Sjov: Mac-fjendsk video
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-01-04 22:59

Hejsa,

Ham her har vist ikke haft den store succes med Mac'en

www.leech.dk/mac.avi

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-01-04 09:33

René Frej Nielsen wrote:

> Hejsa,
>
> Ham her har vist ikke haft den store succes med Mac'en
>
> www.leech.dk/mac.avi

Hvad er den kodet med? Jeg kan kun høre lyden på en XP.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten Lind

Dato : 23-01-04 09:46

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hvad er den kodet med? Jeg kan kun høre lyden på en XP.

Det er en DivX-film.......man kan få en tredieparts plug-in til
QuickTime, så du se/høre den.

Man kan også bare lade være

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-01-04 13:26

Hej René

- Og hvad skal det egentlig gøre godt for..?? - DEN SMADREDE TOTALT
MIN ENE HARDDISK, SÅ JEG MÅTTE BRUGE HELE NATTEN PÅ AT FÅ DEN
RESTAURERET IGEN!!!! - SÅ LAD FOR H...... VÆRE MED EN ANDEN GANG AT
POSTE SÅDAN NOGET FORPULET PIS!!!

Og hvis du fornemmer en vis vrede og surhed - så JA! - Jeg er
flintrende-trekvart-lynende VRED!!!!!!!!!! - Det var ikke for meget, om
du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,
ødelagt Directory Structure

Du er sgu da en torsk..!!

- absolut ikke mvh.
Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 13:50

On 2004-01-23, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> MIN ENE HARDDISK, SÅ JEG MÅTTE BRUGE HELE NATTEN PÅ AT FÅ DEN
> RESTAURERET IGEN!!!! - SÅ LAD FOR H...... VÆRE MED EN ANDEN GANG AT

Din caps-lock er vidst også gået i stykker - det må også
være filmens (og Renés) skyld.

> [...]
> du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
> totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,

Jeps, og når man er vred, specielt flintrende-trekvart-lynende,
så er der kun en kur - nemlig at råbe op til alle der læser
en nyhedsgruppe.

> Du er sgu da en torsk..!!

Og du burde læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
(når du har fået fixet den caps-lock)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Theis M. Mønsted

Fra : Christian Bech

Dato : 23-01-04 14:19

Theis M. Mønsted <=?iso-8859-1?Q?Theis_M=2E_M=F8nsted?=@tmm.dk> wrote:

> Og du burde læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> (når du har fået fixet den caps-lock)

Samt lære noget basalt om computere...

--
Christian

Fra : Morten

Dato : 23-01-04 14:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
> totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,

Du er sørme venlig i dag... Har du overvejet at dine problemer
/ikke/ skyldes dit mislykkedes forsøg på at afspille filmen?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Per Madsen

Dato : 23-01-04 17:49

> [...]
> MIN ENE HARDDISK, SÅ JEG MÅTTE BRUGE HELE NATTEN PÅ AT FÅ DEN
> RESTAURERET IGEN!!!! - SÅ LAD FOR H...... VÆRE MED EN ANDEN GANG AT

Tror der er en af dine kunstige lange negle, der har sat sig fast mellem
caps-lock og "a"....du må hellere pille den op af tastaturet.....
Christ...som om en .avi-fil har ødelagt din hd!!!!!
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-01-04 18:44

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Tror der er en af dine kunstige lange negle, der har sat sig fast mellem
> caps-lock og "a"....du må hellere pille den op af tastaturet.....

Hæ hæ hæ, good one Per

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : Per Madsen

Dato : 23-01-04 21:06

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Hæ hæ hæ, good one Per
>

> Mojn, Thomas

Jeg er så småt ved at finde popcorn, klaphatten og den behagelige
undertrøje frem...tror hele denne tråd har potentiale til at blive
extremt underholdende

Fra : Morten

Dato : 23-01-04 23:32

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Jeg er så småt ved at finde popcorn, klaphatten og den behagelige
> undertrøje frem...tror hele denne tråd har potentiale til at blive
> extremt underholdende

Du kender endnu ikke Erik helt så godt som os andre vetraner - vi ved
nemlig at Eriks kærestes situation forværress således at Erik ikke kan
svare for sig. En anden mulig reaktion ku' selvfølgelig osse være at
henvise til en NDA, men den kobling har selv jeg svært ved at se.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 24-01-04 06:11

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> svare for sig. En anden mulig reaktion ku' selvfølgelig osse være at
> henvise til en NDA, men den kobling har selv jeg svært ved at se.

MEGAROTFL!

