Printeren der ikke ville printe sort.
Fra : anders

Dato : 16-01-04 10:15

Hej

Min svigerfar har et problem med sin printer.

Han købte en canon-printer for ca. 3 måneder siden. Der var ingen problemer
med den, men en dag under en udprintning, stoppede den med at printe sort.
Printeren fortalte at blækpatronen skulle udskiftes. Min svigerfar putter en
helt ny blækpatron i, men printeren nægter nu at printe sort ud.

Min svigerfar tror at det er printeren, der er problemer med, så han går ned
og får den byttet i foretningen. Han kommer hjem og tilslutter den nye
printer. Printeren har kun en farvepatron i, så svigerfar sætter en ny
sort-patron i (Jeg ved ikke om det var den samme som han brugte til at
udskifte i printer nr. 1, eller om det var en helt ny). Printeren vil stadig
ikke printe sort.

Han siger at han har prøvet at rense hoveder. Det "sjove" er, at han under
dyssetesten (mener jeg det hedder) sagtens kan få sort med, men printer han
en testside ud, sker der intet på den sorte side.

Nogle, der ved havd der kan være glat?

anders

Fra : JSM

Dato : 16-01-04 12:05

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> en testside ud, sker der intet på den sorte side.

Det ville være lidt nemmere at hjælpe hvis du fortæller hvilken model der
er tale om.
Nogle printerdrivere giver mulighed for at vælge kun farve eller kun sort
udskrift. Måske den her er sat til kun farve ?
Hvis det er en model der kun tager en patron af gangen kan det være fordi
man under egenskaber for printeren skal angive den rigtige patrontype.
Forresten kunne din svigerfar også prøve at ringe til Canon's Helpdesk på
70205515. De burde da kunne hjælpe.

mvh
Jesper