Startemner
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-01-04 18:24

Jeg er rendt ind i (endnu) et mindre problem: Hvor gemmer OS X
oplysninger om hvilke programmer der skal startes når man starter for
mac'en?
Jeg har et irriterende problem med "Microtek Scanner Finder", der
insisterer på at finde scanneren når jeg starter mac'en. Nu tænder jeg
kun for scanneren en gang imellem, når jeg skal bruge den, dvs ca. en
gang om ugen, og ellers ikke.
Hvis jeg fjerner "Microtek Scanner Finder" fra sin oprindelige plads, og
gemmer den i en anden mappe, starter den ikke før jeg selv har startet
den en gang, men så kender den stien og starter igen hver gang, indtil
jeg flytter den et tredje sted hen.

Jeg har ledt i Systemindstillinger-> Log in emner;

-/Bibliotek/Startupitems og Application Support
~Livrary/Application support
men ingen steder kan jeg finde nogen henvisninger.
Der ser heller ikke ud til at ligge noget brugbart i Preferences.

Hvor er det jeg mangler at lede?

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 19:55

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvor er det jeg mangler at lede?

I Systemindstillinger -> Konti -> Startmener.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-04 20:07

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> I Systemindstillinger -> Konti -> Startmener.

Han er på Jaguar, endnu

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 20:10

> Han er på Jaguar, endnu

Øhh.. så er det Systemindstillinger -> Loginemner.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-04 20:21

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Øhh.. så er det Systemindstillinger -> Loginemner.

Hvor han har været, jf. indlægget

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 20:44

> Hvor han har været, jf. indlægget

Ups, måske jeg bare skulle læse indlægget først...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-01-04 20:16

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> I Systemindstillinger -> Konti -> Startmener.

Øh..Hvad hedder det i 10.2.8 (jeg slås stadig med Appleshop om at få
tilbagebetalt pengene for det ikke leverede 10.3);
Der er ikke andet i Systemindstillinger->Personlig->Log ind-emner end
LCCDaemon og cocoAspell.service

mvh.
Kaj.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-01-04 20:40

"Kaj Christiansen" skrev 15.01.2004 20:15:

> [...]
> tilbagebetalt pengene for det ikke leverede 10.3);
> Der er ikke andet i Systemindstillinger->Personlig->Log ind-emner end

Og det er ikke et classic-program, vel?

/kristian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 20:44

> [...]

> tilbagebetalt pengene for det ikke leverede 10.3);
> Der er ikke andet i Systemindstillinger->Personlig->Log ind-emner end

Jeg havde ikke set, at du havde Jaguar.

Måske der er installeret en kernel extension? Prøv at kigge i
/System/Library/Extensions og se om der er noget der hedder noget med
Microtek. Alternativt kan du jo bare søge hele disken igennem for
Microtek og se om ikke der ligger noget i systemet et sted.

--
Mvh.
René Frej Nielsen