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 01:06

Hej Per

Det er faktisk en .avi version af den nok så berygtede Melissa virus,
der er den eneste Melissa, der kan ødelægge en Mac. - Og det er netop på
nøjagtig den måde, den gør det. 'Virus-versionen' ødelægger netop også
HD strukturen. - Hvis jeg ikke havde haft både Norton og DiskWarrior,
havde egværnødt ti a ofomattere og geninstallere _ALT_! - Og hvis du -
og andre - tror, det er særlig morsomt, så burde I minsandten selv prøve
det!

Og som du kan se, så vidste jeg udmærket, at netop den her er ...hm, -
en 'slags' virus, og jeg var advaret, men havde desværre glemt alt om det!

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 02:29

> [...]
> havde egværnødt ti a ofomattere og geninstallere _ALT_! - Og hvis du -
> og andre - tror, det er særlig morsomt, så burde I minsandten selv prøve

Jeg ville blive meget glad for et link til en beskrivelse af denne
virus's egenskaber på en Mac. Gerne fra troværdige kilder som Symantec,
McAffee og lign.

Jeg har lige scannet filen igennem med Virex og den fandt intet. Hvis
denne virus har indflydelse på Mac - hvilken den ikke har pga. sin
VBA-programmering - så ville Virex også fange den.

> Og som du kan se, så vidste jeg udmærket, at netop den her er ...hm, -
> en 'slags' virus, og jeg var advaret, men havde desværre glemt alt om det!

Aha! Selvfølgelig!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-01-04 19:23

> Du er sgu da en torsk..!!

Man, that's good blog material!

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : Morten Lind

Dato : 23-01-04 20:13

> [...]
> du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
> totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,

Hej Erik, helt ærligt......der stod da/står da, at det er en
..avi-fil...??????.......så ved du da, hvad du går ind til, eller
hvad?.....

Hej fra
Morten, der synes du skælder René for meget ud

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 01:57

Hej Morten

Problemet er, at nogle virus er lavet som .avi filer og netop ødelægger
harddiskstrukturen på den her måde, som jeg var ude for. - Og som jeg
også har skrevt,vr e å forhåndbeet advaret mod denne her, fandt jeg ud
af ved at kigge ndelarkiverede mails igennem. Men man kan da ikke huske
alt, hvad man får at vide i tidens løb...

Det kunne have været hvem som helst, der postede den, og vedkommende
ville have fået nøjagtig samme møgfald! - også hvis det havde været dig...

Jeg var heldig lige at have fået en disk mere i maskinen og kopieret alt
over til den med undtagelse af mine IT programmer, så jeg kunne starte
fra den anden disk og reparere den ødelagte disk vha. Norton +
DiskWarrior... - Men at sidde fra ca. midnat til kl. halv syv i morge, -
det er _for_ meget!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten

Dato : 24-01-04 09:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Problemet er, at nogle virus er lavet som .avi filer og netop ødelægger
> harddiskstrukturen på den her måde, som jeg var ude for.

Hallo, Jorden kalder Erik!!!!

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 24-01-04 09:37

> [...]
> fra den anden disk og reparere den ødelagte disk vha. Norton +
> DiskWarrior... - Men at sidde fra ca. midnat til kl. halv syv i morge, -

Nu har jeg ikke tilhoert mac folket saa laenge, men i foelge min bedste
overbevisning skal en virus eksekveres foer den kan lave skade. En avi
fil bliver bare laest... Ergo den kan i sig selv ikke vaere en virus.
Med mindre nogen kender til en udvidelse af AVI formatet med et
eksekverbart omraade, saa er en AVI fil ganske uskadelig.

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are
forced by circumstances to meet.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-01-04 09:54

In article <1g827y7.12tq2e3110hmf4N%djn@daimi.au.dk>, Daniel Nielsen wrote:

> [...]
> Med mindre nogen kender til en udvidelse af AVI formatet med et
> eksekverbart omraade, saa er en AVI fil ganske uskadelig.

Stop nu forhelvede med at fodre trolden. Erik poster kun for at få
svar. For at få jer til at spilde jeres tid. For at få skabt en
debat. LAD VÆRE MED AT SVARE HAM, IGNORER HAM.

med hensyn til virus i .avi... en fil gemt i formatet .avi indeholder
som regel video og data. Men en eksekverbar program fil kan selvfølgelig
omdøbes til en .avi fil, og så vil nogle operativ systemer opdage at det
er en ".exe" fil (specielt windows opdager det) og udfører den. Om OSX
gør ved jeg ikke, kommer måske an på afspilleren.

Endelig så kunne det tænkes at .avi filen var udformet på en sådan måde
at den udnytter en fejl i afspiller programmet, og derved bliver udført.
Men jeg har set den pågældende film både på min mac og tidligere på min
linux desktop, derfor er jeg sikker på at Erik er en trold, så ignorer ham.

