tilbehør til marineret lammemørbrad
Fra : Louise Lykke Brix

Dato : 15-01-04 14:11

Hej

Jeg mangler en idé til noget lækkert tilbehør til marineret lammemørbrad.
Jeg savner lidt inspiration til noget tilbehør som er lidt mere
interessant end tomatsalaten. Er der nogen der har nogle gode ideer?

Med venlig hilsen
Louise

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-01-04 15:01

Louise Lykke Brix <louise@tbv.kollegienet.dk> writes:
>Jeg mangler en idé til noget lækkert tilbehør til marineret lammemørbrad.
>Jeg savner lidt inspiration til noget tilbehør som er lidt mere
>interessant end tomatsalaten. Er der nogen der har nogle gode ideer?

Jeg kunne finde på at servere følgende:

Kog nogle kartofler sammen med rodpersille, pastinak og lidt selleri - af
den samlede mængde skal kartoflerne udgøre halvdelen, rodfrugterne udgør
ligeligt fordelt den anden halvdel. Lav en mos og tilsæt et æg eller to
(afhænger af mængden)
Hæld mosen i ildfaste portionsskåle og smid dem i ovnen i ca. 20 minutter
ved 200 gr.

Smid groftsnittet løg og rå rødbede i stave samt gulerod i tynde lange
skiver, drøn dem på panden og lad dem smørsautere ved svag varme, indtil
de er møre, uden at være slatne.

Tag lidt haricot verts og et par finthakkede hvidløg, drøn det hele på
panden i lidt olie, søg for at holde bønnerne i bevægelse indtil de er
færdige (tager ca. 3-4 minutter)

Undervejs er det uhyre vigtigt at du nyder et glas rødvin, lytter til
noget lækkert musik og sikrer dig at kæresten/ægtemanden med passende
mellemrum kommer med komplimenter om såvel duften i køkkenet som din
skønhed

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og