scanner
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 15-01-04 20:08

Hej!
Jeg har lige købt en canon scanner. Hvis jeg indscanner
et foto og sætter den til at gemme det i formatet JPEG
gemmer den det i Omnipage Image document - og det kan ikke åbnes. Hvordan
kan jeg få den til at gemme det i JPEG format ?
Venlig hilsen Carsten.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-01-04 21:08

"Carsten Nielsen" <cvb@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gemmer den det i Omnipage Image document - og det kan ikke åbnes. Hvordan
> kan jeg få den til at gemme det i JPEG format ?

Hej Carsten
Nu husker du at du kun skal scanne billedet og ikke hele scannerarealet, ved
det er svært i begyndelsen, køb en af de billige PC bøger der er en
omhandlende scanninger de giver en godt grundlag
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-04 22:16

> [...]
> gemmer den det i Omnipage Image document - og det kan ikke åbnes. Hvordan
> kan jeg få den til at gemme det i JPEG format ?

Hvilken software fik du med? Man får normalt et program til at gemme
billeder med og et til at gemme tekst med (et såkaldt OCR program).
Når det er Omnipage er det normalt kun til OCR, så derfor tror jeg, at du
bruger det forkerte program.

Kurt