Gåsehudsfremkaldende Film
Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 16:45

Jeg er sucker for storslåede film med gåsehudsfremkaldende scener.
Eksempler:

Braveheart, da William Wallace holder "Will you fight?!"-talen. Slaget
ved Falkirk tror jeg.

The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.

Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 18:43

> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Jenna Loves Rocco - scenen i bilen hvor manden med den røde hat gir hende
brunetten en tur... LOL

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 19:07

Rune Vestergaard wrote:

> Jenna Loves Rocco - scenen i bilen hvor manden med den røde hat gir hende
> brunetten en tur... LOL

Så vidt jeg ved har Jenna Jameson da ikke lavet noget med Rocco endnu? I
hvert fald ikke af den slags som er Roccos speciale :)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 19:33

> Så vidt jeg ved har Jenna Jameson da ikke lavet noget med Rocco endnu? I
> hvert fald ikke af den slags som er Roccos speciale :)
>
> /David

http://www.adultdvdgold.com/dvd_details.asp?item=6274&gcategory_id=10

Kend din porn

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 20:09

Rune Vestergaard wrote:

> http://www.adultdvdgold.com/dvd_details.asp?item=6274&gcategory_id=10
>
> Kend din porn

Okay, men som sagt: ikke Roccos speciale :)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 21:23

David Rasmussen wrote:

> Okay, men som sagt: ikke Roccos speciale :)

Hvad er Roccos speciale da? Er det ikke porno?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-01-04 22:59

Lædertarzan wrote:

> Hvad er Roccos speciale da? Er det ikke porno?

Jo, men mere en niche. Noget der plejer at komme bag på folk faktisk.

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 23:05

Søren Nielsen wrote:

> Jo, men mere en niche. Noget der plejer at komme bag på folk faktisk.

LOL!

/David

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-01-04 19:04

Hej

David Rasmussen wrote:
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Åbningsscenen i Løvernes Konge.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-01-04 19:06

> Jeg er sucker for storslåede film med gåsehudsfremkaldende scener.
> Eksempler:

Independence Day, Bill Pullmans tale der slutter med "We wil not go quitly
into the night!"

Meget amerikansk, men alligevel en fed scene.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 19:10

Martin Helbo wrote:

> Independence Day, Bill Pullmans tale der slutter med "We wil not go quitly
> into the night!"
>
> Meget amerikansk, men alligevel en fed scene.

Den virker ikke på mig, tværtimod. Men tak for forslaget :)

/David

Fra : Brian Christensen

Dato : 14-01-04 19:21

> Independence Day, Bill Pullmans tale der slutter med "We wil not go quitly
> into the night!"

Jeg krummer tærerne af den pinlige tale, men filmen er ikke meget bedre.

Men talen ender da på "Today we celebrate out independence day" eller husker
jeg forkert?

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-01-04 19:40

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg krummer tærerne af den pinlige tale, men filmen er ikke meget bedre.
>
> Men talen ender da på "Today we celebrate out independence day" eller
husker
> jeg forkert?

Nej, det skal vist nok passe. Det er lang tid siden jeg har set den sidst.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten DH

Dato : 15-01-04 18:47

"Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk> skrev i en meddelelse
> Independence Day, Bill Pullmans tale der slutter med "We wil not go quitly
> into the night!"

Ha ha jeg sad her og var helt flov; men jeg kan huske jeg i biografen fik
gåsehud i åbningsscenen hvor flaget på månen ryster de UFO'er flyver tæt
forbi... resten af filmen kan man så diskutere

Fra : ML-78

Dato : 15-01-04 21:30

Morten DH skrev:

> [...]
fik
> gåsehud i åbningsscenen hvor flaget på månen ryster de UFO'er flyver

Vel fordi du undrede dig over, hvordan forbiflyvende UFO'er kan få et
flag til at ryste, når der ingen atmosfære er?

