Defekt eller?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 24-01-04 13:08

Har lige købt et grafikkort på www.hol.dk

Men når jeg sætte det i min PC kommer der bare nogle underlige streger der
blinker osv på skærmen!

Man kan høre at windows loader fint - men man kan ikke se en dyt.

Det er bare defekt eller hur?

Kortet er et Saphire Radeon 9500 128 mb DDR

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-01-04 13:14

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan høre at windows loader fint - men man kan ikke se en dyt.
>
> Det er bare defekt eller hur?
>
> Kortet er et Saphire Radeon 9500 128 mb DDR

Hvad står der i din BIOS, er den sat til AGP eller PCI grafikkort ?

Kim Larsen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 24-01-04 13:20

Det er sat til AGP

Fra : Ejnar

Dato : 24-01-04 14:02

Må jeg spørge her: Min bios står til PCI, men mit radeon 9600pro sidder i
agp slottet. Det er en ny computer jeg har købt lige før jul, og jeg går ud
fra at bios og pc er sat rigtig op. Men det kan jeg måske ikke?. Betyder
dette noget?

mvh Ejnar

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-01-04 14:57

> [...]
ud
> fra at bios og pc er sat rigtig op. Men det kan jeg måske ikke?. Betyder

Hvis systemet ellers funker og der er billede på
skærmen: Glem det. Det er OK.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Avalanche

Dato : 24-01-04 14:21

> [...]
>
> Man kan høre at windows loader fint - men man kan ikke se en dyt.
>
> Det er bare defekt eller hur?
>
> Kortet er et Saphire Radeon 9500 128 mb DDR

Prøv at få testet kortet på en anden pc (for at være 100% sikker)
Jeg har prøvet samme fejl med nyt kort og der var det kortet som var defekt.

Mvh
Bo

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-04 15:35

> [...]
>
> Man kan høre at windows loader fint - men man kan ikke se en dyt.
>
> Det er bare defekt eller hur?
>
> Kortet er et Saphire Radeon 9500 128 mb DDR

Du har selvfølgelig husket at tilslutte strøm?

Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-04 01:45

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du har selvfølgelig husket at tilslutte strøm?
>

> Brian

Og fjerne gamle drivere, således at den stod til windows standard
grafikdriver, inden du satte kortet i!

Kurt

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-01-04 18:49

> [...]

> blinker osv på skærmen!
> Man kan høre at windows loader fint - men man kan ikke se en dyt.

Intet opstartsbillede?
-Eller er det først når windows loades?

Hvis du overhovedet ikke får billede på, kan det være:
1: Defekt kort
2: Skærmen der ikke kan klarer den freq. grafikkortet starter op med.

Har du en rimelig ny skærm, er det formodentlig kortet det er galt med.

Har du billede på indtil windows loader, er det formodentlig
et driverproblem, eller opløsning/freq. der er sat for højt i windows.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk