geforce 5600 ,hmm
Fra : Michael Bach

Dato : 18-01-04 11:52

Hej

Jeg har fået mit asus ti4200 byttet med et asus 5600,pga blæseren stod af.
Ti kortet kørte bare uden problemer i 3d spil,men det nye kort her stopper
lige pludselig i spil eller bare noget 3d.Der kan gå ca 10 min,så så går
skærmen
bare ud.Jeg kan stadig høre lyden,men det er det.Genstart eneste mulighed.
Det kan køre 24-7 hvis det ikke er 3d.Hvad kan der være galt?
Jeg har geninstalleret 5303 whql driverne (er blevet slettet helt)
Det er ved at gå mig rimeligt på.
Har også 4in1 driverne installeret.

Mvh Michael.

Fra : Thomas G

Dato : 18-01-04 14:41

> [...]
> bare ud.Jeg kan stadig høre lyden,men det er det.Genstart eneste mulighed.
> Det kan køre 24-7 hvis det ikke er 3d.Hvad kan der være galt?

Måske varme (gæt ud fra at fejlen kun kommer under belastning og først efter
noget tid ... har samme problem).

Tag siden af dit kabinet og spil (eller kør f.eks. Aquamark3
(http://www.aquamark3.com/) for at belaste din grafik processor) ... kommer
fejlen ikke mere er du 99% sikker på at varme er problemet. Sæt evt. siden
på kabinettet igen og spil videre ... så skulle fejlen gerne komme igen.

Virker det ikke at tage siden på kabinettet af kan du sætte en alm stue
blæser til at blæse ind i kabinettet fra den åbne side.

Er det varme kan der grundlæggende være 2 årsager

1) Kortet er ikke godt nok kølet fra fabrikantens side
2) Temperaturen i dit kabinet er for varm
3) Blæseren eller køleprofilen på grafikkortet fungerer ikke optimalt 8af en
eller anden årsag).

mvh Thomas G

p.s. Prøv når kortet fejler at rører ved køleprofilen så mærker du hurtigt
om den er meget var eller kun lunken.

Fra : Jesper

Dato : 18-01-04 15:12

> [...]
> 2) Temperaturen i dit kabinet er for varm
> 3) Blæseren eller køleprofilen på grafikkortet fungerer ikke optimalt 8af

Og så er det man undrer sig !!!!

Jesper

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 18-01-04 16:50

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> en
>
> Og så er det man undrer sig !!!!
>
> Jesper
>

> "Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> af.
> stopper
> mulighed.

> efter

> kommer
siden

> en

Hej

Jeg er nu på mit tredie GFX 5600 256MB Point view grafikkort, det første gik
propelle helt i stå og kortet holdt helt op med at virke, venligst bytte af
mm-vision hvor maskinen blev købt, næste kort begyndte blæseren at larme
voldsom og kortet blev meget varmt (brændte fingerne), venligst byttet af
mm-vision, nu på tredi kort, der snart her kørt uden problemer i et helt
døgn. (maskinen er altid tændt da den er webserver og mailserver), så nu er
jeg spændt på hvorlænge det holder. Alle tre kort har iøvrigt haft
forskellig udformning af køleribber under blæseren.

Mvh
Carsten

Fra : Jesper

Dato : 18-01-04 23:49

> 8af

Jamen se det jeg undrede mig over var slet ikke kortet -- det var nærmere
svaret på problemet --
ALTSÅ >> Der kan være 2 (TO) grundlæggende årsager <<

1) bla bla bla
2) bla bla bla
og 3) >>>> Se her er det lige at kæden hopper HELT af for mig !! -- TO
årsager ?? Hvorfor så nævne nummer 3 når det ikke kan være den ?? *LOL* --
Det er _DET_ jeg ikke helt forstår.

Jesper

Fra : Thomas G

Dato : 19-01-04 20:40

> [...]
> og 3) >>>> Se her er det lige at kæden hopper HELT af for mig !! -- TO
> årsager ?? Hvorfor så nævne nummer 3 når det ikke kan være den ?? *LOL* --

Ja umiddelbar er der vel 2 årsager til at jeg har skrevet forkert

1) Mit tastatur har en defekt
2) jeg kan ikke huske hvad jeg skrev for 3 sek siden
3 ) Jeg er dement dvs jeg har svært ved at huske hvad jeg lige har skrevet
at jeg har skrevet

lol

hilsen Forfatteren til den "sjove" mail

Fra : Michael Bach

Dato : 18-01-04 18:20

Hej igen.

Ja,jeg har ihverfald ingen varme problemer.
Jeg kan spille nascar racing uden problemer med alt
slået til.Har prøvet 3Dmark 03,den crasher kort inde i den
første test.Tror i dette kort bare skal tilbage,hvor det kom fra ??

Mvh michael Bach.

Fra : Thomas G

Dato : 18-01-04 20:20

> [...]
> slået til.Har prøvet 3Dmark 03,den crasher kort inde i den
> første test.Tror i dette kort bare skal tilbage,hvor det kom fra ??

Lyder mystisk (troede den gik kold i alle spil).

Har du prøvet nogle lidt ældre driver (både til grafikkortet og VIA's 4i1)
.... Ind i mellem høre man rundt omkring (i nyhedgrupperne) at et eller andet
holder op med at fungerer ordentligt når folk opgraderer til en ny driver og
andre med tilsyneladende samme konfiguration har ikke det samme problem.

Hvis dette ikke virker er jeg tom for ideer (ud over at kortet endten er
defekt mht. 3D eller bare ikke passer med resten af dit udstyr).

mvh Thomas G

p.s. Har du OC noget i din PC (RAM, CPU ???) hvis ja så prøv at sætte det
på normalt og se om det så fungerer hvis ned ...

Fra : Michael Bach

Dato : 20-01-04 16:26

Hej igen.

Ville bare lige sige at kortet ryger retur nu.
Tak for hjælpen :)

Mvh Michael Bach.