Andet multimedie
bentjuul 3670
Printe Adobe farvebøger
Fra : Pablo

Dato : 17-01-04 00:26

Hej alle,

Kan det lade sig gøre at printe farvebøgerne i Adobe Photoshop 7. F.eks.
alle pantonefarverne?

Jeg taler om de filer der, hos mig, ligger her
C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Forudindstillinger\Farvebøger

Måske kan tabeller med alle pantonefarverne findes i et andet format, der
kan bruges?

Mange tak

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-01-04 00:31

> Kan det lade sig gøre at printe farvebøgerne i Adobe Photoshop 7. F.eks.
> alle pantonefarverne?

Blot til info:
Du vil ikke få PANTONE-farver ud på din printer - du vil i bedste fald få
DIN printers CMYK-fortolkning af PANTONE-farverne.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Pablo

Dato : 17-01-04 00:54

Kim Jensen wrote to everybody in dk.edb.grafik :

> Blot til info:
> Du vil ikke få PANTONE-farver ud på din printer - du vil i bedste fald få
> DIN printers CMYK-fortolkning af PANTONE-farverne.

Så vidt jeg har forstået på ham der oprindeligt stillede mig spørgsmålet
var det også meningen. ;)

Fra : hcma

Dato : 17-01-04 12:43

"Pablo" <Diablo@d.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Forudindstillinger\Farvebøger
>
> Måske kan tabeller med alle pantonefarverne findes i et andet format, der

Denne kan måske bruges. Men det skal lige siges at du ikke vil få de
nøjagtig samme farver ved print, da det der er din printer som bestemmer
output i CMYK.
Det gode ved denne liste er dog af den også viser HEX-værdierne.
m v h
HC

Fra : Pablo

Dato : 17-01-04 12:58

hcma wrote to everybody in dk.edb.grafik :

> [...]
> bestemmer output i CMYK.
> Det gode ved denne liste er dog af den også viser HEX-værdierne.

Hmmm? Hilken een?

Fra : Il Jokar

Dato : 20-01-04 20:17

Ikke alle pantonefarver har en korrosponderende CMYK værdi. Køb PANTONE
Formula Guide hvis du skal kigge nærmere på pantone :)