Fotos og film fra Christianshavn søges
Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 20-01-04 22:05

Hej!
Min far blev født for 60 år siden på Christianshavn og levede sin
barndom der. (ikke langt fra "Emmas Rottehul")
Nu spørger han mig om, hvor han kan finde fotos og evt. film fra
Christianshavn i 1940´/1950´erne. Det skal vise bygningerne på den tid.
- og ærligt talt, jeg aner det ikke, men måske stadsarkivet i København?

Gode bud modtages og meget gerne hvis I har henvisninger til fotos af
bygninger på nettet.

--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-01-04 08:56

"Jeannie Kristensen [4700]" <ikke-muligt@intet.intet> skrev i en meddelelse
> [...]
> Christianshavn i 1940´/1950´erne. Det skal vise bygningerne på den tid.
> - og ærligt talt, jeg aner det ikke, men måske stadsarkivet i København?
'''''''''''''
Måske er Bymuseet det rette sted, idet Stadsarkivet afleverer billeder der,
men man ved nok på bymuseet hvad de vil ha' for kopier!
Prøv også det Kgl. Bibliotek der som bekendt har fotos på nettet.
Jeg vil dog mene at du stadig kan finde flotte gamle huse derude, der er
ikke ændret så meget de sidste 60
(Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i landet du residerer)
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Peter Ravn Rasmussen

Dato : 22-02-04 21:14

Jeannie Kristensen [4700] wrote:
> [...]
> København?
>
> Gode bud modtages og meget gerne hvis I har henvisninger til fotos af

Prøv det nationale billedarkiv, under Det Kongelige Bibliotek
(http://www.kb.dk). Søg på Christianshavn, og evt. på gadenavnet på den
gade, din far boede i, og evt. de andre gader i kvarteret.

- Peter Ravn Rasmussen