Diciplinærnævnet eller hvordan ?
Fra : Ida

Dato : 20-01-04 17:53

Hej alle *s*

Jeg står i en kedelig situation og selv om det gerne er af dem man lærer, så
ville jeg gerne være den foruden :-|

En killing herfra er solgt til avl og en aftale lavet, at stamtavle
udleveres, når katten er betalt - dette står selvfølgelig i kontrakten.

Mange datoer er fra køber givet for betalingen, men jeg har stadig ingen
penge set. Jeg har sendt mail med en uges frist - og gemt kopi - at i
fredags var sidste betalingsfrist, ellers måtte katten leveres tilbage og da
jeg stadig intet hørte, tog jeg i dag forbi hendes adresse for at hente
katten - ingen var hjemme, så jeg lagde et brev i 'købers' postkasse, at
hører jeg ikke noget øjeblikkeligt, så er jeg nødsaget til at gå videre med
sagen.

Der svares ikke på tlf og ej heller på mails.

Hvor kan jeg gå hen, for at få hjælp til at få katten hjem ? Køber er, så
vidt jeg ved, ikke medlem af nogen hovedklub pt, men der imod ved at flytte
til Sverige, så der er lidt stress på.

Er det en sag for diciplinærnævnet ? Når og hvis det kommer igang igen :-|

Ida

--
CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : DK-Pisik

Dato : 20-01-04 18:21

Hej Ida

Prøv at spørge i dk.videnskab.jura - er sikker på nogen der ved hvad du kan
gøre.

/ Inger Kaya
DK-Pisik

Fra : Ida

Dato : 20-01-04 19:46

--
"DK-Pisik" <tumling@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hej Ida
>
> Prøv at spørge i dk.videnskab.jura - er sikker på nogen der ved hvad du
> [...]

Hej Inger og Vibeke

Inger - jeg vil forsøge mig i juragruppen, hvor jeg alligevel altid sidder
og følger med.

Vibeke - jeg havde allerede været ind at læse på siden, men ved nærlæsning
så jeg, at de tager sager op både fra medlemmer og ikke-medlemmer, mon så
det betyder, at de også kan føre sager *mod* ikke-medlemmer ?
Det skal jeg iht. lige have undersøgt.

Tak til jer begge to

Mon nogen har hørt noget om, hvornår de går igang igen ?

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-01-04 20:41

Ida skrev
<mon så det betyder, at de også kan føre sager *mod* ikke-medlemmer ? <

De vil nok kunne kører en sag mod dem, men når de
ikke er medlemmer af FD har diciplinærnævnet så vidt jeg husker ingen
sanktionsmuligheder.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ida

Dato : 20-01-04 20:45

--
"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Hej Marianne *s*

Nej, det anede mig desværre :-/
Jeg har skrevet i juragruppen og håber på gode inputs derfra *s*

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-01-04 21:50

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk>

> Mon nogen har hørt noget om, hvornår de går igang igen ?

Ida jeg ved at de forventer plenarforsamling sidst i feb.

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-01-04 23:33

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så jeg, at de tager sager op både fra medlemmer og ikke-medlemmer, mon så
> det betyder, at de også kan føre sager *mod* ikke-medlemmer ?

Du kan ikke føre sag ved Disciplinærnævnet mod et ikke-medlem - de er jo
ikke underlagt FD's regler, og Disciplinærnævnet har derfor ikke noget at
"skulle have sagt" over for dem.

Du bør henvende dig til en advokat - med din kontrakt under armen - og kræve
katten udleveret vha. fogedretten (det koster nok nogle penge og det tager
noget tid...).

Mvh. Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-01-04 23:37

"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> skrev...
> Du bør henvende dig til en advokat - med din kontrakt under armen - og
kræve
> katten udleveret vha. fogedretten (det koster nok nogle penge og det tager
> noget tid...).

Læste lige med i jura-gruppen - og ja, der skal selvfølgelig være et gyldigt
ejendomsforbehold for at kunne få fogedrettens hjælp til at katten
tilbage...
Nå, men så er der ikke så meget andet at gøre end at få hjælp fra en advokat
til at få inddrevet gælden via en inkassosag (der om muligt tager endnu
længere tid, hvis køberne stadig ikke betaler - og specielt hvis de flytter
til Sverige!)

Mvh. Camilla

Fra : Ida

Dato : 20-01-04 23:38

--
"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kræve
> katten udleveret vha. fogedretten (det koster nok nogle penge og det tager

Jeg er ved at pløje kreditaftaleloven igennem, for at se om jeg kan gå den
vej igennem.
Det foreslag er kommet fra juragruppen og det samme er forslaget om at gå
til incasso,
så det er de to ting jeg sysler med lige nu *S*

> Mvh. Camilla

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-01-04 18:32

> [...]

> til Sverige, så der er lidt stress på.
>
> Er det en sag for diciplinærnævnet ? Når og hvis det kommer igang igen :-|

Hej
Jeg syens det lyder som en oplagt sag for Diciplinærnævnet, prøv at læse om
det her:
http://www.felisdanica.dk/dansk/index.htm
Hilsen Vibeke

Fra : Dan Mortensen

Dato : 20-01-04 21:27

> Hej alle *s*
>

> Jeg står i en kedelig situation og selv om det gerne er af dem man lærer,

> ville jeg gerne være den foruden :-|

Som en lille sidebemærkning må stamtavlen ikke tilbageholdes som "pant" for
betalingen i fgl. FD's regler.

