[Agent 1.93] Sortere indlæg oppefra og ned
Fra : Jakob

Dato : 23-01-04 11:38

Hej!
Jeg er lige skiftet over til at bruge Agent 1.93 som newsreader i
stedet for Outlook Express 6. Efter så småt at have fået
programmet sat op så det passer mig, er der dog stadig nogle
småting som jeg ikke kan få hen...:

- Jeg vil gerne have den til at sortere nyhedsgruppeindlæg
oppefra og ned. Dvs. så det nyeste indlæg/tråd altid er øverst.
Som det er nu så skal jeg scrolle helt ned i bunden for at se nye
indlæg.

- Kan man få programmet til automatisk at hente nye indlæg for en
given gruppe så snart man klikker på gruppenavnet, i stedet for
at man skal op og vælge "Get new headers for selected groups"?

Håber nogen har løsningen på ovenstående 2 problemer.

Hilsen
Jakob

Fra : Jakob

Dato : 23-01-04 11:46

Jakob skrev:

> [...]
>stedet for Outlook Express 6. Efter så småt at have fået
>programmet sat op så det passer mig, er der dog stadig nogle

- Og hvor er min udbakke (Outbox)? Jeg kan gå op og trykke på
ikonet 'Show Outbox', men kan jeg ikke få den vist som en folder
ligesom min 'Indbakke' og 'Sendte beskeder'?

Hilsen Jakob

Fra : Mads M

Dato : 23-01-04 15:37

On Fri, 23 Jan 2004 11:46:02 +0100, Jakob <jtonospam@portalen.no>
wrote:

>- Og hvor er min udbakke (Outbox)? Jeg kan gå op og trykke på
>ikonet 'Show Outbox', men kan jeg ikke få den vist som en folder
>ligesom min 'Indbakke' og 'Sendte beskeder'?

Klik på Window > Open Outbox

mvh Mads

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-01-04 19:32

Jakob <jtonospam@portalen.no> posting:

>ikonet 'Show Outbox', men kan jeg ikke få den vist som en folder

Groupe / Def. Prop. / Post: File Sent Mess. in folder

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-01-04 20:28

wrote:

>- Og hvor er min udbakke (Outbox)? Jeg kan gå op og trykke på
>ikonet 'Show Outbox', men kan jeg ikke få den vist som en folder
>ligesom min 'Indbakke' og 'Sendte beskeder'?

Det tror jeg heller ikke du kan (?) - men du kan gøre noget der er
mindst lige så godt, nemlig lave din egen:

Group | New Folder
opretter du en gruppe, der fx kunne hedder "Sendte beskeder".

Herefter går du i
Group | Default properties | Post
- hvor du vælger den nyoprettede gruppe som stedet hvor udgående post
skal gemmes.

Alternativt kan du oprette separate udbakker for nogle af de
nyhedsgrupper du bruger meget. Så skal du blot i stedet bruge
Group | Properties | Post
mens du har markeret den relevante gruppe.

Endelig kan du mens du skriver dine udgående meddelelser i hvert
enkelt tilfælde vælge, hvor meddelelsen skal gemmes.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-01-04 17:46

Jakob <jtonospam@portalen.no> skrev :

> [...]
>oppefra og ned. Dvs. så det nyeste indlæg/tråd altid er øverst.
>Som det er nu så skal jeg scrolle helt ned i bunden for at se nye

Kan man ikke, hvis det skal sorteres i tråd.

Nøjs evt. med at vise ulæste indlæg eller brug genvejstaster til
at læse nye indlæg.

Mellemrumstangent scroller gennem ulæste indlæg.

Ellers
n: næste ulæste indlæg
d: næste indlæg, læst eller ikke læst
--
Knud

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-01-04 19:32

> [...]

>given gruppe så snart man klikker på gruppenavnet, i stedet for
>at man skal op og vælge "Get new headers for selected groups"?

Kan sætte den til at hente alle indlægs kroppe med det samme, når du
opdaterer.

Groupe / (Def ) Prop. / Retrive: Retrive bodies for all new mess.

Fra : Jakob

Dato : 24-01-04 09:26

Christian Bohr-Halling skrev:

>Kan sætte den til at hente alle indlægs kroppe med det samme, når du
>opdaterer.
>
>Groupe / (Def ) Prop. / Retrive: Retrive bodies for all new mess.