JonB

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 24-01-04 10:13

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Stop nu forhelvede med at fodre trolden. Erik poster kun for at få
> svar. For at få jer til at spilde jeres tid. For at få skabt en
> debat. LAD VÆRE MED AT SVARE HAM, IGNORER HAM.

Nogen kan jo aabenbart lide debatten.

> [...]
> er en ".exe" fil (specielt windows opdager det) og udfører den. Om OSX
> gør ved jeg ikke, kommer måske an på afspilleren.

I windows kommer det saa sandelig an paa om du dobbelt-klikker paa filen
eller aabner den i dit afspiller program.

Hvordan og hvorledes det fungerer i OS X paa et HFS+ filsystem med
metadata blandet med lidt *nix rettigheds fnidder, har jeg heller ingen
anelse om. Dog er jeg rimeligt sikker paa at hvis du bruger dit
afspiller program til at aabne filen i stedet for at dobbeltklikke i
finder, er du paa den sikre side.

> [...]
> linux desktop, derfor er jeg sikker på at Erik er en trold, så ignorer ham.

Det kunne man sagtens forestille sig. Og saa hjaelper det ikke at gaa
uden om FInder/Stifinder.

/Daniel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 12:59

Hej Jon

Og det skulle komme fra dig? - der ikke bestiller andet end at brokke
sig i div. kommercielle grupper... så ta' lige og stop selv og fej for
egen dør, før du kommer for godt igang!

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-01-04 15:17

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Men jeg har set den pågældende film både på min mac og tidligere på min
> linux desktop, derfor er jeg sikker på at Erik er en trold, så ignorer ham.

At ERS er en trold udelukker ikke at ERS oplever det han beskriver, og
du er derfor alt for hurtig på aftrækkeren, og noget tyndbenet i din
undersøgelse.

Flemming Rubini

Fra : Christian Bech

Dato : 24-01-04 23:05

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Stop nu forhelvede med at fodre trolden. Erik poster kun for at få
> svar. For at få jer til at spilde jeres tid. For at få skabt en
> debat. LAD VÆRE MED AT SVARE HAM, IGNORER HAM.

ERS er ikke en troll - i hvert fald ikke i traditionel forstand. Meget
af tiden er han faktisk hjælpsom. Desværre kan han ikke håndtere kritik
eller blot klritiske spørgsmål og bliver så urimelig, ubehagelig og til
tider nedrig. Jeg har selv været udsat for at blive sammenlignet med
KZ-lejrkommandanter, fordi vi var uenige om det praktiske i standarder i
software.

Naturligvis har du ret i, at det er en mulighed blot at ignorere ham - i
hvert fald når han bliver nedrig, men på den anden side er det vigtigt
at den, der bliver overfaldet af ERS ikke føler han står alene og det er
mindst lige så vigtigt at signalere over for ERS, at hans opførsel ikke
er acceptabel.

--
Christian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-01-04 23:10

In article <1g838u0.aoxq8h18hdlxcN%christian.bech@mail.tele.dk>, Christian Bech wrote:

> [...]
> at den, der bliver overfaldet af ERS ikke føler han står alene og det er
> mindst lige så vigtigt at signalere over for ERS, at hans opførsel ikke

Okay, tak for forklaringen.

JonB

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-01-04 22:51

> [...]
> MIN ENE HARDDISK, SÅ JEG MÅTTE BRUGE HELE NATTEN PÅ AT FÅ DEN
> RESTAURERET IGEN!!!! - SÅ LAD FOR H...... VÆRE MED EN ANDEN GANG AT
Måske skulle du overveje omsider at opgradere til OSX, jeg kører 10.3.2
og her spiller det helt fint! Måske er de antikvariske styresystemer du
notorisk benytter dig af, bare ikke gearet til moderne multimedia?!

> [...]
> du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
> totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,
Og så var det ikke engang en IBM/Hitachi disk, formoder jeg?

> Du er sgu da en torsk..!!
Takes one to know one!

/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Morten

Dato : 23-01-04 23:28

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Og så var det ikke engang en IBM/Hitachi disk, formoder jeg?

det er næsten ondt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 02:29

> [...]
> du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. - 11.217
> totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede drivere,

Og måske du skulle få dig et system dig ikke crasher pga. noget så
simpelt som en video!

> Du er sgu da en torsk..!!

[svar slettet..]

(vær glad for at MacSOUP er en offline reader, så man ikke sender sit
indlæg med det samme, for så havde jeg tid til at slette mit oprindelige
svar til ovenstående)

Jeg vil simpelthen ikke lade mig trække ned på dit niveau!

