Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 6 spørsmål
Fra : Persen

Dato : 21-04-01 10:51

Jeg har lige været ude og købe det formidable program Photoshop 6.
Jeg ville derfor høre om man kan lave PhotoCd billeder med den ?
Jeg kan nemlig ikke lige se skoven for bare træer , for jeg går ud fra at
det kræver
specielle indstilninger hvis man kan.

Mvh
Persen

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 13:39

"Persen" <persen1@yahoo.com> skrev:

> [...]
> Jeg ville derfor høre om man kan lave PhotoCd billeder med den ?
> Jeg kan nemlig ikke lige se skoven for bare træer , for jeg går ud fra at

Nej det kan du ikke. PCD-formatet sidder Kodak så hårdt og
solidt på at du kun kan åbne formatet i Photoshop og ikke
gemme til det. Uha hvor kunne jeg også godt tænke mig man
kunne gemme til det, men med Photoshop alene kan du ikke.
Du kunne jo gå ud og investere i udstyret til det, men det kan
du nok ikke engang få lov til for Kodak. ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Persen

Dato : 21-04-01 15:32

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kunne jo gå ud og investere i udstyret til det, men det kan
> du nok ikke engang få lov til for Kodak. ;)

tion+4220 >

> --
> Mvh. Madsen
> (Remove »who« in email)

Damn , jeg havde sådan håbet at jeg kunne. Man kan måske finde et "mindre
godkendt"
program online et eller andet sted på nettet ? Der ligger jo så meget
herude.

Mvh
Persen

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 15:41

> [...]

> godkendt"
> program online et eller andet sted på nettet ? Der ligger jo så meget

Muligvis, men jeg tvivler. Hvis du finder det, så smid lige et
link ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : lehd

Dato : 27-04-01 21:09

Hej
Det kan jeg da ikke se nogen grund til du ikke skulle kunne.
I Photoshop kan du samle alle dine billeder i en slags album og du brænder
så blot en cd med disse.
man behøver ikke et program som Photochop for at lave en FotoCD, man kan
brænde alle de billeder man har ned på en cd.
Det er dine egne billeder vi snakker om, og dem kan du brænde alle de skiver
du vil med.
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 21:20

"lehd" <lehd@slaegt.dk> skrev:

> [...]
> brænde alle de billeder man har ned på en cd.
> Det er dine egne billeder vi snakker om, og dem kan du brænde alle de skiver

Jo, men han snakker vel Kodak PhotoCD. En CD med billeder på
og Kodak PhotoCD er ikke det samme. Selvfølgelig kan han lave
billeder som så kan brændes på en CD, men han kan ikke lave
en CD som opfører sig som en Kodak PhotoCD. Sådan forstod
jeg hans spørgsmål.

Se definintionen på en PhotoCD fra Kodak her:

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm

Dato : 27-04-01 21:34

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Jo, men han snakker vel Kodak PhotoCD.

Nej det ganske særlige PCD-format:
PCD - Photo CD (Kodak, CD) (s. 71 Akronymer)
http://www.mit.edu:8001/people/wchuang/cooking/recipes/Roman/www/unix/Unix/A
cronyms.txt
(Det var lige der jeg var kommet til).

nina

Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 21:51

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> "Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Nej det ganske særlige PCD-format:
> PCD - Photo CD (Kodak, CD) (s. 71 Akronymer)
> [...]

Ja, men det er jo netop også dette format der ligger på en
Kodak PhotoCD. (Du tager sikkert fis på mig!?)

Er du godt nok nået så langt med listen? ;)
Jeg faldte i søvn da jeg nåede et stykke ned i "A"

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm