Geforce FX5600 mærke
Fra : Mathias

Dato : 15-01-04 11:44

Hej NG

Jeg skal bruge et kort med FX5600 chip og 256 mb ram. Jeg har ingen krav om
ekstra udgange eller medflg. software - jeg bruger NVidia's drivere.
Tidligere har jeg altid sværget til Asus, når jeg købte grafikkort, men nu
kan jeg se, at man kan spare mange penge ved at købe et andet (skod-)mærke
som f.eks. Albatron eller Galaxy.

Så mit spørgsmål er derfor: Er der overhovedet kvalitetsmæssig forskel på
f.eks. Asus og de billige kort, da det jo er samme chip der sidder på? Ville
I turde købe dem?

--
Mvh. Mathias

Fra : Agemam

Dato : 15-01-04 12:01

Hej Mathias

Jeg købte i November måned 2003 et Point of View GFX kort med GeForce
FX5600 GPU på. Samtidigt er kortet udstyret med 256 MB ram, DVI udgang
(udgang til fladskærme), og admindelig udgang på. Der er derudover en TVout
på, med tilhørende kabler. Men der er dog ikke den store spilpakke, som
andre GFX producenter kaster med i pakken, for at få det solgt.

Mit tidligere GFX kort var et ASUS GeForce 2 MX400 med 64 MB Ram, her blev
jeg anbefalet ovenstående kort, af en kammerat, som selv havde fået sat det
kort i. Det kører fint, og jeg bruger selv den nyeste Nvidia driver v53.03
(har ikke lige fået tjekket om der skulle været kommet en ny version). Jeg
kan ihvertfald ikke mærke forskel på et "kvalitets" kort og et lidt
billigere kort. Jeg tror ydelsen er den samme, men at ASUS (og andre ligende
producenter) kaster en spilpakke med, hæver prisen.

Bare en ide fra min side

JEg har vedlagt et link, derfra hvor jeg har købt mit kort

http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=21457

Håber du kan bruge det til noget

Regards Agemam