> resten af filmen kan man så diskutere

Eller også kan man glemme den

ML-78

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 16-01-04 13:56

> tæt forbi...
> > >
> Vel fordi du undrede dig over, hvordan forbiflyvende UFO'er kan få et
> flag til at ryste, når der ingen atmosfære er?

....nu er ID4 jo ikke en doku-film.

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 10:28

ML-78 wrote:

> Vel fordi du undrede dig over, hvordan forbiflyvende UFO'er kan få et
> flag til at ryste, når der ingen atmosfære er?

Er det hvad du synes er _mest_ urealistisk i den film?

he-he

Vh,
Claus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-01-04 21:36

Morten DH wrote:

> [...]
> gåsehud i åbningsscenen hvor flaget på månen ryster de UFO'er flyver tæt
> forbi... resten af filmen kan man så diskutere

Resten af filmen er da også gåsehudsfremkaldende.... men det er så af en
lidt anden grund :)

Fra : Zeki

Dato : 14-01-04 19:47

De første par minutter af 'Gladiator' hvor Maximus ridder foran sin store
hær og man ser kejseren betragte skuepladsen.

De sidste to minutter af Godfather III, hvor man ser flashback af Michael
Corleone danse med alle de kvinder han har mistet.

Scenen i 'Der var engang i Amerika' hvor Noodles (Robert DeNiro) vender
tilbage til New York til tonerne af 'Yesterday'

Slutningen af 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste' hvor Bond's kone dør.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-01-04 20:01

Zeki skrev i en meddelelse...

> De første par minutter af 'Gladiator' hvor Maximus ridder foran sin store
> hær og man ser kejseren betragte skuepladsen.

Helt enig. For mit vedkommende vil jeg så udvide den med scenen lige før,
hvor Maximus står i stilhed og mediterer over livet, hans familie og det
kommende slag. Han får øje på rødhalsen, følger den med øjnene da den letter
og trækker let på smilebåndet. Og så skifter scenen til at han rider ud til
sin store hær - og musikken lige her i skiftet mellem scenerne - mums - jeg
fik gåsehud over hele kroppen alle fem gange jeg så den i biografen - og de
sidste 12 gange jeg har set den derhjemme.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 20:12

Zeki wrote:
> De første par minutter af 'Gladiator' hvor Maximus ridder foran sin store
> hær og man ser kejseren betragte skuepladsen.

Den film virker heller ikke på mig. Sorry :)

/David

Fra : Zeki

Dato : 14-01-04 20:20

> Braveheart, da William Wallace holder "Will you fight?!"-talen. Slaget
> ved Falkirk tror jeg.

Det var slaget ved Sterling.

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 20:23

Zeki wrote:

> Det var slaget ved Sterling.

Yep!

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 21:27

<snip>

> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.
>
> /David

Jeg ved ikke lige om der var gåsehud, men jeg har ved (kun) to lejligheder
oplevet et adrenalinsus, så det summede i tæerne.

Første gang var ved gladiatorkampene i Gladiator - især den første. Jeg
synes der blev bygget forbilledligt flot op til scenen og hvis jeg havde
levet mig bare en tøddel mere ind i filmen, havde jeg nok kopieret den
stakkel, der vådter sig i dødsangst før han skal ind.

Anden gang var da Rohirrim som en flodbølge tordnede ind i orkhæren i ROTK.
Da jeg genvandt mine sansers fulde brug noget senere slaget, opdagede jeg,
at jeg havde siddet med åben mund så længe at min tunge var tørret ud.

Jeg må så også blankt indrømme, at jeg går målrettet efter suset og derfor
sætter mig på 1.række midtfor. Bigger *is* better.
Gerne til en eftermiddagsforestilling på en hverdag=færre børn, slikposer og
snakkehoveder.

Venlig hilsen, Martin Skovbo
--
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Hobnobs

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 21:33

Martin Skovbo wrote:

> [...]
> levet mig bare en tøddel mere ind i filmen, havde jeg nok kopieret den
> stakkel, der vådter sig i dødsangst før han skal ind.

