De tager livet af mig...
Fra : AEK

Dato : 20-01-04 20:08

Morgenen starter som den plejer.
Jeg daffer på wc, forfulgt af 3 katte, der vil have morgenmad.
Ud i køkkenet, hvor der bliver hylet og vrælet ovet, at maden bliver for
langsomt lagt i skålene.
Sådan er HVER morgen her !
MEN i dag var noget anderledes.....

Fede ville ikke have sin vådkost - hmmm. Allerede der ringer " klokkerne ".
Jeg lægger noget tørkost til ham, som alternativ.
Men nix - han ville intet have.
Efter morgenmaden bliver døren til soveværelset åbnet - vild glæde hos
rødderne.
Op i vinduerne og lave ballade.
Oscar: nix, han lagde sig på sengen.....Han er normalt den første i
vindúerne om morgenen.

Straks er jeg bekymret for min dreng. Får ringet til en veninde ( som Oscar
er vild med ).
Hun kommer straks, på trods af en byld, så hun næsten ikke kan gå !
Vi får taget hans temperatur : 38.9
Jeg ringer til dyrlægen. Fortæller, hvordan og hvorledes, samt , at han HAR
tisset til morgen.
Det kan evt. være en hårbold eller andet.
Hun mener, at jeg skal se tiden an i løbet af dagen.

Det gør jeg så. Han har drukket og spist lidt tørfoder.
I aften giver jeg ham så vådkost. Han spiser en smule.
Han har haft en omgang fræs med de andre. Men han er ikke på toppen.

Kæresten har også ringet, han var jo lidt bekymret for hans dreng.

De katte tager sq livet af mig en dag ! De, der husker det, havde Oscar &
Tøsen for kort tid siden uro mellem demn - det er helt ok igen.
Jeg føler mig lidt dum, at fordi Oscar er sløv, så ringer jeg til dyrlægen.
MEN, det gør man vel ? Jeg gør i hvert fald.
Han er 3 ½ år, og har aldrig været syg. Om han er det nu eller har en " off
" dag, aner jeg ikke.
Han har haft aff. i dag.

Skulle lige have luft, ellers tager de livet af mig, de skønne rødder !

/ Anya.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-01-04 20:35

Anya skrev
<Skulle lige have luft, ellers tager de livet af mig, de skønne rødder ! >

Vi krydser poter for at Oscar er sit frække selv igen
i morgen.

Knus
Marianne Hellemose
***Ailurophil***
'The greatness of a nation and its moral progress can be
judged by the way its animals are treated
Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 20-01-04 22:05

Marianne Hellemose wrote:

> Vi krydser poter for at Oscar er sit frække selv igen
> i morgen.

Det håber jeg også !
Har netop været i kælderen efter min ekstra kattebakke.
Så kommer Fedeberg med ind og sover hos mig i nat - hvis der skulle blive
noget.
Ååh, hvor bliver man dog bekymret ;-(

Hvordan har du det, Marianne ?

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 20-01-04 23:10

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in news:buk56d$ilko4$1@ID-
119019.news.uni-berlin.de:

> Ååh, hvor bliver man dog bekymret ;-(

Kender det Anya
Jeg håber da at Oscar bare har en off dag, men synes dyrlægen ikke at
38.9 var feber? Kan ærligt talt ikke huske deres normaltemp, kun at den
da vidst er lidt højere end vores.

Pøj pøj, men krudtuglen. Og forresten det er da dejligt at Oscar og
Tøsen igen er gode venner, eller så tæt som de nu kommer på det
Der er ikke noget værre end hvis ens mislinger ikke kan være i stue
sammen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 09:27

Kate wrote:
> "AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in news:buk56d$ilko4$1@ID-

> Kender det Anya
> Jeg håber da at Oscar bare har en off dag, men synes dyrlægen ikke at
> 38.9 var feber?

Nej.

> Pøj pøj, men krudtuglen.

He he, der er ikke meget krudt i ham lige nu.
Han har sovet sammen med mig i nat. Det lyder som om, at han har noget
rallen.
Jeg har fået en tid kl. 11, efter at have talt med dyrelægen.
Fil lidt vådkost i ham kl. 06 i morges.

