Kopiere VCR til PC?
Fra : Lars

Dato : 17-01-04 16:22

Kan nogen give mig anvisning til hvorledes jeg optager en VCR (video) fra
min analoge videoafspiller til min pc?

Jeg har ingen problemer når jeg afspiller en DivX eller DVD på PC'en og
gerne vil se den på TV.

På min scart connector er der en skydeknap som enten er "in" eller "out".

Hvilke programmer skal/kan jeg bruge til at udføre denne opgave?

Mit grafikkort er Nvidia GeForce4 Ti 4200 med AGP8X.
Jeg har masser af RAM og CPU kraft.

Lars

Fra : Mads M

Dato : 17-01-04 16:48

On Sat, 17 Jan 2004 16:21:31 +0100, "Lars"
<velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilke programmer skal/kan jeg bruge til at udføre denne opgave?
>
>Mit grafikkort er Nvidia GeForce4 Ti 4200 med AGP8X.

Hej

Har dit grafikkort TV-in ? Hvis det kun har TV-out, så kan du
ikke optage den vej. Så skal du have enten et grafikkort som
har TV-in, et TV tuner kort eller et video-grabber kort.

Et TV-tuner kort kan fåes fra ca 400 kr. Et grabber kort er en
del dyrere, men giver også bedre kvalitet.

mvh Mads

Fra : Michael Dancygier

Dato : 21-01-04 22:43

Jeg har Asus TI 4200 grafikkort på P4G8X deluxe asus bundkort, Intel P4
2,533 MHZ og 533 FSB med Asus TV FM kort 7134/pal med fjernbetjenning til
540 kr. Den har video in og real Mpeg engine på sig. Jeg optager uden nogen
drop-outs med fremragende resultat i DVD kvalitet. Du kan både optage fra
analog VCR, men du kan også anvende digital video camera mv.

Det fungerer fint, du skal bare have en stor harddisk til formålet.

Michae. D