Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskift bagrundslag med et andet billed...
Fra : Magnus

Dato : 18-01-04 21:52

I Photoshop CS

Hvis jeg opretter et nyt billed/dokument så er bagrunden hvid fx. og derpå
opretter jeg nogle tekst lag.
Hvodan kan jeg så senere uddkifte det den hvide baggrund med et billed eller
lignende?

/Magnus

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-01-04 22:58

Magnus skrev:

> Hvis jeg opretter et nyt billed/dokument så er bagrunden hvid fx.
> og derpå opretter jeg nogle tekst lag.

Ja hvis du vælger at baggrunden skal være hvid. Det kan du jo selv
bestemme når du opretter dokumentet. Hvis du vælger at baggrunden
skal være transparent, så får du ikke det hvide baggrundslag.

> Hvodan kan jeg så senere uddkifte det den hvide baggrund med et
> billed eller lignende?

Du kan klippe/klistre eller trække og slippe billedet ind på et nyt
lag, hvorefter du kyler baggrundslaget i papirkurven, men hvis du
alligevel aldrig har brug for det hvide baggrundslag, så ville det
være en hel del lettere at vælge transparent baggrund når du opretter
dokumentet.

Madsen.