Han er mut, vil være for sig selv og småunderlig...
Jeg krydser fingre og tæer for, at det ikk er noget alvorligt med min dreng.

>Og forresten det er da dejligt at Oscar og
> Tøsen igen er gode venner, eller så tæt som de nu kommer på det
> Der er ikke noget værre end hvis ens mislinger ikke kan være i stue
> sammen.

Jeps. De er vilde med hinanden igen. Det tog ca. 4-5 dage ( så vidt jeg
husker ), så var de klar igen.
Øj, hvor var jeg lykkelig, da Tøsepigen første gang efter slagsmålet vaskede
Fedeberg.
--
/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-04 11:26

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> [...]
>
> Han er mut, vil være for sig selv og småunderlig...
> Jeg krydser fingre og tæer for, at det ikk er noget alvorligt med min dreng.

Vi her krydser også lige fingre og poter for at det bare er noget
udvidet dovenskab ifb med mørket.

Anastacia sender også et stort god bedring spinbrum til stakkels Oscar

Hvordan går det med slankekuren :-?

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 12:34

Henrik Pedersen wrote:
> "AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Anastacia sender også et stort god bedring spinbrum til stakkels Oscar

Så er vi hjemme igen.
Oscar har lungebetændelse. Han er sat i behandling.
Han er dehydreret , da han ikke vil drikke og spise af betydning.
Dyrlægen sagde, at det ikke var så meget, at jeg ikke selv kan klare det.
Så jeg har fået sprøjte med hjem - det store vandcirkus har allerede været i
gang.
Han tog det faktisk ret pænt m. vandet.Han har stadig ikke feber.

Dyrlægen fortalte, at lungebetændelse er ( eller kan være ? - det fik jeg
ikke helt fat i ) luftbåret.
Oscar er indekat . Har jeg så hevet det l*** med hjem til ham udefra ?

Kæresten har også ringet - bekymret for Fedeberg. Vi blev hurtig enige om,
at de fremover alle 3 skal vaccineres.
MEN, er det ikke noget snak om, at de kan overvacc. ( Er det ikke dig,
Marianne, der har talt om det ? ).

Jeg skal ringe på fredag, og give en up-date på Oscar.
Hvis ikke han er i bedring , skal han røntgenfotograferes og have taget
blodprøver.

> Hvordan går det med slankekuren :-?

Det går fint - MEN det kan ikke ses på Oscar ;-((
Vægten hos dyrlægen i dag viste : 6.8 kg..........

--
/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-01-04 14:11

Anya skrev
<MEN, er det ikke noget snak om, at de kan overvacc. ( Er det ikke dig,
Marianne, der har talt om det ? ). >

Jo det har jeg også snakket om

Hmm man vaccinerer da ikke mod lungebetændelse !

Det med overvaccination er meget et følelses-spørgsmål,
endnu...........i USA bliver der mere og mere opmærksomhed / undersøgelser
omkring det og dønningerne er begyndt at nå os, når man vaccinere på-
virker man kattens imunforsvar, og efter nogles opfattelse
er den årlige vaccination, lidt som at skyde gråspurve
med kanoner, man kan være heldig at ramme en gråspurv,
men der er også en risiko for at ramme noget andet, dvs
risikere at give katten andre helbredsproblemer. Jeg er
modstander af årlig vaccination, men vil ikke "anbefale"
andre at være det, derimod vil jeg meget gerne anbefale
at man læser om det, vurderer risici op mod hinanden
og derefter tager en beslutning.

http://sunfoxsomalis.homestead.com/Vaccinations.html

http://www.thensome.com/vaccinations.htm

http://www.avma.org/vafstf/treatcoutomacy.asp

http://makeashorterlink.com/?T50522327

http://thehealthyplanet.com/Floodof.htm

Fra : Denise

Dato : 21-01-04 15:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> wrote in message
> [...]
> andre at være det, derimod vil jeg meget gerne anbefale
> at man læser om det, vurderer risici op mod hinanden

