Nyt bundkort
Fra : Kim Larsen

Dato : 14-01-04 23:10

Hej i gruppen

Jeg står og skal til at opgradere lidt på min maskine. Til det har jeg tænkt
mig et Asus bundkort, et med to netkort indbygget (jeg kan ikke huske hvad
det hedder). Jeg havde så tænkt mig at bruge det ene netkort til at få
forbindelse til min kommende net-server og det andet så til at gå på nettet
med, men er dette muligt ? Kan jeg via min netserver så installere på den
jeg bruger, og kan jeg via diverse cd/dvd-drev installere fra netserveren
til den jeg bruger ?
Min lille plan er at jeg vil bygge en såkaldt net-server, men den skal så
også indeholde cd/dvd-drev, så jeg kun har harddiske i den jeg arbejder på
til dagligt, men jeg vil gerne kunne installere fra netserveren når behovet
kommer, men er det muligt ?

Kim Larsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-04 07:48

"Kim Larsen" <mythos###@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>forbindelse til min kommende net-server og det andet så til at gå på nettet

...cut

Man kan lave mange sjove ting med netværk, men din opsætning lyder nu
besværlig.

Dobbelt netkort er nyttigt hvis maskinen skal bruges som firewall,
eller i servere hvor man ønsker højere hastighed end der kan opnås med
eet netkort.

I hjemmenetværk kan jeg ikke se nogen grund til dobbelt netkort...

Jeg foretrækker at kable alt til et centralt krydsfelt og beskytte
netværket med en bredbåndsrouter.

> [...]
>til dagligt, men jeg vil gerne kunne installere fra netserveren når behovet

En server uden harddisk er nu ikke særlig nyttig - I virkeligheden er
det vel bare et extern cd-rom drev du vil ha ?! Så er det noget
billigere og enklere med et USB drev...

<mlr>

<mlr>

Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besyndelige..

Uden kaffe, intet arbejde