Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
grønligt skær fra Sparkle TI4200
Fra : Peter Holm

Dato : 19-01-04 11:11

Hejsa
Efter at have stået tændt natten over (med slukket skærm) har mit
skærmbillede her til morgen pludseligt et grønt skær over sig (uden jeg har
lavet noget som helst ud over at tænde for skærmen). Det viser sig specielt
rundt om tekst, og mine digi-fotos er lilla i store plamager.
Min Color Quality står på Highst (32 bit). Det blir en smule bedre når jeg
sætter det ned til 16bit, men det er jo ikke meningen den skal stå på det
vel.

Hvad er der mon sket?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 19-01-04 11:30

Peter Holm wrote:
> [...]
> Min Color Quality står på Highst (32 bit). Det blir en smule bedre
> når jeg sætter det ned til 16bit, men det er jo ikke meningen den

umiddelbart ser det ud til, at 'rene' farver gengives fint. Men at fotos med
blandede farver (især hud) gengives helt forkert. Det virker somom kortet
kun gengiver 4 farver - eller i hvert fald meget få.

Er kortet brændt af?

Mvh
Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-01-04 12:50

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blandede farver (især hud) gengives helt forkert. Det virker somom kortet
> kun gengiver 4 farver - eller i hvert fald meget få.

Har du prøvet at boote en gang efter du opdagede det ?

Kim Larsen

Fra : Peter Holm

Dato : 19-01-04 13:56

Kim Larsen wrote:
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at boote en gang efter du opdagede det ?
>
> Kim Larsen

problemet er løst.
Det krævede blot en reset af TFT'en.

Mvh