Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Program til at måle temp. på grafikkort
Fra : BB

Dato : 20-01-04 21:29

Hejsa

Søger ovenstående, mit kort er et palit geforce4ti4200

Mvh. BB

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-01-04 21:32

> Hejsa

Hej

> Søger ovenstående, mit kort er et palit geforce4ti4200

Desværre, du søger forgæves. Der er nemlig ingen sensor/probe til at måle
temperaturen på dit GFX.

> Mvh. BB

Kenneth

Fra : Jesper

Dato : 21-01-04 00:24

Det kunne jo være han har en probe, og et bundkort der kan læse fra denne,
men det måske ikke lige er installeret. Kig i din manual til dit bundkort,
og se om du er heldig. Jeg ved Soltek laver nogen stykker på den måde.

Jesper

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:400d9050$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-01-04 21:02

> [...]
> men det måske ikke lige er installeret. Kig i din manual til dit bundkort,
> og se om du er heldig. Jeg ved Soltek laver nogen stykker på den måde.

Undskyld jeg bander men hvad faen har bundkortet med grafikkortet at gøre
når vi snakker måling af temperatur på grafikkortet!?

> Jesper

Kenneth

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 21-01-04 21:20

> Undskyld jeg bander men hvad faen har bundkortet med grafikkortet at gøre
> når vi snakker måling af temperatur på grafikkortet!?

Asus kørte en overgang med en extern temp. probe der kunne sluttes til
bundkortet og dermed aflæses i div. programmer til det formål.
Så man kunne jo evt. have en probe siddende på coren af sit GFX og dermed
kunne aflæse temp'en

Derudover har jeg et eller andet sted læst at RivaTuner skulle kunne aflæse
temp. på GFX, hvis dette understøtter det. Jeg stiller dog ingen garanti for
min påstand.

/Thomas

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-01-04 22:15

> [...]
> bundkortet og dermed aflæses i div. programmer til det formål.
> Så man kunne jo evt. have en probe siddende på coren af sit GFX og dermed

Okay. Ved du hvilke modeller de har brugt det på? Jeg har kørt med ASUS i
mange år og er aldrig stødt på dem nemlig. Dermed ikke sagt at de ikke
findes!

> [...]
aflæse
> temp. på GFX, hvis dette understøtter det. Jeg stiller dog ingen garanti

Det kræver dog at der _er_ en føler/probe (kald det hvad du vil) på selve
GFX kortet eller som du selv nævner ovenover.

> /Thomas

Kenneth

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-01-04 05:27

> Okay. Ved du hvilke modeller de har brugt det på? Jeg har kørt med ASUS
> mange år og er aldrig stødt på dem nemlig. Dermed ikke sagt at de ikke
> findes!

Det er der ihvertifald på Asus P3V4X og Asus A7N8X og jeg bruger selv proben
og det virker fint,
du kan også placerer proben andre stedre i kabinettet for at chekke temp på
F.eks HD eller PSU.

--
Hilsen Martin.

Fra : Rune Andersen

Dato : 22-01-04 08:31

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message

> [...]
proben
> og det virker fint,
> du kan også placerer proben andre stedre i kabinettet for at chekke temp

findes også i A7V-133 modellen
/Rune Andersen