Film på tv-out?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-01-04 21:13

Hej,

Min tv-out fungerer fint, bortset fra når jeg afspiller en film (eks. avi
eller mpeg) - så er der bare sort der hvor jeg kan se filmen på min normale
skærm. Hvordan løser jeg det problem?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-01-04 21:24

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
> avi eller mpeg) - så er der bare sort der hvor jeg kan se filmen på
> min normale skærm. Hvordan løser jeg det problem?

Du starter med at fortælle lidt om dit system. Eks. ville det nok være
smart at fortælle hvilket grafikkort, driverversion, opløsning og
frekvens du har/arnejder med, hvis der er nogle som skal have en
mulighed for at hjælpe dig.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-01-04 21:48

> [...]
> smart at fortælle hvilket grafikkort, driverversion, opløsning og
> frekvens du har/arnejder med, hvis der er nogle som skal have en

Selvfølgelig - jeg troede bare der var talle om "en standardfejl". Jeg kører
med et Radeon 9600 med alle de nyeste drivere, 1024x768, 60 hz.

Hvis det er det med "clone" som den anden sider, hvordan løser jeg så
problemet?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Allan Mogensen

Dato : 19-01-04 22:27

"Rasmus Nielsen" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med et Radeon 9600 med alle de nyeste drivere, 1024x768, 60 hz.
>
> Hvis det er det med "clone" som den anden sider, hvordan løser jeg så

Prøv inde under Egenskaber for skærm -> Avanceret -> Fanebladet Overlay ->
Indstillinger for Klon-tilstand med disse settings:

Overlay visningstilstand - Teatertilstand
Indstillinger for Teatertilstand - Video i fuld skærm
Størrelsesforhold for afspilningsenhed - 16:9 (widescreen) (eller den anden,
hvis du har alm. tv)

Det virker ihvertfald her

Skulle det fejle, prøv at lave tv´et være primær og monitoren sekundær - det
løste mit problem i første omgang

Mvh

Allan

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-04 02:31

> kører

Det er også en standardfejl! - Problemet er bare at der er flere standarder,
f.eks. har ATI sin driver, og nvidia også sin!

> [...]
> Indstillinger for Teatertilstand - Video i fuld skærm
> Størrelsesforhold for afspilningsenhed - 16:9 (widescreen) (eller den

Hvis du bruger winamp som afspiller kan du også sætte den til "samme som
udgangsvideo", så kan du i winamp under preferences (ctrl+p) -> video; slå
"lock video aspect ratio" fra, så kan du tilpasse vide-størrelsen på TV'et
fra PCen ved at ændre på størrelsen af afspilningsvinduet!

Det er smart hvis du har en masse film i en masse forskellige størrelser :)

Brian

Fra : Lars Pedersen

Dato : 19-01-04 21:32

sans. fordi du kører clone og så kan det ske at man ikke kan køre
hardwareacceleration på 2 skærme sammentidig

Fra : Morten N. Nielsen

Dato : 20-01-04 12:20

"Rasmus Nielsen" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Min tv-out fungerer fint, bortset fra når jeg afspiller en film (eks. avi
> eller mpeg) - så er der bare sort der hvor jeg kan se filmen på min
normale
> skærm. Hvordan løser jeg det problem?

Havde samme problem, men løste det ved at sætte TV til primær display, med
50 Hz (selvom mit fjernsyn klarer de 60 Hz...).

Håber det måske kan hjælpe dig

Morten