Jeg skal nok prøve at gense filmen.

> [...]
> Da jeg genvandt mine sansers fulde brug noget senere slaget, opdagede jeg,
> at jeg havde siddet med åben mund så længe at min tunge var tørret ud.

Ja, den glemte jeg. Det er lige præcis den slags jeg leder efter.

Heheh :)

/David

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 15-01-04 19:51

> [...]
> Da jeg genvandt mine sansers fulde brug noget senere slaget, opdagede jeg,
> at jeg havde siddet med åben mund så længe at min tunge var tørret ud.

Sad og flæbede som en kælling under den scene

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-04 21:17

3140 Bagdad Bob wrote:

> Sad og flæbede som en kælling under den scene

Det var jeg også ved at gøre flere gange i den film...

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-01-04 10:02

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> escribió

> Sad og flæbede som en kælling under den scene

Haha, det kan man sgu kalde selverkendelse.

Fra : Riverwind

Dato : 14-01-04 22:40

> Jeg er sucker for storslåede film med gåsehudsfremkaldende scener.
> Eksempler:
[...]
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
[...]

Kort forinden, da Théoden siger "The horn of Helm Hammerhand shall sound in
the Deep one last time", og Gimli blæser i hornet - det er stort!

/Riverwind

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 22:52

Riverwind wrote:

> [...]
>
> Kort forinden, da Théoden siger "The horn of Helm Hammerhand shall sound in
> the Deep one last time", og Gimli blæser i hornet - det er stort!

Hele det chapter på dvd'en er for stort. Lige fra "Ride out and meet
them!" :)

/David

Fra : ThomasS

Dato : 15-01-04 15:51

"Riverwind" <riverwindfrimigfor@jereselendigespamheaven.dk> skrev i en
meddelelse
> Kort forinden, da Théoden siger "The horn of Helm Hammerhand shall sound
in
> the Deep one last time", og Gimli blæser i hornet - det er stort!
>
> /Riverwind

Eller der hvor Aragon for at vide af Théoden hvem der er konge af Rohan.
"Last I check, Théoden. And NOT aragon is king of the Rohan"

Ok, ikke så gåsehudsfremkaldende, mem sejt aligevel...

/Thomas

Fra : zcully

Dato : 14-01-04 23:04

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Flere ting i American History X. Vil ikke skrive det her da det også kan
afsløre for dem der ikke har set den!!

/Zcully

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-04 00:15

zcully (zcullyremovethis@hotmail.com) skrev følgende:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Flere ting i American History X. Vil ikke skrive det her da det også
> kan afsløre for dem der ikke har set den!!

Sådanne folk findes da ikke...? Gør de? :)

- Martin

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 10:32

Martin Petersen wrote:

> Sådanne folk findes da ikke...? Gør de? :)

Jo (rødmer)
- det er en af dem jeg altid går forbi når jeg lejer/shopper...

Er det en fejl?

Vh,
Claus

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-04 10:50

Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> writes:

> Jo (rødmer)
> - det er en af dem jeg altid går forbi når jeg lejer/shopper...
>
> Er det en fejl?

Ja. Afgjort. Det er en glimrende film om en mands vej ud af nazismen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 11:01

Peter B. Juul wrote:

> Ja. Afgjort. Det er en glimrende film om en mands vej ud af nazismen.

Noteret! Checkede lige http://www.imdb.com/title/tt0120586/ - den har jo
de vildeste anmeldelser. Jeg må nok gøre noget ved det

Vh,
Claus

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-04 11:43

Beeblebrox (beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com) skrev følgende:

> Noteret! Checkede lige http://www.imdb.com/title/tt0120586/ - den har
> jo de vildeste anmeldelser. Jeg må nok gøre noget ved det

Glæd dig. :)

- Martin

Fra : Beeblebrox

Dato : 19-01-04 17:45

Martin Petersen wrote:

> Glæd dig. :)

Nu er den bestilt så det gør jeg

Vh,
Claus

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-01-04 13:10

Peter B. Juul wrote:

> Ja. Afgjort.

