SMS overtage linie ?
Fra : Eric

Dato : 15-01-04 20:43

Lidt dumt spørgsmål, men for en sikkerheds skyld..
Jeg har lige modtaget en af disse email "send videre til alle du kender"
som advarer imod at svare på en sms der skriver "hvem er du?", sms'en
påstås at kunne køre noget kode på telefonen så afsenderen overtager linien
og taler på min regning - æææh jeg tror ikke selv på den, mon ikke nærmere
virusen består i at man får en masse advarende emails til at kjæppe rundt?

Mvh
Eric

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 21:12

> [...]
> virusen består i at man får en masse advarende emails til at kjæppe rundt?

Slet den, og glem alt om at du har modtaget den - det er en hoax. Det er
ikke muligt for andre at ringe på din linje - det er noget nogen har
iværksat for sjov - af den simple grund, at få folk til at gå i panik.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Eric

Dato : 15-01-04 22:40

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in

> [...]
> er ikke muligt for andre at ringe på din linje - det er noget nogen
> har iværksat for sjov - af den simple grund, at få folk til at gå i

Regnede jeg også med, heldigvis har jeg email afsenderens mobil nummer, så
jeg har sendt ham en sms

tak for svar
Eric

Fra : LER

Dato : 18-01-04 12:02

"Eric" <Eric@spam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> virusen består i at man får en masse advarende emails til at kjæppe rundt?

Jeg har hørt at afsenderen overtager din mobilregning ;)

LER