Hej Marianne
Kan ikke være mere enig. Jeg er også modstander af årlig vaccination, men
skal nok passe på med at råde andre i den henretning
Vores katte er indekatte, dog med løbegård, og vi tog beslutningen for flere
år siden. Vi har ikke vaccineret siden Blonde fik allergi, da jeg på det
tidspunkt fik at vide, at vaccination faktisk kan trigger allergi. Samtidig
havde vores gamle Molly det altid skidt 1½ døgn efter en vaccination, og det
synes vi jo også var synd. Vi havde engang en kat som vi udstillede meget,
og derfor blev han jo vaccineret mod alt muligt, har fik i en alder af 6 år
en auto-immun sygdom, og jeg har faktisk tit tænkt om det kunne have noget
med det at gøre. At vaccinere er en bombe mod kattenes immunsystem, og
samtidig skal man jo også være helt klar på at de er sunde og raske, og ikke
lidt svækkede, for at komme pænt over vaccinen. Så i samråd med dyrlægen,
der kommer hjem til katteeftersyn en gang årligt, vaccinerer vi ikke mere.
NB! Jeg ved godt at indekatte også kan blive smittet via luften.
Så jeg synes det er fint med de link du sender med, så kan folk jo vurdere
hvad de selv vil .

--
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 18:49

Marianne Hellemose wrote:

> Hmm man vaccinerer da ikke mod lungebetændelse !

Nej, men det er for, at de ikke smittes af det virus ( mener, det var sådan,
at hun forklarede ).

> http://sunfoxsomalis.homestead.com/Vaccinations.html
>
> http://www.thensome.com/vaccinations.htm
>
> http://www.avma.org/vafstf/treatcoutomacy.asp
>
> http://makeashorterlink.com/?T50522327
>
> http://thehealthyplanet.com/Floodof.htm

Ang. vacc. det er ikke gode ting, man kan læse.
Jeg har derfor også for et par år siden valgt at stopppe med vacc.
Jeg mente, at når de var indekattte, var risikionen minimal.
Men, hvis jeg " nøjes " med at få vacc. hvert 2-3 år, så skulle de være
dækket ind.
Men vil lige have talt med kæresten om det, og han kan læse de forskellige
links.

--
/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-04 15:33

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Så er vi hjemme igen.
> Oscar har lungebetændelse. Han er sat i behandling.

Stakkels Oscar
Men det er jo nu rart nok at vide hvad pokker der er galt med rovdyret

> Det går fint - MEN det kan ikke ses på Oscar ;-((
> Vægten hos dyrlægen i dag viste : 6.8 kg..........

Jae det er jo en sjat (diplomatisk udtrykt )
Hvor meget/lidt vil du have ham ned på :-? 4 - 5 kg eller så, jeg kan
ikke lige huske hvor stor han er, var jo også ret begrænset hvor meget
jeg så til ham dengang *S*

Men jeg ville nu tage det stille og roligt med slankekuren, hellere et
langsomt/sundt vægttab end nogle af ugebladenes mirakelkure (som ikke
virker alligevel..)

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 18:42

Henrik Pedersen wrote:
> Stakkels Oscar
> Men det er jo nu rart nok at vide hvad pokker der er galt med rovdyret

Ååh,min " lille " dreng har det ikke godt
Jeg har fået en lille bitte smule tørkost i ham. Han har fået vand flere
gange i dag m. sprøjte.
Tro mig : jeg er ikke i særlig høj kurs i dag...
Først slæber jeg ham med til dyrlægen, for derfter at sprøjte vand vand i
ham *hmpf*

Han ligger og blunder hele tiden. Vil ingenting. pigerne vil lege , men
nixen.
De er dog kanon gode til at lade ham være i fred
Jeg har aldrig set Fedeberg sådan før - og kommer forhåbentlig aldrig til
det igen.
For det kan mit hjerte sq ikke holde til det

> Jae det er jo en sjat (diplomatisk udtrykt )

En kæmpe sjat
Dyrlægen sagde også , med et smil, at det gjorde ikke alverden, at han ikke
spiste så meget

> Hvor meget/lidt vil du have ham ned på :-? 4 - 5 kg eller så, jeg kan
> ikke lige huske hvor stor han er, var jo også ret begrænset hvor meget
> jeg så til ham dengang *S*

Jeg vil gerne have ham ned på 6 kg.
MEN , han er stor i sig selv.

