Geninstallering...nu med danske bogstaver ~
Fra : noone

Dato : 23-01-04 19:21

Hejsa

Da jeg fik Os X, afinstallerede jeg efterhånden alle mine OS
9-ting...og da jeg tilsidst aldrig brugt edet mere, smed jeg selve OS
9'eren ud.

....men men men...nu står jeg i en situation med nogle filer som kræver
noget indeo-kodning som kun fås til Os9...så derfor tænkte jeg om der
mon var en måde hvorpå man kunne installere Os9 UDEN at pille (endsige
afinstallere *Gyyys*) min herlige Os 10.2.8???

Mvh
Nik, Århus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 03:30

noone <noone@nowhere.com> wrote:

> [...]
> mon var en måde hvorpå man kunne installere Os9 UDEN at pille (endsige
> afinstallere *Gyyys*) min herlige Os 10.2.8???

Prøv evt. VLC eller Mplayer. De kan afspille stort set hvad som helst.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Nik

Dato : 24-01-04 19:17

In article <1g81pjy.13uecb51ctuydmN%spam@rfn.dk>, René Frej Nielsen
<spam@rfn.dk> wrote:

> Prøv evt. VLC eller Mplayer. De kan afspille stort set hvad som helst.

Hola

Nej, det virker ikke...havde prøvet VLC, men kendte ikke Mplayer...
Men det er noget med den pokkers indeo-kodning, som kun fås til QT til
de gamle styresystemer...

Damn...er der mon nogen der kan hjælpe? Jeg tror simpelthen at den
eneste løsning er at få geninstalleret hele Os9-cirkus'et... ...men
så er det jo lige hvordan!

Mvh
Nik

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 19:43

Nik <nik@olaj.dk> wrote:

> [...]
>
> Damn...er der mon nogen der kan hjælpe? Jeg tror simpelthen at den
> eneste løsning er at få geninstalleret hele Os9-cirkus'et... ...men

Har du ikke adgang til en PC for Windows Media Player burde altså kunne
afspille den. Så kan du konvertere den til et andet format med et af de
utallige programmer til Windows.

Hvor meget fylder disse film. Er de til at maile?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-04 12:21

Nik <nik@olaj.dk> wrote:

> Damn...er der mon nogen der kan hjælpe? Jeg tror simpelthen at den
> eneste løsning er at få geninstalleret hele Os9-cirkus'et... ...men
> så er det jo lige hvordan!

Det er såmænd bare at sætte OS 9 cd'en i og installere. Det ene
styresystem påvirker ikke det andet. Det eneste krav er, at der er OS 9
drivere på harddisken. De skal installeres under formateringen, så du
kan ikke gøre det bagefter. Men har du haft OS 9 på den, så er de der.
Når du første gang starter OS 9 som Classic fra OS X plejer den at
opgradere lidt småting. Måske får du også besked om at opdatere
Quicktime o.l., men det opdager du.
--
Henrik Münster
Esbjerg