Mærkning
Fra : Jakob Thuesen

Dato : 20-01-04 16:53

Hej

Vores nye kat skal øremærkes - enten ved direkte øremærkning eller ved at få
en chip.

Er der nogen der ved hvad dette ca. koster - for det ene og for det andet ?

Han er kastreret, så det kan ikke gøres sammen med dette.

Mvh

Jakob

Fra : Katrine Nederby

Dato : 20-01-04 18:03

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

?

> Han er kastreret, så det kan ikke gøres sammen med dette.

Jag har givet ca. 350,- for øremærkning, hvor katten jo skal i narkose. Det
er ikke nødvendigt ved chipmærkning, hvor man kan nøjes med at lokalbedøve.
Jeg foretrækker dog øremærkning

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 20-01-04 19:17

Er det så prisen NÅR den er i narkose ?

Eller skal vi tillæge ekstra for narkosen ?

Mvh

Jakob

Fra : Katrine Nederby

Dato : 20-01-04 19:38

> Er det så prisen NÅR den er i narkose ?

Det var prisen alt inclussiv (også moms)

Fra : Mette

Dato : 20-01-04 23:06

Hej Jakob!

Prisen varierer også fra dyrlæge til dyrlæge, jeg har en ide om at det
ikke er helt så dyrt her i det mørke jylland som det er på djævleøen

Øremærkning er en rigtig god ide, da det er de færreste steder man tjekker
for chip, når man finder en bortløben kat.
Jeg har dog valgt både og chippe & øremærke mine katte, da jeg tror at
chipning vil vinde indpas inden for de nærmeste par år (især hvis det bliver
lovpligtigt at mærke sin kat), og så synes jeg ofte at øretattoveringen
falmer når katten bliver ældre (især hvis man har en sort).

Så jeg er for begge dele

/Mette
--
http://www.petheaven.dk/

Fra : Leyna

Dato : 21-01-04 10:57

On Tue, 20 Jan 2004 23:06:22 +0100, "Mette" <mette_jimmy@yahoo.com>
wrote:

> Prisen varierer også fra dyrlæge til dyrlæge, jeg har en ide om at det
>ikke er helt så dyrt her i det mørke jylland som det er på djævleøen

Nu bor jeg i det "mørke Jylland" og jeg fik oplyst (hos min dyrlæge)
at øremærkning koster ca. 400 kr. plus moms.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-01-04 22:43

Jakob Thuesen wrote:
> Hej
>
> Vores nye kat skal øremærkes - enten ved direkte øremærkning eller
> ved at få en chip.

jeg vil anbefale chip når han nu allerede er kastereret...
ved øremærkning tatoveres en tal og bogstavkombination inden i øret (eller
begge ører) under narkose.....
ved chipmærkning indsættes en chip med en kanyle i huden i nakken på katten
uden narkose (ved dog ikke om de lokalbedøves)....

> Er der nogen der ved hvad dette ca. koster - for det ene og for det
> andet ?

jeg husker desværre ikke prisen for det.. men jeg betalte jeg 87 kroner for
en chipmærkning..... dog i forbindelse med en anden undersøgelse hvor hun
var lagt i narkose (skulle scannes for PKD, hvilket krævede total stilstamd
fra katten)...

> Han er kastreret, så det kan ikke gøres sammen med dette.

om det er bedst med chip eller øremærke er en smagssag.... personligt synes
jeg at chipmærke er fint til en raceren indekat..... hvor jeg nok vil
foretrække øremærke til en udekat, det skyldes at chipmærket ikke ses som
øremærket, og en racekat der er bortløben er mere tilbøjelig til at blive
scannet for chip end en huskat...... (selvom jeg efterhånden er overbevist
om at de scanner næsten alle katte der kommer ind, så er det nok mere min
egen paranoia der har den fornemmelse)....
et øremærke derimod er tydeligt at se, og hvis man får den lavet i begge
ører er man dobbelt sikret ;)

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Mette

Dato : 20-01-04 23:15

> [...]
> egen paranoia der har den fornemmelse)....
> et øremærke derimod er tydeligt at se, og hvis man får den lavet i begge

Nope ikke her i Jylland
Spurgte vores lokale dyrlæge så sent som idag, og svaret er at de ikke
tjekker for chip...
Jeg spurgte om det samme hos kattens værn i Aalborg, i sommers, og der var
svaret det samme - her sagde de Falck heller ikke tjekker det...

Så derfor dobbelt sikrer jeg mine misser, med både chip og øremærkning.

/Mette
--
http://www.petheaven.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-01-04 23:23

Mette wrote:
> [...]
> det...
>
> Så derfor dobbelt sikrer jeg mine misser, med både chip og

puha, så er jeg glad for at jeg bor på sjælland ;)