> - absolut ikke mvh.
> Erik Richard

Og i lige måde!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 09:57

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Og måske du skulle få dig et system dig ikke crasher pga. noget så
> simpelt som en video!

nej, nej René altså!- Det at tarveligt at bruge det ord, du ved jo at
Eriks OS9 maskiner ikke crasher.

--
/morten...

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-04 12:32

Hej Morten

Du har ganske ret! - Det var ikke OS 9.2.2, men harddisken, der var
ødelagt! Da jeg fik den rep. igen, startede den som vanlig, og der var
ingen fejl i systemet.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 13:15

> [...]

> Du har ganske ret! - Det var ikke OS 9.2.2, men harddisken, der var
> ødelagt! Da jeg fik den rep. igen, startede den som vanlig, og der var

Du har en ret "sjov" definition af hvad der er fejl... Crashede/frøs din
maskine der kørte OS9.22 ikke? Det er OS'et der lader et program lave fejl
på din disk. Kan du bestemme dig: Var det avi'en eller disken der
lavede fejl.

Betragter du det kun som et crash, såfremt maskinen ikke vil starte
korrekt efter det vi andre kalder for et crash eller en frysning?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-01-04 09:50

> - Og hvad skal det egentlig gøre godt for..?? - DEN SMADREDE TOTALT
> MIN ENE HARDDISK,

jeg kan finde en gammel erfaring frem:

"Er der nogen som har fundet ud af hvad iTunes smadrer især når der har
været afspillet noget Macromedia forinden?

Opfølgning:
Jeg har ikke været ude i problemer siden jeg slog autostart fra i
Quicktime. Alternativt chrasher den maskinen.
"

Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad der foregik, men såfremt jeg lod
Quicktime om at autostarte, røg min nattesøvn jvf. ERS. (Jeg havde lånt
nogle musikcd'ere med intro-videoer der autostartede. [med en STAX
præsentation])

Jeg har ikke oplevet det før jeg havde installeret iTunes, som stort set
altid er i brug.

Fejlen kan reproduceres sikkert, såfremt jeg bruger iTunes samtidigt.
[MacOS 9.2.2.]

Flemming Rubini

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-01-04 21:52

> DEN SMADREDE TOTALT MIN ENE HARDDISK

Hvad havde du forventet af en Mac-fjensk video?.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-04 00:35

- Godt spørgsmål Michael, - men ihvertfald ikke det, der skete..! -
Måske mere noget i retning af, at der blev leget vægtkast eller freesbee
med en Mac...
mvh. Erik Richard

Fra : Morten

Dato : 25-01-04 01:21

> [...]

> - Godt spørgsmål Michael, - men ihvertfald ikke det, der skete..! -
> Måske mere noget i retning af, at der blev leget vægtkast eller freesbee

Det blev der osse, men det så du åbenbart ikke.

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-01-04 08:31

On Sun, 25 Jan 2004 01:20:31 +0100, Morten wrote
(in article <fnebe1-ril.ln1@reippuert.dk>):

> Det blev der osse, men det så du åbenbart ikke.

Jeg synes vi alle sammen skulle takke Erik Richard Sørensen, for ellers var
Morten Reippuert nok ikke blevet fristet til at vende tilbage til dk.edb.mac!
:D

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-01-04 14:52

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Jeg synes vi alle sammen skulle takke Erik Richard Sørensen, for ellers var
> Morten Reippuert nok ikke blevet fristet til at vende tilbage til dk.edb.mac!
> :D

HØRT, og modat ERS var han savnet.

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-01-04 08:34

On Sun, 25 Jan 2004 01:20:31 +0100, Morten wrote
(in article <fnebe1-ril.ln1@reippuert.dk>):

> PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
> + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

En tung regnfrakke, en vædder, en grammofonplade, en kam, en gnaver med en
blå tand, stærke foton visioner.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-04 18:06

Hm... Gad egentlig vide, hvordan han pludselig har råd til den
'investering - +35.000kr. er da en sjat.... hm.....
mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-01-04 19:44

> Hm... Gad egentlig vide, hvordan han pludselig har råd til den
> 'investering - +35.000kr. er da en sjat.... hm.....

Nu har det ikke kostet 35k - hvilket et simpelt regnestykke bekræfter -
men hvad er det lige du prøver at insinuere?

Kom nu med det... vi glæder os til at høre din konspirationsteori!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 26-01-04 00:20

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Kom nu med det... vi glæder os til at høre din konspirationsteori!

Erik har sikkert gennemskuet at mit navn ikke er Morten, men at jeg er
selveste Bill Gates, evil himself.