Ja, men det jeg er ude efter er at den _selv_ opdaterer lige så
snart jeg vælger en gruppe. (evt ved et dobbeltklik). Iøvrigt vil
jeg helst nøjes med at hente nye headere (ikke bodies) da det jo
langt fra er alle indlæg en gruppe, jeg læser.

Hilsen Jakob

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-01-04 10:02

On Sat, 24 Jan 2004 09:26:21 +0100, Jakob <jtonospam@portalen.no>
wrote:

>Iøvrigt vil jeg helst nøjes med at hente nye headere (ikke bodies)
>da det jo langt fra er alle indlæg en gruppe, jeg læser.

Group -> Default Properties -> Retrieve -> [ ] Retrieve bodies for all
new messages.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-01-04 20:14

On Fri, 23 Jan 2004 11:37:53 +0100, Jakob <jtonospam@portalen.no>
wrote:

> [...]
>oppefra og ned. Dvs. så det nyeste indlæg/tråd altid er øverst.
>Som det er nu så skal jeg scrolle helt ned i bunden for at se nye

Det er der jo så nogen af os der foretrækker :)

Men ellers:
Hjælp'en til Agent (F1) kan være meget nyttig.
Skriv "sor" i Index, klik på "Sorting", Vælg "About Message Sorting"
og du har svaret - som er:
Options | General Preferences | Message List
- hvor du nederst har nogle valg-muligheder.

>- Kan man få programmet til automatisk at hente nye indlæg for en
>given gruppe så snart man klikker på gruppenavnet, i stedet for
>at man skal op og vælge "Get new headers for selected groups"?

Det er jeg faktisk ikke klar over, da jeg aldrig har haft brug for det
- men check Hjælp'en.

Et generelt tip: Det kan godt betale sig at bruge lidt tid på at gøre
sig fortrolig med de forskellige indstillingsmuligheder i Agent (og
der er mange!).

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob

Dato : 24-01-04 09:22

Jørn Andersen skrev:

>Det er der jo så nogen af os der foretrækker :)

Det er bare en vane fra al den tid hvor jeg har brugt OE at jeg
altid så nyeste indlæg (sorteret i tråde) øverst. Men jeg kan nok
også vænne mig til det andet, når nu Agent har så _mange_ andre
fordele. Bare irriterende at den så i det mindste ikke også
starter med at vise "bunden" fremfor at man skal scrolle helt ned
hver gang man går ind i en ny gruppe.

> [...]
>og du har svaret - som er:
>Options | General Preferences | Message List
>- hvor du nederst har nogle valg-muligheder.

Har set muligheden for "Date sorts most recent first" men hvis
man vælger den, så sorterer den ikke længere i tråd...

>Et generelt tip: Det kan godt betale sig at bruge lidt tid på at gøre
>sig fortrolig med de forskellige indstillingsmuligheder i Agent (og
>der er mange!).

Jep. Jeg har også brugt en del tid på at sætte mig ind i
indstillingsmulighederne (og ja - der er mange , men synes
ikke at have fundet en løsning på ovenstående..

Tak for svaret

Hilsen Jakob

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-01-04 16:57

> [...]

>fordele. Bare irriterende at den så i det mindste ikke også
>starter med at vise "bunden" fremfor at man skal scrolle helt ned

Du bør give Agent en chance. F.eks. rører jeg faktisk kun musen hvis jeg skal
flytte/kopiere en blok tekst i en artikkel:

i = ignorer en tråd
k = behold artikelen
n = næste ulæste meddelse med eller uden body
m = marker artikkel til hentning
t = næste ulæste artikel i en tråd
w = følge med i en tråd

<ENTER> = vis overskrifter i gruppe eller vis artikel
<ESC> = et trin tilbage til overskrifter eller grupper
<ALT>o + <ENTER> = hent nye overskrifter i de grupper man abonerer på
<ALT>o + m = hent de markerede artikler
<ALT>s = send artikkel

Og så er der selvfølgelig <Page Up>, <Page Down> og piltasterne.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-01-04 17:00

Jakob, du skrev:

> Det er bare en vane fra al den tid hvor jeg har brugt OE at jeg
> altid så nyeste indlæg (sorteret i tråde) øverst.

Du kunne jo prøve Dialog.
http://www.40tude.com/dialog/

--
Henrik