Sjovt reje/thai food i bananblads pakke.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 20-01-04 23:58

For omkring et års tid siden var familien i lego land og om aften inde til
deres store buffet, og der var bla nogle små sjove pakker/firkantede æsker
af bananblade med noget ris, og en stor reje i bunden og noget mere i..

Er vild og tosset efter at få fingerne i et par opskrifter til at lave sådan
nogle der, evt. hvor man kan købe bananblade i Aalborg

(er ikke sikker på det er bananblade, men det var et blad af en art, meget
groft og tykt. Og ja, grønt :D.. men så det rejsehalløj program på tv2 med
ham der var nede og besøge nogle kanibal lign. typer, og lå mærke til at de
brugte bananblade til at pakke kødet ind i og smide på bålet, og det kunne
meget godt ligne sådan nogle blade)

På forhånd tak.

Fra : Harry Lund

Dato : 22-01-04 19:31

Bananblade er svære at få fat i DK især uden fugleedderkoppe Nej, det
du spørger til ligner meget det vi laver i vores Wok. (Køb sådan en , det er
sjovt)
Kog en god ris, f.eks. basmati, dagen før.
Find nogle blade du kan lide. Pt. formentlig salat eller kålblade. Læg ris
deri, læg rejer i passende mængde (2-3 stk) , saml bladet til en lille pose.
Og så kommer det svære. Wokken og dens dampkurv skal i brug. Sæt dig ind i
hvordan det foregår. Der er lekture nok. Det tager ca 10 min. Og så kan du
udvide med en soyasovs eller lignende. Vi bruger bl. a. østerssovs. Og det
smager himmelsk. Og så er du straks på vej til at lave dejlig asiatisk mad
og du bliver populær i din vennekreds.

Fra : connie-toft

Dato : 23-01-04 19:03

Pakkerne er færdigkøbt, pris ca 100,-kr for en pakke med 16stk.
Kender du en som arbejder i et køkken, eller lign, så kan han/hun sikkert
bestille dem til dig.
Men ellers er det palmeblade, der er foldet og lukket med en lille stykke
træ, fyldt med ris, lidt olie,reven gulerødder, hvidløg og en reje.

Jeg var sidste år på madkursus i Thailand. Der lavede vi pakkerne, dog kun 4
stk hver. de var til en dessert.
Jeg ved dog ikke om du kan få tomme pakker???
Måske andre der ved noget om det.

God fornøjelse

--
Connie

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 23-01-04 20:32

Okey mange tak for svaret :) (også dig harry lund)
Kender desværre ikke nogen der arbejder i et køkken sådan.. men går på
kokkeskolen i aalborg lige nu og kun 12uger til jeg skal ud og finde praktik
plads, så der må være en mulighed der :)

Men hvis nogen så ved hvor man kan få fat på de palmeblade ville jeg også
blive rimelig glad :)