Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til billedbehandling
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:30

Jeg er ved at få strikket en ny computer sammen
(Pentium 4, 2,8 GHz 800 MHz, 1 GB ram) og er i tvivl
om hvilket grafikkort jeg skal vælge. Udover jeg laver
billedbehandling på semiproff niveau (PhotoShop),
så sker det jeg spiller The Sims.

Jeg har fået 3 forslag, Radion 9600Pro, Point of
View FX5600 med 256 Mb DDR. og Point of View
MX480 med 128 Mb DDR.

Mit indtryk er, at førstnævnte er i overkanten af mit
behov - hvad bør jeg vælge?

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-01-04 17:44

On Tue, 20 Jan 2004 17:30:17 +0100, Lotte Mat wrote:

> [...]
> View FX5600 med 256 Mb DDR. og Point of View
> MX480 med 128 Mb DDR.
>
> Mit indtryk er, at førstnævnte er i overkanten af mit

Til Photoshop er alle kortene stort set lige gode. Om der er 16 eller 256
MB RAM på er totalt ligegyldigt. Gå efter det der støjer mindst (passivt
kølet). Billedkvaliteten vil jeg tro er nogenlunde ens på dem du nævner.

Skal det være helt i top, så kik efter et Matrox Parhelia og køb en rigtig
rigtig god CRT monitor.

SVJH er Sims vist ikke det vildeste 3d-spil, så alle kortene burde kunne
køre det tilfredsstillende (MX480'eren måske kun nogenlunde), men for at
være "fremtidssikret" så gå efter det hurtigste... Radeon'en.

--
Mvh. Lars

Fra : Esben

Dato : 20-01-04 18:51

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> View FX5600 med 256 Mb DDR. og Point of View
> MX480 med 128 Mb DDR.
>
> Mit indtryk er, at førstnævnte er i overkanten af mit

Matrox P650 bør være rigeligt.

--
Esben