Mit Øjenbryn "dikker"??
Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 22-01-04 09:26

Hejsa

Jeg er ved at få "pip" for mit Øjenbryn "dikker" eller "sitrer" med
mellemrum
som om en nerve trækker i det?
Det er helt oppe på øjenbrynet.
Det er ikke selv øjenlåget som det også nogen gange gør, for dette
efterfølges
næsten altid af, flimmer for øjet og en knaldende hovedpine.

Er der nogen der ved hvad det kan være, og hvordan jeg evt kan få det væk.
Mange hilsner

Sanne

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 10:02

"Sanne Jacobsen" <sanne@poul-pedersen.dk> wrote in message
> [...]
> næsten altid af, flimmer for øjet og en knaldende hovedpine.
>
> Er der nogen der ved hvad det kan være, og hvordan jeg evt kan få det væk.

Det første jeg tænker når jeg læser dit indlæg er migræne! Det er meget
typisk for migræne med flimmer for øjet og en knaldende hovedpine (har det
selv). Men det der sitren...hmm...det er meget normalt og det tror jeg stort
set alle har prøvet på et tidspunkt..det er noget med en nerve der sidder og
driller og er helt normalt. Hvordan man får det væk ved jeg ikke. Hvor længe
varer denne hovedpine og flimren for øjet? er der andre symptomer såsom
kvalme, lyd og lysfølsomhed?

Mvh Helle

Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 22-01-04 10:38

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
længe
> varer denne hovedpine og flimren for øjet? er der andre symptomer såsom

Hej Helle
Tak for dit svar !
Jeg har selvfølgelig også tænkt på migræne, dog går det ikke over i den
slags
hovedpine, der jo er ulidelig.
Og jo - jeg har både kvalme og er lysfølsom !

Jeg tænker om det kan være stress-betonet, eller om jeg måske er så heldig
at det går væk når jeg får nye briller, da jeg tror at det er ved at være
tiden?
Har tid hos optikkeren på tirsdag...
Men det er møj irriterende, for jeg er konstant utilpas!
KH
Sanne

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 10:57

> [...]
> tiden?
> Har tid hos optikkeren på tirsdag...
> Men det er møj irriterende, for jeg er konstant utilpas!

Hvis du har kvalme og er følsom overfor lys så er jeg ret sikker på at du
har migræne. Der er mange grader af migræne og du er så nok bare heldig at
have en der ikke er totalt ulidelig.
Prøv tal med din læge om det...

Stress kan nemt give de der vibrationer som du beskrev ang. dit øjenbryn og
nye briller lyder bestemt også som en god ide.

Mvh Helle

Fra : Faithless

Dato : 22-01-04 17:38

> Jeg tænker om det kan være stress-betonet, eller om jeg måske er så heldig
> at det går væk når jeg får nye briller, da jeg tror at det er ved at være
> tiden?

Jeg har haft noget lignende, i mit tilfælde var det som om billedet flimrede
fordi øjet hoppede. Mit skyldes stress og gik selv væk efter nogle måneder,
med mindre at lave på arbejdet.

Mvh

Faithless

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-01-04 16:48

Sanne Jacobsen wrote:

> Jeg er ved at få "pip" for mit Øjenbryn "dikker" eller "sitrer" med
> mellemrum
> som om en nerve trækker i det?

Det hedder vidst "ticks".

> Det er helt oppe på øjenbrynet.
> Det er ikke selv øjenlåget som det også nogen gange gør, for dette
> efterfølges
> næsten altid af, flimmer for øjet og en knaldende hovedpine.

Jeg synes at det lyder ildevarslende at du også får flimren for øjnene
og hovedpine. Det ville jeg ikke tøve med at gå til lægen med.

Hvis det bare er stressbetingede ticks, har jeg en fabelagtig kur, som
virkede fint for mig - at dyrke sport.
--
Samtale på nettet er en kunst - det kan gøres kluntet eller elegant.
Hvordan er din teknik? http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html