> Men jeg ville nu tage det stille og roligt med slankekuren, hellere et
> langsomt/sundt vægttab end nogle af ugebladenes mirakelkure (som ikke
> virker alligevel..)

*lol* - sikkert noget Anastacia har bildt dig ind - når hendes tiggeri ikke
lykkedes.
Savner faktisk Oscars " tiggen "- når jeg er i køkkenet, nær deres "
bolchedåse "

/ Anya.

Fra : Denise

Dato : 21-01-04 19:05

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tro mig : jeg er ikke i særlig høj kurs i dag...
> Først slæber jeg ham med til dyrlægen, for derfter at sprøjte vand vand i

De bliver jo både trætte og sløve når de får penicillin, som jeg går ud fra
han får, og vil sove og slappe meget af. Nu når han har lungebetændelse, så
sørg for at han ligger varmt og ikke i træk. Læg evt. noget over ham når han
sover.
Ærgerligt at din dyrlæge ikke gav ham nogle sprøjter vand i nakken, så var
du fri for at genere ham med det. Det gør min dyrlæge altid, hvis der er
mistanke om lidt dehydrering.

> Jeg har aldrig set Fedeberg sådan før - og kommer forhåbentlig aldrig til
> det igen.
> For det kan mit hjerte sq ikke holde til det

Det er altid trist når dyrene ikke har det godt. Har du ikke noget lækkert
du kan lokke i ham. God bedring til Fedeberg, godt han har lidt at tære af

--
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 19:50

Denise wrote:

> De bliver jo både trætte og sløve når de får penicillin, som jeg går
> ud fra han får, og vil sove og slappe meget af.

Han fik et skud i nakken med antibiotika.
Og så skal jeg starte på pillerne i morgen tidlig.

> Nu når han har lungebetændelse, så sørg for at han ligger varmt og ikke i
træk. Læg
> evt. noget over ham når han sover.

For ca. 2 timer siden, lagde jeg en plaid over ham.Han har hele dagen lagt i
sin radiatorseng.
Samt jeg har sat ekstra varme på i hytten.

> Ærgerligt at din dyrlæge ikke gav ham nogle sprøjter vand i nakken,
> så var du fri for at genere ham med det. Det gør min dyrlæge altid,
> hvis der er mistanke om lidt dehydrering.

Ok. Det gjorde hun ikke. Lidt ærgeligt.

> Det er altid trist når dyrene ikke har det godt. Har du ikke noget
> lækkert du kan lokke i ham.

Har forsøgt - men nej. Og som de fleste ved, er han et kæmpe madøre.

>God bedring til Fedeberg, godt han har lidt at tære af

He he, tak Denise.
Kæresten mener, at han nok er gået i gang med sin egen slankekur

--
/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 21-01-04 22:17

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ærgerligt at din dyrlæge ikke gav ham nogle sprøjter vand i
> nakken, så var du fri for at genere ham med det. Det gør min
> dyrlæge altid, hvis der er mistanke om lidt dehydrering.

Ja, det tænkte jeg godt nok også på. Dengang for en lille mennskealder
siden, da Johan blev gennemgnasket, fik han en ordentlig gang vand i
nakken. Han så helt pukkelrygget ud og selvom stolen han sov i blev våd
så var der ingen tvivl om at han fik lidt vand ind i sin forslåede
krop.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-04 23:01

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Jeg vil gerne have ham ned på 6 kg.
> MEN , han er stor i sig selv.

Oki så er der jo ikke helt så langt igen

> *lol* - sikkert noget Anastacia har bildt dig ind - når hendes tiggeri ikke
> lykkedes.

