Hvad er Moscato D'asti
Fra : Per Kyhn

Dato : 18-01-04 15:52

Jeg har stående et par flasker.
At det er italiensk vin af en art og med ca 5% alkohol kan jeg læse mig til.
Men er det alm. hvidvin, eller er det som jeg mistænker noget mousserende
vin.?
Hvornår og til hvad bruger man det.

På forhånd tak for evt. gode råd

Med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 15:55

Per Kyhn wrote:
> [...]
> Men er det alm. hvidvin, eller er det som jeg mistænker noget mousserende

Jeg har primært fået det til deserter, kager og den slags. Det smager,
efter min mening, SUPERgodt. Det er en mousserende sødlig vin, som ikke
er vammel, men bare dejlig. Den skal severes kold.

/David

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 18-01-04 16:13

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
til.
> Men er det alm. hvidvin, eller er det som jeg mistænker noget mousserende

Moscato er navnet på druen og Asti er stednavnet så Moscato D'Asti er
moscato fra Asti.

Den er svagt mousserende pga. en smule eftergæring, men slet ikke så meget
som spumante, Champagne, Cava og den slags.
Den er sødlig men alligevel frisk, så den skal serveres kølig og den egner
sig til milde lidt frugtagtige desserter. Også god som slikvin
(=hyggevin).God Moscato kan være superlækkert.

Kasper

Fra : Jesper

Dato : 18-01-04 16:35

Hvor køber man den omtalt "vin", helst i Århus (og omegn) eller på nette??

Mvh
Jesper

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 18-01-04 18:37

> Hvor køber man den omtalt "vin", helst i Århus (og omegn) eller på nette??

De fleste vinforretninger har dem, og nogle gange de større varehuse,
priserne ligger typisk fra 50+ pr. flaske.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-01-04 00:08

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor køber man den omtalt "vin", helst i Århus (og omegn) eller på nette??

Jeg har adskillige gange købt det i Brugsen og Kvickly

Mvh. Lisbeth

Fra : Cowspot

Dato : 19-01-04 15:14

Salling i århus har gode Moscato Dástiér

spørg vinmanden

MVH
Cowspot

Fra : Ulrik Hansen

Dato : 27-01-04 19:37

Du kan få Moscato D'asti i næsten alle vinforretninger samt de fleste
supermarkeder!

Jeg vil også gerne tilføje at Moscato D er dejlig som velkomstdrink til en
sommerfest! Lidt ála hyldeblomst med lidt hvidvin og danskvand!

Venligst
Ulle H.