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 08:22

On Mon, 26 Jan 2004 00:19:54 +0100, Morten wrote
(in article <qhvde1-lt7.ln1@reippuert.dk>):

> Erik har sikkert gennemskuet at mit navn ikke er Morten, men at jeg er
> selveste Bill Gates, evil himself.

Morten Bill Reippuert Porte - åh, Gud, så er det slet ikke en G5 du har, men
en... aaaaaaaarghhhh, DELL!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 26-01-04 10:06

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Morten Bill Reippuert Porte - åh, Gud, så er det slet ikke en G5 du har, men
> en... aaaaaaaarghhhh, DELL!

damm, u guys see right thropugh me.... Og evil himself prøver at lokke
dig til at købe en G5 istedet for en G3 300MT A/V som alle ved er
verden bedste Mac. Men ikke nær så fed som en delle.

Vent iøvrigt liiige en uge på at bestille en G5, der lader til at de
nye modeller kommmer meget snart.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-01-04 10:24

In article <cs1fe1-ieb.ln1@reippuert.dk>, Morten wrote:

> [...]
> verden bedste Mac. Men ikke nær så fed som en delle.
>
> Vent iøvrigt liiige en uge på at bestille en G5, der lader til at de

<homer>but i want it now</homer>

JonB

Fra : Morten

Dato : 26-01-04 00:19

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Hm... Gad egentlig vide, hvordan han pludselig har råd til den
> 'investering - +35.000kr. er da en sjat.... hm.....

Det kaldes arbejde, du skulle tage og prøve det. iøvrigt ikke en
udskrivning på 35K kroner, kanske du skulle få dine skolepenge tilbage.

Fra : Per Madsen

Dato : 26-01-04 00:34

> Hm... Gad egentlig vide, hvordan han pludselig har råd til den
> 'investering - +35.000kr. er da en sjat.... hm.....
> mvh. Erik Richard

Hvad kommer det dig ved???

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-01-04 01:44

In dk.edb.mac, NOSPAM@nospam.dk wrote:

> Hm... Gad egentlig vide, hvordan han pludselig har råd til den
> 'investering - +35.000kr. er da en sjat.... hm.....

Når det bliver påpeget at du udtaler dig skråsikkert om ting du ikke kan
dokumentere, og i det hele taget lyder ganske utroværdig af førnævnte
grund, så går du efter manden.

Flot.

Kunne det evt. tænkes, at Morten havde tjent pengene til sit udstyr der,
som andre har påpeget, kan erhverves for under 35k?

BOFH-excuse: Suspicious pointer corrupted virtual machine

Fra : Morten

Dato : 26-01-04 01:37

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> En tung regnfrakke, en vædder, en grammofonplade, en kam, en gnaver med en
> blå tand, stærke foton visioner.

Fy! ikke drille mig mens jeg driller René.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-01-04 01:45

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Fy! ikke drille mig mens jeg driller René.

Som du kan se _har_ jeg droslet ned på sig'en...

Jeg kan desværre ikke fortælle, at jeg pusler på noget nyt. Finanserne
vil ikke tillade det...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 08:25

On Mon, 26 Jan 2004 01:37:24 +0100, Morten wrote
(in article <434ee1-lt7.ln1@reippuert.dk>):

> Fy! ikke drille mig mens jeg driller René.

Jeg er bare misundelig! Det er mærkeligt, men jeg er alligevel lidt varm på
en iBook. Så lige billeder fra MacBruger, og de er altså små og _pæne_. Gad
vide, om jeg vil kunne vænne mig til sådan en liquid skærm. Nå, jeg vil jo
gerne have den horsepower, der er i en G5...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 23-01-04 13:47

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
> [...]
> om du selv var blevet sat tlf at få maskinen til at køre igen. -
> 11.217 totalt ødelagte filer, - en fragmentering på 22,8%, - smadrede

Hey - rolig nu... Var det ikke dig selv der valgte at download via det
link? Jeg kunne nu fint download og se filem. Det er nok næppe filen
der har smadret noget, nok nærmere det program du har brugt til at
hente med, eller afspille med...?

--
Jesper - Color Classic
http://www.veloce.dk

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 23-01-04 18:57

jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> [...]
> link? Jeg kunne nu fint download og se filem. Det er nok næppe filen
> der har smadret noget, nok nærmere det program du har brugt til at

Var det ikke Erik der for nogen tid siden snakkede om hvor stabilt og
godt OS 7-9 var? Hvis en avi kan smadre et system, så siger det mere om
systemet end om avi-filen.

--Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 00:53

Hej Martin

Jo, det var mig, - og sandt at sige fejlede ingen af filerne i systemet
noget som helst, - så da jeg havde fået repareret harddisken, kunne jeg
umidelbart starte op på den igen... - Men stort set alle andre filer var
blevet 'knækket', så der var en fragmentering på de godt 22%!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-01-04 23:57

Hej Jesper

Nej, jeg downloadede ikke noget som helst. Pr std. har jeg sat Mozilla
til at se den slags 'inline' i programmet inden nogen former for
download via QT.

Og ved at kigge tilbage i visse af mine gemte mails/news indlæg har set
også set, at det ikke er første gang, den har været oppe, og jeg er
desværre heller ikke den føre,drh fået ødelagt en maskine på grund af
den! - At det så er min fejl, at jeg havde glemt alt om den, indtil jeg
klikedepålinket, er så en anden sag...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-01-04 09:14

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> desværre heller ikke den føre,drh fået ødelagt en maskine på grund af
> den! - At det så er min fejl, at jeg havde glemt alt om den, indtil jeg

Det lyder jo helt utroligt uheldigt, men du siger at andre også har oplevet
det - er det nogen her i gruppen?

Lyder også interessant at det skulle være Melissavirus - prøv lige at poste
et link ell. lign til info, for jeg ville da gerne læse lidt mere om det.

Tænker du ikke på at en virus kan se ud som en avi-fil (f.eks.
AnnaKournikova.avi.vbs eller AnnaKournikova.avi.exe) men det er jo ikke det
der er tale om her. Google finder ikke noget om at en ren .avi fil skulle
kunne være en Melissa, men uddyb gerne.

mvh Michael Petersen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 12:44

Hej Michael

Michael Petersen wrote:

> Det lyder jo helt utroligt uheldigt, men du siger at andre også har oplevet
> det - er det nogen her i gruppen?

Jeg véd ikke om det er 'uheld' eller en bevidst måde, at den er lavet
sådan...- Men svjv. er der ikke nogen her fra gruppen, der har haft
samme ..hm 'oplevelse'. Derimod er der nogle stykker fra vores interne
Nisus gruppe, der har haft 'fornøjelsen'..

> Lyder også interessant at det skulle være Melissavirus - prøv lige at poste
> et link ell. lign til info, for jeg ville da gerne læse lidt mere om det.

Det eneste sted på nettet, hvor jeg har læst noget mere eller mindre
officelt om Melissa-varianterne er på NAI's websider, men de er så
umulige at finde rundt i, så jeg har opgivet det...

> [...]
> der er tale om her. Google finder ikke noget om at en ren .avi fil skulle

Jo, der er flere varianter af de typer, - både dem, du nævner, og et
par, der direkte er lavet som .avi filer. Jeg har fået et par stks. af
dem i tidens løb, men har bare slettet dem uden videre.

'Fidusen' ved at bruge en .svi, er jo helt klart, at for at 'afspille'
den, skal der nødvendigvis kaldes et program på maskinen. Herved
indlægges der nogle koder, og det er de koder, der får det til at gå i
ged. På en Windows - alle ver. før XP, - vil det kalde nogle
systemrutiner, der så ødelægges, hvorved systemet begynder at gå helt i
udu. Og for at prøve at rette op vil Windows Selfrepair prøve at gøre
noget ved det (Win. ME og 2000). Når det sker slettes BIOS adgangen og
disken slettes permanent. - Det er sådan set det, jeg har fået ud af at
læse rundt omkring på NAI.com.

Det uhyggelige er, når de kommer som vedhæng til post fra folk, man
ellers kender og tror bare, at de har sendt et billede med eller et
videoclip... De værste af dem er dem, der har endelsen .avi.exe, hvis
systemerne er sat til automatisk at unstuffe/installere .exe filer..

Jeg vil bare ønske, at NAI ville være bare lidt mere overskuelig...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 24-01-04 14:21

> [...]

> noget ved det (Win. ME og 2000). Når det sker slettes BIOS adgangen og
> disken slettes permanent. - Det er sådan set det, jeg har fået ud af at

Vil det sige at din Macintosh er udstyret med en x86 CPU, har BIOS og
iøvrigt kører Windows?

Hvis ikke du svarer poå spørgsmålet går jeg bare ud fra at du ikke må
pga af en NDA du har underskrevet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 16:38

> Det eneste sted på nettet, hvor jeg har læst noget mere eller mindre
> officelt om Melissa-varianterne er på NAI's websider, men de er så
> umulige at finde rundt i, så jeg har opgivet det...

Det var dog uheldigt...

Prøv at se her:

http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=description&virus_k=10132

Én variant af Melissa kan køre på en Mac Office-pakke, men da den ikke
mailer sig videre på Mac'en, så er den ganske harmløs. Den er ihvertfald
ikke at finde i AVI-filer...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-01-04 18:16

> [...]