Enig. Og konen kunne også lide den!?!

>Det er en glimrende film om en mands vej ud af nazismen.

Det var nu ikke lige dén one-liner jeg ville have benyttet...

/jim

Fra : ib

Dato : 19-01-04 14:16

> Jo (rødmer)
> - det er en af dem jeg altid går forbi når jeg lejer/shopper...
>
> Er det en fejl?

nej - jeg kunne godt komme med nogle eksempler, men de vil ødelægge det for
dig hvis du vil se den. Den er måske ikke dårlig, men også laaaangt fra god.

IMHO

Fra : Martin Moeller

Dato : 14-01-04 21:36

David Rasmussen skrev:

> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Star Wars VI - Return of the Jedi:
Til sidst i filmen i slaget om Endor, hvor Admiral Ackbar beordrer at alle
fly skal angribe Superstardestroyeren...

Fight Club:
Scenen hvor Ed Norton erfarer, at han er Tyler Durden.

--
Martin Møller
"Der har vi Verner. Verner fra Hvidovre Posthus, sammen med sin kone Inge.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-01-04 09:31

"Martin Moeller" <novalid@email.com> escribió

> Fight Club:
pas nu på martin

Fra : Martin Moeller

Dato : 15-01-04 12:21

Lars Hoffmann skrev:

> pas nu på martin

Sorry... Regnede med de fleste har set den, men du har nu ret alligevel...

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 15-01-04 11:08

David Rasmussen wrote:
> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Jeg har lige fået set Casablanca igen. Og scenen hvor Victor Lazlo får
hele Rick's til at synge Marsaillaisen (Jeg kan ikke stave på fransk)
får det stadigvæk til at gibbe i mig. Selvom jeg snart har set den film
50 gange, og egenligt aldrig har kunne lide den sang.

Men den stortudende Yvonne der kæmper sig igennem sange, får mig hver gang.

mvh Magnus

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 01:32

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 50 gange, og egenligt aldrig har kunne lide den sang.
>
> Men den stortudende Yvonne der kæmper sig igennem sange, får mig hver

Som sagt i anden tråd: Den film er ét langt mindeværdigt øjeblik!

Per V.

Fra : Akalias

Dato : 16-01-04 05:18

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> gang.
> >
> Som sagt i anden tråd: Den film er ét langt mindeværdigt øjeblik!

Jeg har aldrig set filmen!

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 10:08

"Akalias" <akalias@> skrev i en meddelelse
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig set filmen!

Det er så dit problem.

Per V.

Fra : Akalias

Dato : 16-01-04 15:46

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-01-04 11:42

David Rasmussen wrote:
> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede

Efter min mening slår intet scenen i Sergio Leones "Once Upon a Time in the
West", hvor Claudia Cardinale er ankommet til togstationen, og går ind i
stationshuset, hvorefter kameraet stille og roligt løftes op over taget til
et pragtfuldt billede over byen. Samtidig spilles filmens hovedtema (Ennio
Morricone) - det er så uendeligt smukt. Jeg har fået gåsehud adskillige
gange blot ved at skrive dette... Filmen er for nylig udkommet på DVD, og
har du ikke set den, så gør det. Den anses af mange mennesker som den bedste
film der nogensinde er lavet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-01-04 12:42

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> escribió en
el mensaje news:E6uNb.151$o06.117@news.get2net.dk...
> Filmen er for nylig udkommet på DVD, og
> har du ikke set den, så gør det. Den anses af mange mennesker som den
bedste
> film der nogensinde er lavet.

JEg glæder mig til at se den, jeg har haft den stående hjemme på hylden y en
14 dages tid

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 15-01-04 13:54

Hey,

> Nævn venligst nogle flere storslåede film med
> lignende storslåede scener.

