Weber temperatur?
Fra : Ralph

Dato : 20-01-04 21:50

Er her nogle der har lavet temperaturtest på Weber?

Jeg mener, jeg laver en 3 kg lammekølle på under 2 timer, en 5 kg. Gås på
lidt over 2 timer, en 3-4 kgs Kamsteg på 1½ time (med dejlig sprød svær) Alt
dette indikerer en temmelig høj temp. mindst 220-240 grader efter min
overbevisning, men et par gange har jeg lagt gulvkakler jævnt fordelt over
hele risten og bager pizza, den bliver - som alt andet - også meget god, men
iflg. mit stegetermometer (digitalt - julegave) er weber kun på omkring 150
grader under pizzabagning. Jeg har ikke undersøgt temp. uden sten. Iøvrigt
tager det også næsten en ½ time før pizza er klar (det kan klares på 12-15
min. ved 300 grader i ovn)

--
venligst
Ralph

Fra : SB

Dato : 24-01-04 15:21

> [...]
> tager det også næsten en ½ time før pizza er klar (det kan klares på 12-15

Temperaturen i en Weber vil virke mindre i toppen af kammeret hvis du dækker
hele risten til med kakler.
Når jeg har støbejernspanden i svinger temperaturen ca. 50 - 60 grader, bare
ved at dreje låget, som termometeret er sat fast i, væk fra kullene og hen
over panden. Prøv at måle temperatuen under din kakler, der er der
garanteret varme på
Vil du have højere temp. i det øverste kammer, skal du bare lade være med at
dække hele risten til med kakler, og måske lukke udluftningshullet ½ til i
låget, det virker fint her
Lidt efter hvor mange kul jeg bruger, har min en temperatur mellem 170 - 280
grader.

Et termometer til at sætte i låget koster ca. en hund

Søren