Svinekød fra Uruguay
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 19-01-04 12:34

Hej.

Jeg har i ALDI købt nogen frosne, vakuumpakkede steaks af svinekød. Svinene
er opdrætter og slagtet i Uruguay.

Har jeg grund til at være nervøs for fødevaresikkerheden.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-04 13:26

"Mark Andreas Christensen" <MarkAndreas@Christensen.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg har i ALDI købt nogen frosne, vakuumpakkede steaks af svinekød.
Svinene
> er opdrætter og slagtet i Uruguay.

Steaks er da bøffer, man kan da ikke spise bøffer af svinekød ?
Så hedder det da koteletter ikke ?

> Har jeg grund til at være nervøs for fødevaresikkerheden.

Der er næsten 100% sikkert ikke risiko for kogalskab. Men svinepest ?
Det er lige godt utroligt at det kan betale sig at opdrætte grise i
sydamerika, slagte dem og tranportere kødet 12.000 km (iflg.
www.etn.nl/distance.htm ) i forhold til dansk svinekød ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-04 13:19

"Mark Andreas Christensen" <MarkAndreas@christensen.dk> writes:
>Jeg har i ALDI købt nogen frosne, vakuumpakkede steaks af svinekød.
>Svinene
>er opdrætter og slagtet i Uruguay.
>
>Har jeg grund til at være nervøs for fødevaresikkerheden.

Næppe.
Afhænger selvfølgelig af i forhold til hvad - men efter de seneste ugers
afsløringer af de hygiejniske forhold på de danske svineslagterier, så kan
det vist ikke blive værre end danskproduceret kød.

Da det er Aldi, der er tale om, kan du næsten være sikker på at
producenten er tjekket efter de tyske regler - og de er skrappe.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Harry Lund

Dato : 20-01-04 09:24

IH, hvor er jeg enig: et hus osv.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-01-04 15:44

"Mark Andreas Christensen" <MarkAndreas@Christensen.dk> skrev i en
meddelelse news:400bc0bb$0$6684$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> er opdrætter og slagtet i Uruguay.
>
> Har jeg grund til at være nervøs for fødevaresikkerheden.
>
> Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen.

Jeg tror det er det samme svineri alle steder

Hilsen, Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 16:06

> [...]
> er opdrætter og slagtet i Uruguay.
>
> Har jeg grund til at være nervøs for fødevaresikkerheden.
>
> Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen.

Hejsa

Jeg arbejder selv på en fabrik hvor vi producere Laks til Aldi's butikker.
Jeg ved at Aldi er meget (MEGET!!) skrappe med deres regler inden for
bakterier og renlighed, så tror ikke du har spor at være nervøs for!

Mvh
HP

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-01-04 19:16

BogH wrote:
> Jeg arbejder selv på en fabrik hvor vi producere Laks til Aldi's
> butikker.

Vestlaks ?

M.v.h
Niels

Fra : sali

Dato : 19-01-04 21:02

<BogH> wrote in message

> [...]
> Jeg ved at Aldi er meget (MEGET!!) skrappe med deres regler inden for
> bakterier og renlighed, så tror ikke du har spor at være nervøs for!

Ja men måske tænker spørgeren ikke på bakterier, disse er jo nemme at
kontrollere, og skulle der endelig være et lidt højere kim tal i nogen af
varerne så kan de som regel steges væk. Nææh problemet med kød produceret så
langt væk er vel primært, vækstfremmere - antibiotika - hormoner, og des
lige medicin i kødet, dette er svært at spore og ikke særlig rart at
indtage. Kontrollen med danske landmænd er rimelig hård, jeg ved ikke
hvordan dyrlæger i Uruguay kontrollerer deres fødevareproduktion?

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 06:19

"sali" <sali@donnotreply.com> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]

> indtage. Kontrollen med danske landmænd er rimelig hård, jeg ved ikke
> hvordan dyrlæger i Uruguay kontrollerer deres fødevareproduktion?

Nej det er måske rigtigt nok, og jeg ved ikke hvordan det hele foregår i
Uruguay, men hos os er det ikke de lokale dyrlæ´ger som står for kontrollen,
men Aldi's "egne" folk som kommer på uanmeldt besøg for at tjekke hele
produktionen.

Mvh
HP