Styk størrelse
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 23-01-04 18:38

Vi er et par stykker som har diskuteret hvad det egentlig er som styk
størrelsen angiver, så hvis en lige kunne klargøre det, vil vi blive glade

På forhånd tak

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-01-04 12:59

"Jakob Johannessen" <whisky@*FJERN*post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er et par stykker som har diskuteret hvad det egentlig er som styk
> størrelsen angiver, så hvis en lige kunne klargøre det, vil vi blive glade

Så vidt jeg ved, fortæller det noget om hvor stor en del af aktiekapitalen,
den enkelte aktie udgør.

Hvis aktiekapitalen i et selskab er 1 mio. kr. og stykstørrelsen er 1 kr.,
udgør hver aktie en millionte-del af aktiekapitalen. Derudover beregnes evt.
udbytte på grundlag af stykstørrelsen. Hvis den nævnte virksomhed betaler
10% udbytte, svarer det til 0,10 kr. pr. aktie, hvor stykstørrelsen er 1 kr.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 26-01-04 19:51

Okay, det var så slet ikke hvad vi regnede med, men tak for svaret