Dette er nok ikke i nabolaget af de slags scener du er ude efter. Men i
'Days of Thunder' hvor Harry Hogge (Duvall) bygger den første bil til Cole
Trickle (Cruise), får jeg næsten altid gåsehud. Det er det geniale samspil
med lyden (musikken, mest), og måden det hele er klippet sammen på. Især hen
af slutningen af scenen. Skal ses med en passende volume på anlæget (men
ikke FOR meget). I love that scene!!

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 14-01-04 19:56

> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Maverick og Goose der synger "You Lost That Loving Feeling" i Top Gun.....
men der er nok mest fordi de ikke synger særligt godt c",)

MVH

Morten

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-01-04 20:14

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:i6yNb.2990$tA.891@news.get2net.dk...

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

....mener nu det var ved Stirling

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-01-04 17:13

> [...]
>
> The Two Towers, da Gandalf og rohirrim rider ned ad bjerget.
>
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Tjah nu ved jeg ikke hvor storslået det kan kaldes, men da Leeloo i 'Fifth
Element' lammetæver en flok grimrikker krydsklippet med tonerne af 'Lucia De
Lammermoor' - vanvidsarien, sunget af hende den blå alien-operasangerinde -
DET er stort! *Og* det er humor!

Ellers ville jeg tage fat i Gladiator, som mange af de andre her i gruppen
nævner - slaget i begyndelsen af filmen, og musikken dertil - uh, mums!

Og Braveheart, da de engelske 'ridderskikker' tordner frem mod skotterne -
uhauhauha...

TTT - som du nævner, da Gandy and the Bad Bunch moser ned af bjergsiden -
enig!

Og så glæder jeg mig som et lille barn, til ROTK kommer på dvd - der er
adskillige fede scener der.
F.eks. Aragorns tale til tropperne, før de går i lag med orker og
hvadsomhelst ved det store slag på sletten - Denethors 'nedtur' - Eowyn, der
nakker ringåndernes leder sammen med Pippin - kroningen - ork, der bliver
masser at vælge imellem!

Og en lillebitte scene der giver mig gåsehud af den *ufede* slags:
Da en ung blond tysker i fuld nazi-uniform rejser sig i 'Cabaret' og
begynder at synge 'Tomorrow Belongs To Me', og folk rundt omkring langsomt
rejser sig op og synger med lidt efter lidt. Puuuh.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Zeki

Dato : 15-01-04 17:28

> Og en lillebitte scene der giver mig gåsehud af den *ufede* slags:

Er det ikke det man kalder "kuldegysninger"?

> Da en ung blond tysker i fuld nazi-uniform rejser sig i 'Cabaret' og
> begynder at synge 'Tomorrow Belongs To Me', og folk rundt omkring langsomt
> rejser sig op og synger med lidt efter lidt. Puuuh.

Ja, den gjorde også et eller andet ubehageligt ved mig. Både da jeg så
filmen, og da de fremførte den på Gladsaxe Teater (hvor de i programmet
kaldte den 'Vaterland'). Ellers en meget fed melodi.

mvh Zeki

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-01-04 17:41

"Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote in message

> Er det ikke det man kalder "kuldegysninger"?
***
Nårh jo...
***

> [...]
> filmen, og da de fremførte den på Gladsaxe Teater (hvor de i programmet
> kaldte den 'Vaterland'). Ellers en meget fed melodi.
Det pokkers ved den melodi er, at det er en decideret ørehænger. Øv!
***
> mvh Zeki
***
Mvh Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 01:34

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> skrev i en meddelelse
> Det pokkers ved den melodi er, at det er en decideret ørehænger. Øv!

Tja, det er "Horst Wessel" faktisk også!

Per V.

Fra : KEP

Dato : 16-01-04 21:43

Personligt får jeg mest gåsehud af ubehageligt gode psykologiske
gysere.

De sidste par gange det er sket er i den 6. sans (spoiler)
og i The Others (spoiler)

..
..
..
..
..
..

