Hvem importerer denne vin?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-01-04 19:30

Vi har et par flasker i behold af en vin vi godt kan lide. Den er
sikkert ikke dyr, men behager os en fradag aften.

På flasken står der:

Chianti Rufina
Villa di Vetrice
Årgangen er 2001.

Producenten har en hjemmeisde og e-mail, men besvarer ikke
henvendelser.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Cowspot

Dato : 20-01-04 19:34

Hej Kurt

Hvor i landet er du fra og hvor har du købt vinen??
Hvem er producenten?? og hvilket land er han fra??

MVH
Cowspot

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-01-04 06:16

Tue, 20 Jan 2004 19:34:02 +0100, skrev Cowspot:

>Hvor i landet er du fra og hvor har du købt vinen??

Problemet er at jeg ikke selv har købt den. Det er sikkert en gave,
men jeg husker ikke hvem jeg fik den af

>Hvem er producenten?? og hvilket land er han fra??

Chianti plejer at komme fra Italien

Producenten er Flli Frati, Pontassieve, Italien og deres hjemmeside
findes på adressen http://www.grati.it

Fra : Cowspot

Dato : 21-01-04 09:30

Hej Kurt

Jeg har arbejdet i et vinfirma og ville lige se om jeg kunne genkende
navnet, men nej

men prøv at kontakte Taster Wine, de har mange vine fra italien og hvis det
ikke er dem, ved de måske hjem det er.

http://www.taster-wine.com/dansk/122.htm

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-01-04 09:43

Jeg har lige en lille rettelse til min tidligere påstand om

http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3004.html

idet det jo ved nærmere studie er dessertvinene, vi har fat i. Dette
forklarer jo nok prisen.

Men under alle omstændigheder ser det ud til, at de kender huset og derme
formentlig også ved, om der er andre danske importører.

med vinlig hilsen

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-01-04 21:15

Hvis du på Google søger på danske sites med 'vetrice vin', kommer (i
tastende stund) 8 resultater. Heriblandt en enkelt brugbar dansk:

http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3004.html

Han ser ganske vist ud til kun at have 1990 på listen, men den er til
gængæld ikke i den billige ende. Ikke noget at sige til, at I kan lide den!

mvh

Krabsen

Fra : Anders

Dato : 21-01-04 09:37

"Gert Krabsen" <krabsen@krabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr13buhy076ggyl@news.sunsite.auc.dk...
> [...]
>
> Han ser ganske vist ud til kun at have 1990 på listen, men den er til
> gængæld ikke i den billige ende. Ikke noget at sige til, at I kan lide

Den vin, du har fundet er en hedvin, "vin santo", som formentlig ikke er den
(rødvin?)Kurt efterlyser. Der findes også grappa med navnet Villa Vetrice

Der findes mange Chianti'er fra Rufina, men Villa Vetrice er ganske rigtigt
ikke nem at finde i DK. Jeg har fundet nogle steder i Norge, der har den,
der koster den ca. 100 norske, så den er formentlig noget billigere
herhjemme, men det kræver jo, at man kan finde den. Men måske Juul's ved
det??

Anders

Fra : Peter Weis

Dato : 20-01-04 21:24

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

> Producenten har en hjemmeisde og e-mail, men besvarer ikke
> henvendelser.

Lad høre ...

Hvis der står et telefonnummer, så kan man jo prøve at ringe til dem.

mvh
Peter