Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Driver til r9800pro?
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 07:57

Skal det bare være den nyeste fra www.ati.com eller hvilken er den
bedste?

OS: WinXP home.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-01-04 11:22

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> Skal det bare være den nyeste fra www.ati.com eller hvilken er den
> bedste?
>
> OS: WinXP home.

Mine erfaringer siger at man skal hente de drivere til det kort man har, jeg
har et Tyan, og har forsøgt mig med drivere fra ATI's hjemmeside, det gik
ikke helt godt, så hentede jeg dem fra Tyan's hjemmeside, og det gik bedre.
Det er så ikke sådan at når STI har barslet med en nu driver, at den så er
klar til det kort man nu måtte have, der kan godt gå 14dage og det kan man
godt vente på.

Kim Larsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-01-04 16:00

"Kim Larsen" <mythos###@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> barslet med en nu driver, at den så er klar til det kort man nu måtte
> have, der kan godt gå 14dage og det kan man godt vente på.

Erhmm det er de samme drivere! Tyan er måske bare ikke så hurtige til at
lægge de nyeste op som ATi selv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-01-04 17:32

> Erhmm det er de samme drivere! Tyan er måske bare ikke så hurtige til at
> lægge de nyeste op som ATi selv.
>
> --
> Bjarke Andersen

Hvorfor så den forskel, det kan jeg ikke rigtigt forstå.
Jeg havde problemer med at få tingene til at køre ordentligt på mit TV med
driveren fra ATI, men den smed jeg så ud når Tyan kom med deres, og så var
der ikke noget galt. Det kan være et tilfælde, jeg ved det ikke, men jeg
henter nu mine drivere fra Tyan efter den oplevelse.

Kim Larsen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 15-01-04 17:49

"Kim Larsen" <mythos###@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke noget galt. Det kan være et tilfælde, jeg ved det ikke, men jeg
> henter nu mine drivere fra Tyan efter den oplevelse.

Ja når man henter til et Sapphire kort, så står der:

"Downloud from ATI "

Og Sapphire er meget langsom til at update deres side.
Og det er nøjagtig de samme driverer.

Allan / Kolding

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-01-04 16:01

peet_dk <peet at peet dot denmark> crashed Echelon writing

> Skal det bare være den nyeste fra www.ati.com eller hvilken er den
> bedste?

Det er forskelligt fra person til person. Prøv med den nyeste og se om du
har problemer, hvis ja, så prøv nogle af de ældre.

Personligt, duede Catalyst 3.8 ikke godt for mig så jeg har holdt mig på
3.7 siden da. Har dog ikke testet nyere efter 3.8.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 15-01-04 17:52

> [...]
>
> Personligt, duede Catalyst 3.8 ikke godt for mig så jeg har holdt mig på
> 3.7 siden da. Har dog ikke testet nyere efter 3.8.

Og hos mig dur 3,10 ikke !
Hverken til mit 9800 PRO eller mit 9600XT.

Kører med 3,9 på begge maskiner.

Allan / Kolding

Fra : HKS

Dato : 15-01-04 21:43

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> wrote in message
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Og hos mig dur 3,10 ikke !
> Hverken til mit 9800 PRO eller mit 9600XT.

Svinger vel meget fra maskine til maskine. Kører selv med 3.10 på mit
Sapphire 9800Pro for tiden og det kører fint, dog er det modificerede
drivere men har osse haft den originale inde.

Hae osse haft langt de fleste af de gamle drivere inde og der har ikke været
den store forskel synes jeg.

EVT. hent dine drivere fra www.omegacorner.com , Det er modificerede
drivere til både ATi og Nvidia. De virker pænt godt.

/HKS