> officelt om Melissa-varianterne er på NAI's websider, men de er så
> umulige at finde rundt i, så jeg har opgivet det...

Hmm - jeg troede at du udtalte dig så specifikt fordi du havde en kilde
eller noget. Du skriver jo:
"Det er faktisk en .avi version af den nok så berygtede Melissa virus,
der er den eneste Melissa, der kan ødelægge en Mac."

Det burde være til at finde via google, men hverken søgninger på web eller i
grupper finder noget. Det må være en meget hemmelig virus Nå hul i det.

> [...]
> systemerne er sat til automatisk at unstuffe/installere .exe filer..
>
> Jeg vil bare ønske, at NAI ville være bare lidt mere overskuelig...

Jeg forstår ikke det med exe-filerne - det er vel irrelevant på en Mac??

Og endelig - jeg betvivler ikke at du har haft bøvl med dit system, men René
kan vel ikke gøres ansvarlig for at poste noget som fungerer fint hos alle
andre og som han jo umulig kunne vide ville lave rod på din maskine
(forudsat at det er avi-filen der rent faktisk bærer skylden). Hvis jeg
kører galt i min bil fordi jeg kigger efter en pige, kan jeg jo ikke
bagefter bebrejde hende min ulykke... - forklaringen kunne måske vinde
forståelse hvis hun vitterligt så godt ud eller havde store bryster, men...
(læs: hvis du kunne sandsynliggøre, via kilder, at der er tale om en
mac-virus).

Det holder ikke i retten.

God weekend.

Mvh, Michael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-04 21:47

Hej Michael

Michael Petersen wrote:

> [...]
> "Det er faktisk en .avi version af den nok så berygtede Melissa virus,
> der er den eneste Melissa, der kan ødelægge en Mac."

Jeg udtaler mig specifikt ja! - Jeg har desværre selv haft besøg af
'damen' på en anden maskine for nogle år siden. Jeg har tidl. beskrevet
det for et par år siden.

Meget kort, så skete det, mens jeg sad på net, og pludselig fik jeg en
kraftig sirene lige ind i hovedet, og Virex gav mig en besked om, at "
you're under attack of the virus - xxxx.src.avi - a Melissa variant", og
så begyndte det hele bare at falde fra hinanden, og tilsidst var der
bare en blank skærm! - Intet fik jeg reddet, - det var just ikke en
særlig behagelig oplevelse...

> Det burde være til at finde via google, men hverken søgninger på web eller i
> grupper finder noget. Det må være en meget hemmelig virus Nå hul i det.

Som du kan se ovenfor, så er den absolut ikke spor 'hemmelig' - Og så er
google altså heller ikke så 'alvidende' som nogen gerne vil gøre den
til! Jeg har flere gange forgæves brutdn fo atfine nge afde prgammer,
jeg dengang mistede, men det er heller ikke lykkedesl. En del af dem har
jeg dog fået ved at annoncere efter dem på udenlandske lister og
grupper, mens jeg har fået andre gennem vore Nisus grupper. Men jeg
mangler stadig en del fra nu enten lukkede firmaer ellerr frmar, de er
bleet ædt a ndre giganter på området...

- Men nej, - iflg. nogle af de såkaldt 'kloge hoveder' i denne gruppe,
så kan det sandelig ikke lade sig gøre, - og så er det ligegyldigt, om
man så har mistet alt... - Og det er jo ikke de 'kloge hoveder' der
har måttet rekonstruere fx. et helt årsregnskab, fakturaer,
kundedatabase, - eller andre forretningsdatabaser... - Næ, man får bare
at vide af de 'kloge hoveder', at man er en lystløgner, svindler,
psykopat og andre slige mindre pæne betegnelser...

Men disse 'kloge hoveder' kan jo også være ligeglade, - det r jo ikke
dem, det er gået ud over, og det er eller ikke dem, der sidder med
bevisbyrden bagefte, når vores alsamens'ktefarikke vil godkende
regnskabet..!

Men jeg er da blevet så klog af skade, at jeg har mine forretnings
ting-og-sager på en computer, der overhovedet ikke kommer i nærheden af
et stik, hvor der står "internet" på!

- Og så er der det problem, at en meget stor del af nutidens såkaldte
'kloge hoveder' overhovedet ingen paratviden har, men skal have alting
serveret for at de kan få 'dokumentation'. - Eller sagt som en af de
'unge løver' i Folketinget - "Nutidens unge véd ingenting udover hvor de
skal slå det op!" - og nej! - det er ikke en venstre-mand/kvinde, der
har sagt det! - Det er derimod sagt af en mnd, hifarar undvisnnsminister
gennem næsten 30 år! - Og i øvrigt en af de få, jeg har haf respekt for
i det parti...