/DM

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 20-01-04 22:19

> [...]
> En killing herfra er solgt til avl og en aftale lavet, at stamtavle
> udleveres, når katten er betalt - dette står selvfølgelig i

Hvorfor er der så mange der sælger og udleverer en killing på
afbetaling?
Hvad er der i vejen med at forlange _hele_ beløbet kontant betalt ved
udlevering af killingen?
Så slap vi da for den slags sager som der har været adskillige af gennem
årene.
Jeg vil _aldrig_ udlevere en killing der ikke er betalt fuldt og helt,
om køberen så kommer med nok så mange forsikringer om betaling. Der er
lukket.
Omvendt vil jeg selvfølgelig heller ikke købe en killing, uden at
erlægge den aftalte pris kontant ved overtagelse.
Jeg forstår det simpelthen ikke. Hjælp mig.

M.v.h
Niels

Fra : maz

Dato : 21-01-04 10:17

Niels Jacobsen wrote:
> Hvorfor er der så mange der sælger og udleverer en killing på
> afbetaling?
Hmm, nej, dét princip forstår jeg heller ikke. Hvis man ikke har råd til at
betale kontant her og nu, hvad så hvis katten/killingen bliver akut syg? Jeg
ville aldrig selv købe en kat på afbetaling ej heller sælge på den måde. Jeg
forstår ikke de opdrættere, der sælger på afbetaling og slet ikke at de
*tør* gøre det. Så må folk altså spare op til katten først - ellers er det i
mine øjne ikke vigtigt nok for dem...

> Jeg forstår det simpelthen ikke. Hjælp mig.
Sorry - men det kan jeg ikke

Maria

Fra : Ida

Dato : 21-01-04 11:12

--
"maz" <mackiavelli@allmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> *tør* gøre det. Så må folk altså spare op til katten først - ellers er det

Hej begge *S*

Kan skam godt forstå jeres spørgsmålstegn.
Jeg har én gang før solgt en kat, der er blevet betalt over 2 gange, helt
uden problemer.
Det er nemt at være bagklog og heldigvis går det kun ud over mig selv rent
pengemæssigt - kan man ikke lære af andres fejl, så kan man lære af sine
egne og det har jeg : der bliver aldrig solgt kat herfra på den måde mere
*s*

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Kate

Dato : 21-01-04 22:00

"maz" <mackiavelli@allmail.dk> wrote in

> Så må folk altså spare op til katten først - ellers er det i
> mine øjne ikke vigtigt nok for dem...

> Sorry - men det kan jeg ikke

Hmmm, jeg kan godt se at man bør spare op og alt det der, men jeg vil
alligevel se det fra køberens side. Hvis nu jeg mistede mine elskede
misser pludseligt lige i morgen, så ville jeg ikke ha' råd til at gå ud
og bruge 7-8000 kr på to nye misser. Hvis så de lige var på
salgslisten, de helt rigtige hvad så? Derfor ville jeg jo blive
lykkelig over at kunne betale over nogle gange.
Desværre er det jo så her som i så mange andre sager, at de få
ødelægger det for de mange. Jeg kan godt forstå at man som opdrætter
nægter at sælge på afdrag for man har ingen sanktioner hvis pengene
ikke falder som de skal.
Da jeg købte Lante var det også nærmest på tro og love, okay, Joana
kendte mine forældre, men ikke mig. Jeg tog ned for at se om hun evt.
havde en kat jeg kunne købe. For det første anede jeg ikke hvad en
voksen kastrat kostede og jeg havde ingen forventning om at få en kat
med hjem samme dag, så jeg havde ingen penge med ej heller
trasportkasse. Men Lante var jo bare skøn og ham ville jeg gerne købe.
Det fik jeg lov til og fik ham hjem i en lånt transportkasse og fik lov
til at skylde pengene. Okay, jeg overførte dem straks mandag morgen,
men den tillid som Joana viste mig var jeg meget glad for.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-01-04 22:22

Kate skrev
<Okay, jeg overførte dem straks mandag morgen,
men den tillid som Joana viste mig var jeg meget glad for.>

Ja jeg vil da også gerne melde mig under fanerne, da
jeg købte min første somali, Banja Luka, var det også på
afbetaling, ellers havde jeg nok aldrig fået den somali
jeg drømte om, som enlig mor til 4 store unger og et
lavtlønsarbejde, kunne det tage sin tid at spare prisen
op. Og ja hun blev sørme passet med dyrlæge og god
kost bare check hendes livvidde. Og ja jeg har også
solgt på afbetaling uden problemer overhovedet.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 21-01-04 22:27

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:
> Hvis nu jeg mistede mine elskede
> misser pludseligt lige i morgen, så ville jeg ikke ha' råd til at gå
> ud og bruge 7-8000 kr på to nye misser. Hvis så de lige var på
> salgslisten, de helt rigtige hvad så?

Ja så kommer der sikkert to nye når du har sparet op.
Hastværk er lastværk. Kommer tid kommer råd.
Lyder jeg som dine forældre? )

M.v.h
Niels

Fra : Kate

Dato : 22-01-04 20:43

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@nospam.dk> wrote in

> Ja så kommer der sikkert to nye når du har sparet op.
> Hastværk er lastværk. Kommer tid kommer råd.

Tjaee, men hvor længe ville livet i givet fald være værd at leve uden
et par uldtotter

> Lyder jeg som dine forældre? )

Mere som min mormor

Fra : Ida

Dato : 22-01-04 11:07

Det lader til, at der kommer en god slutning på denne historie *s*
Jeg er lige blevet ringet op af køber og jeg skulle gerne få mine penge i
morgen, hvor køber kommer forbi.
Køber er flyttet og har ikke kunnet læse mails, men var blevet oplyst af en
kammerat, at jeg havde været forbi for at hente katten og har derfor taget
kontakt med mig.

Tak for jeres hjælp

Ida

--
CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-01-04 18:26

> [...]
en
> kammerat, at jeg havde været forbi for at hente katten og har derfor taget

Det var dejligt nyt Ida *S*

Joan
www.haarbolden.dk