Næ, baseret på erfaring fra mennesker (min mor) som i mange år
forgæves prøvede at få vægten ned med alt muligt forskelligt og det
lykkedes så bare først da hun fik lavet en kostplan hos vægtvogterne
og fandt ud af, at der faktisk er stor forskel på hvad man putter i
munden.

Selv ville jeg også komme til at slæbe på en jordomrejsekuffert, hvis
det ikke lige var fordi jeg for længe siden har fundet fidusen med
kostpyramiden og lever efter den...

Men ok det hjælper måske også en smule at der er ca 4 km til fakta og
at jeg nægter at betale nu 26 kr for at blive kørt frem og
tilbage. Damn det kan jeg næsten få et rugbrød+kærgården+pålæg til 3-4
dage for...

> Savner faktisk Oscars " tiggen "- når jeg er i køkkenet, nær deres "
> bolchedåse "

Det kan jeg godt forstå, køkkenet føles også ret meget tomt uden
Anastacia som lige skal tjekke om ham slaven har gang i noget som kan
spises *GG*

Et input til vac-debatten kan være at jeg på et tidspunkt fulgte en
amerikansk katteliste og blandt de erfarne i gruppen var meningen at
det er nok at vaccinere hvert andet år. Du skal nemlig passe på at der
ikke går så lang tid, så at missen skal vaccineres to gange for at
være dækket ind.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-01-04 15:47

In article <bulo46$j75hm$1@ID-119019.news.uni-berlin.de>, AEK
<2468@jubiimail.dk> wrote:

> Dyrlægen fortalte, at lungebetændelse er ( eller kan være ? - det fik jeg
> ikke helt fat i ) luftbåret.
> Oscar er indekat . Har jeg så hevet det l*** med hjem til ham udefra ?

Nah - ikke nødvendigvis... Hvis du lufter ud ud gang imellem, kan det
jo være svævet ind ad vinduet, fordi det er - luftbåret.
Det vi hiver med ind og overfører må vel nærmere være det, der hedder
kontaktsmitte?
God bedring til Oscar, ihvert fald!

Fra : AEK

Dato : 21-01-04 18:47

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> jo være svævet ind ad vinduet, fordi det er - luftbåret.
> Det vi hiver med ind og overfører må vel nærmere være det, der hedder

Jeg er meget grundig med at lufte ud.
Men jeg snakker med andre katte i kvarteret, forsøger at undgå de katte, der
løber udenfor.

> God bedring til Oscar, ihvert fald!

Tusinde tak. Han er rigtig sølle - forfærdeligt at se ens ballademager være
så flad - og intet kunne gøre

/ Anya.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-01-04 19:13

In article <bumdu3$iqegm$1@ID-119019.news.uni-berlin.de>, AEK
<2468@jubiimail.dk> wrote:

> Jeg er meget grundig med at lufte ud.
> Men jeg snakker med andre katte i kvarteret, forsøger at undgå de katte, der
> løber udenfor.

Altså *g* jeg har vist fået formuleret mig skidt, kan jeg høre jeg
mente at det ikke nødvendigvis er dig, der bærer en luftbåren smitte
med - det kommer selv ind f.eks. gennem et åbent vindue. Så du skal
ikke give dig selv skylden
For resten er der jo ingen der kan leve så sterilt, at man ikke kan
blive smittet med noget..
Stakkels Oscar, bare han snart får det bedre... (krydsede fingre)

Fra : Kate

Dato : 21-01-04 22:02

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in news:bulo46$j75hm$1@ID-
119019.news.uni-berlin.de:

> Oscar har lungebetændelse. Han er sat i behandling.

Nårhh, stakkels dreng. Så forstår jeg bedre at han var sløv. Godt du
fik ham afsted til doktoren.

Krydsede fingre og poter for en hurtig bedring for missebarnet.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 10:01

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber da at Oscar bare har en off dag, men synes dyrlægen ikke at
> 38.9 var feber? Kan ærligt talt ikke huske deres normaltemp, kun at den

Kattens normaltemperatur er mellem 38,0 - 39,0 grader, så 38.9 er ikke feber
hos en kat. Er temperaturen over 39.5 grader, er der feber, og dyrlægen bør
kontaktes.

Tina