- Og så er det så let at komme og forlange, at fx. jeg skal sidde og
bruge flere timer på at gennemtrawle et site for at finde lige netop de
steder, hvor sagen om Melissa-varianterne står, så de 'kloge hoveder'
bare kan få det servert og lave en bookmark til senere brug... - Men
den går ikke Granberg! - ikke hos mig!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 22:48

> [...]
> steder, hvor sagen om Melissa-varianterne står, så de 'kloge hoveder'
> bare kan få det servert og lave en bookmark til senere brug... - Men

Og hos mig går det ikke at svine mig til UDEN NOGEN SOM HELST GRUND!

Jeg citerer: "Du er sgu da en torsk..!!"

Er det en pæn måde at tiltale en anden UDEN GRUND?!? Nu er vi mange der
har afspillet den fil UDEN PROBLEMER. Der er INGEN VIRUS ifølge Virex.

Kan du ikke fatte, at det nok var dit system som havde/har et problem og
derfor crashede? Når vi andre ikke har problemer, så vil vi meget gerne
have noget dokumentation for, at vi bare var heldige, mens du blev ramt
af en virus (som mine PC-kammerater intet har mærket til på deres
Windows efter at have afspillet filmen).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 25-01-04 00:13

> [...]

> så begyndte det hele bare at falde fra hinanden, og tilsidst var der
> bare en blank skærm! - Intet fik jeg reddet, - det var just ikke en

på en mac? må jeg vove den påstand at du er fuld af løgn?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-01-04 14:48

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> på en mac? må jeg vove den påstand at du er fuld af løgn?

Må jeg vove den påstand, at du har ret?

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-04 18:03

- Du kan vove, hvad du vil, Thomas, - men da jeg kun har Mac og aldrig
har haft andet, så er det et faktum, at jeg mistede _ALT_ ved det
virusangreb på en PM 7200/90! - Som jeg desværre var tvunget til at
bruge i ca. et halvt år på trods af, at jeg havde købt en G3. - Denne
stod imidlertid på værksted i ca. et halvt år. Og hvis din hukommelse
ellers række å ln bg,ilu formentlig kunn hse, att så haværet oppe her i
gruppen!

Så jeg kan godt garantere dig for, at jeg har en vis respekt for 'damen
Melissa'i alle hendes afskygninger!

mvh. Erik Richard

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-01-04 19:46

> - Du kan vove, hvad du vil, Thomas, - men da jeg kun har Mac og aldrig
> har haft andet, så er det et faktum, at jeg mistede _ALT_ ved det
> virusangreb på en PM 7200/90!

Du har ikke hoert efter? Det er IKKE en virus.

/Daniel

[snip]

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-01-04 01:13

Hej Daniel

Og du har ikke læst, hvad jeg skrev. Der er tale om to forskellige
situationer, hvilket yet emgår af det, jeg har skrevet!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten

Dato : 26-01-04 01:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Og du har ikke læst, hvad jeg skrev. Der er tale om to forskellige
> situationer, hvilket yet emgår af det, jeg har skrevet!

og sidstnævnte virus har ikke været af Melissa typen, såfremt det var på din
mac du fik den.

Fra : Christian Bech

Dato : 24-01-04 19:19

> Derimod er der nogle stykker fra vores interne
> Nisus gruppe, der har haft 'fornøjelsen'..

Har I diskuteret Kennedymordet og Area 51 og i givet fald: hvad blev I
enige om?

--
Christian

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-01-04 14:48

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Har I diskuteret Kennedymordet og Area 51 og i givet fald: hvad blev I
> enige om?

Kennedy bor nu på en "grassy knoll" på månen i et homofilt forhold med
Elvis. Mmmmmmm bacon!

Se selv ERS's nye hjemmeside:

http://www.grassyknoll.homestead.com/

Mojn, Thomas

--
http://thomas.boelskifte.dk/blog_ny/weblog.php

Fra : Morten

Dato : 24-01-04 09:19

> [...]

> Nej, jeg downloadede ikke noget som helst. Pr std. har jeg sat Mozilla
> til at se den slags 'inline' i programmet inden nogen former for

Hvad er forskellen på det og "at downloade"?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-04 16:38

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvad er forskellen på det og "at downloade"?

Der er åbenbart stor forskel.. jeg venter også med spændning...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 23-01-04 14:02

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Hvad er den kodet med? Jeg kan kun høre lyden på en XP.

3ivx version 4.04