Sky kat - gode råd.....
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 16-01-04 19:58

Hejsa,

Jeg har sidste torsdag taget en ny kat ind i vores familie. Nu er der så 3
katte.

Alt har forløbet fantastisk. Kylie (den nye kat) har haft ingen problemer
med at vænne sig til de to andre.

Vores katte kommer fint ud af det sammen (selvfølgelige er der stadig lidt
tilbageholdenhed fra alle, men de går sammen 24 timer i døgnet), men nu er
problemet, at Kylie er meget sky overfor os mennesker.
Hun har ligget på skødet af os de første par dage, og hun hopper da også op
til os en gang i mellem, men det er meget sjælent her det sidste par dage.
Det eneste hun har gjort sammen med os i de sidste 24 timer er, at hun
hoppet op i vores seng i nat, men det har kun været i 5 min el. der omkring
(er lidt svært at huske når man ikke er helt vågen )

Er det et faresignal at hun ikke knytter sig til os?? Eller skal vi bare
give hende tid.
Hun tilbringer det meste af tiden inden under vores seng, men det er jo
meget normalt for katte i et nyt miljø. Dog gjorde hun det ikke de første
par dage. Her lå hun i vindueskarmen på vores kontor.... Og hun var glad når
vi kom hen og snakkede med hende. Nu kommer hun kun ud for at spise og så
går hun rundt i 5-10 min og så er det tilbage til under sengen....

Det skal lige siges, at hun er hittemis, som har gået ude alene i knap et 1
år. Men er utrolig kælen m.m.

Førte vi hende for hurtigt sammen med de andre katte?? Skulle hun have
bundet sig til os først??

Undskyld den lange mail.....

Håber på et svar.....

Hilsen

Tine

Fra : Helle Larsen

Dato : 16-01-04 21:13

> [...]
> år. Men er utrolig kælen m.m.
>
> Førte vi hende for hurtigt sammen med de andre katte?? Skulle hun have

Jeg vil ikke påstå, at jeg har forstand på det, men jeg forstår godt, at
du bliver foruroliget, når det gik bedre i de første dage end i de
senere dage. Dog synes jeg, at du skal give katten mere tid, inden du
"bedømmer" noget. Måske har den fået "skældud" af en af de andre katte,
uden at du har lagt mærke til det. De skal jo nok lave en vis
"hakkeorden" af en eller anden art, uanset hvad vi mennesker synes.

Læs iøvrigt om Feliway og Felifriend, nogle (duft)midler til katte, og
som OGSÅ kan virke beroligende. Spørg eventuels dyrlæge, jeg har læst,
at dyrlæger forhandler disse ting. Jeg tror du kan læse om dem her på
Newsreader, hvis du bladrer lidt tilbage i emnelisten. Og/eller
www.siamis.com (og/eller Rainbow Bridge)

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 16-01-04 23:24

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in message
> [...]
1
> år. Men er utrolig kælen m.m.
>
> Førte vi hende for hurtigt sammen med de andre katte?? Skulle hun have

Jeg forstår godt at du er urolig, men som Helle Larsen skriver, så kan det
være den har fået skældud af en af de andre katte. Jeg synes du skal give
den tid. En rigtig god ting er at du ligger dig ned på gulvet og læser en
bog eller lignende. Lad som om katten ikke er der men ros når den kommer hen
til dig. Den skal lære at du ikke er farlig. Giv tid og ros i massevis - det
har virket her.
Lad den komme til dig og så masser af ros og evt. godbider.

Mvh Helle

Fra : lena thiesen

Dato : 16-01-04 23:47

> Helle skrev:

> op
> omkring

> når

> 1

Hejsa :)
Jeg kender dit problem, for vi har haft det her hjemme. Vi fik dog begge
vores misser samtidig, de er søster og bror. Pigen har dog altid været
væsentligt mere sky end jeg har oplevet katte før. Hun lå neden under
vores tv-bænk i 2 uger, kom kun ud for at spise... Hun nægtede at blive
taget op det første år, hun dirrede og ALLE klør var ude. Hun synes
stadigt ikke det er morsomt alt for længe af gangen, og det er kun mig
som får lov. Hun flygter stadigt når man kommer gående hen imod hende,
men når man ligger eller sidder stille kommer hun glad hen og vil kæles.
Hun er en værre kælepotte, er bare lidt sky. Man skulle tro vi havde
givet hende bank ;)
Hvad jeg prøver at sige er at man kan komme langt med en sky mis med
godbidder, ros, ros, ros, ros og atter ros, blid tale, og så bliver der
nok taget lidt ekstra hensyn til hende fordi hendes bror nok skal gøre
opmærksom på ham selv...
Kærlig Hilsen
Lena

Med venlig hilsen