato : 24-01-04 13:44

Kan det lade sig gøre at konvertere filer fra MS publisher til feks. Adobe
Illustrator, QuarkExpress eller andre formater?

Og hvis ja - hvordan?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 24-01-04 14:15

Hej Peter

Du er kommet på en svær opgave.

1. Det kan IKKE lade sig gøre at konvertere MSP til andre formater direkte.

2. Det du kan gøre er at lave en PDF fil fra MSP og bruge den til videre
bearbejdning. Her skal du være opmærksom på (min erfaring) at selvom f.eks.
SH billeder ser rigtige ud på skærmen i PDF format, så vil de blive merkant
forringet i den videre process. Så det jeg vil anbefale dig er: Lav en PDF,
importer teksten i det program du vælger at arbejde med. Udskift derefter
eventuelle billeder med de oprindelige billedfiler.

Mvh
Anders

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-04 14:57

Anders Rehhoff wrote:

> Du er kommet på en svær opgave.

Jow tak. :/

> [...]
> anbefale dig er: Lav en PDF, importer teksten i det program du vælger
> at arbejde med. Udskift derefter eventuelle billeder med de

Det er også min tanke. Men der er pt. gået ged i min installation af
Acrobat, som jeg skal kigge på om lidt.

Alternativet er at jeg markerer hele dynen i Publisher og kopierer det over
i Illustrator. Men det er noget møg, da jeg skal have skilt de enkelte
grupper ad.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-01-04 16:19

> Kan det lade sig gøre at konvertere filer fra MS publisher til feks. Adobe
> Illustrator, QuarkExpress eller andre formater?

Det kan du sagtens. PageMaker 7 har en konverteringsdims som du kan
downloade fra Adobe. Kør den og du kan konvertere til PageMaker. InDesign
kan åbne MS Publisher filer. Jeg har prøvet begge delene mange gange og det
virker fint. Publishers lænkekontrol er desværre noget knald, og det virker
ikke altid med at få lænkelisten ført over. Det samme gælder tabeller.

Kh
Bjørn

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-04 17:28

Studio Smalbro wrote:

> [...]
> mange gange og det virker fint. Publishers lænkekontrol er desværre
> noget knald, og det virker ikke altid med at få lænkelisten ført over.

Tusind tak for tippet!

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Nils F.

Dato : 24-01-04 19:28

Bjørn,

Jeg kan slet ikke få ID 2.02 (dansk) til at åbne MS Publisher filer her. Har
du installeret nogle af de "ekstramoduler", som ID nævner i fejlmeddelelsen?
"Studio Smalbro". Jeg mener at huske, at der er tale om Publisher 98 og 2000
filer.

Vil du fortælle, hvordan du gør? Vel ikke via PageMaker??

Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-01-04 01:07

<Jeg kan slet ikke få ID 2.02 (dansk) til at åbne MS Publisher filer her>

Jeg brugte InDesignCS til det.

Kh
Bjørn