Nightmare before christmas
Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 16-01-04 22:53

Hej!

Her i julen sendte DR Nightmare before christmas... Der er noget der lige
siden har undret mig, det kunne være en tekst-fejl: Boogiemanden???

/Morten

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-01-04 09:36

Morten K. Nielsen's utterance expressed in

> Her i julen sendte DR Nightmare before christmas... Der er noget der lige
> siden har undret mig, det kunne være en tekst-fejl: Boogiemanden???

Ja det giver ikke megen mening på dansk :)

På engelsk er den dobbelttydig da "boogeyman" er en imaginær
ond person - en bøh-mand el lign. (Stop crying or the boogeyman
will get you) Samtidig er boogie jo forbundet med musik og
dans - og det må man sige han gør i filmen!

Så hvad det skulle oversættes til? tja.. boogiemanden har
ikke noget af det uhyggelige med, men det er da et forsøg.

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 17-01-04 11:05

> Så hvad det skulle oversættes til? tja.. boogiemanden har
> ikke noget af det uhyggelige med, men det er da et forsøg.

vil mene at bøh-manden nok er det mest korrekte, men det lyder måske en
anelse komisk i virkeligheden

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-01-04 14:35

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> vil mene at bøh-manden nok er det mest korrekte, men det lyder måske en
> anelse komisk i virkeligheden

Hvis man skulle tage den umiddelbare mening synes jeg nu "bussemanden"
er bedre.

hilsen

Peter

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-01-04 15:47

> Hvis man skulle tage den umiddelbare mening synes jeg nu "bussemanden"
> er bedre.

Hvilket ville virke endnu mere komisk?

Mvh. Martin