¨.
..
..
..
..
..

6 sans:
Der hvor det hele går op for en, at han har været død hele tiden. Det
er meget gåsehudsfremkaldede her.

The others:
BLA. der hvor drengen ligger i sengen og pigen snakker med drengen fra
"the other side" og beder ham om at røre drengen på kinden.

Fra : Christina Estrup

Dato : 15-01-04 21:48

Aragorn Elessar wrote:
> Eowyn, der nakker ringåndernes leder sammen med Pippin

*host* Merry.

Efter min mening er det mest gåsehudsfremkaldende i ROTK der, hvor Pippin
synger for Denethor, der sidder og mæsker sig, samtidig med at der
krydsklippes til Faramir og hans mænd, der rider over Pelennor i et dødsdømt
forsøg på at tilbageerobre Osgiliath. Den scene skærer mig i hjertet.
--
Christina Estrup

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-04 21:53

Christina Estrup wrote:

> [...]
> forsøg på at tilbageerobre Osgiliath. Den scene skærer mig i hjertet.

Også her. Hvem vidste at Billy Boyd sang så flot.

/David

Fra : -V-

Dato : 15-01-04 23:13

David Rasmussen wrote:
> Også her. Hvem vidste at Billy Boyd sang så flot.

One Two lavede da en slags hyldest til ham, allerede i 80'erne.

Eller no'ed....

-V-

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 10:39

Christina Estrup wrote:

> [...]
> forsøg på at tilbageerobre Osgiliath. Den scene skærer mig i hjertet.

*Ja*! Der rejste de små hår sig både i nakken og på armene

Vh,
Claus

Fra : MRN

Dato : 21-01-04 12:46

> [...]
dødsdømt
> forsøg på at tilbageerobre Osgiliath. Den scene skærer mig i hjertet.

Lige præcis!
Plus i slutningen hvor Aragorn siger "You bow for none!" til de fire
hobbitter, og alle folkene bøjer sig for dem...

MRN

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 01:33

> [...]
> begynder at synge 'Tomorrow Belongs To Me', og folk rundt omkring langsomt
> rejser sig op og synger med lidt efter lidt. Puuuh.

Du har heklt ret! GYS!!!!

Per V.

Fra : Zodiax

Dato : 17-01-04 02:38

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
<SNIP>
>Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Ok, det er lidt pinligt, men de første gange jeg så karate kid, fik jeg
gåsehud da Daniel lavede Tranen på ham den stygge med smørhåret.

--
Zodiax

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 10:41

Zodiax wrote:

> Ok, det er lidt pinligt, men de første gange jeg så karate kid, fik jeg
> gåsehud da Daniel lavede Tranen på ham den stygge med smørhåret.

He-he Var ret pjattet med dem da jeg var 20 år yngre - der havde jeg
det på samme måde!

Vh,
Claus

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 19-01-04 15:41

"Zodiax" <zodiax@jesspar*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ok, det er lidt pinligt, men de første gange jeg så karate kid, fik jeg
> gåsehud da Daniel lavede Tranen på ham den stygge med smørhåret.

Me2!! Den scene (og filmen) så mig og min bror igen og igen og igen......

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 21:00

> [...]
>
> Ok, det er lidt pinligt, men de første gange jeg så karate kid, fik jeg
> gåsehud da Daniel lavede Tranen på ham den stygge med smørhåret.

Me too.... jeg fik vildt gåsehud og tårer i øjnene

På samme måde havde jeg det da jeg hørte hende der Gudrun i Stjerne for en
aften.....

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 10:46

David Rasmussen wrote:
> Nævn venligst nogle flere storslåede film med lignende storslåede scener.

Den Engelske Patient, der hvor Count Laslo de Almásy bærer sin elskede
Katharine Clifton ud af grotten...

Jeg tror ikke der var et hår der ikke rejste sig - og en enkelt tåre
kneb jeg også

Vh,
Claus