Donnie Darko - snyder jeg mig selv?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-01-04 16:14

Kender i det: man ved den er populær hos mange, men det er en film man altid
lader blive på hyldne hos sin lokale udlejer - hvorfor ved jeg ikke
rigtigt... ikke andet end den lyder en snert for mærkelig (hvilket jo ikke
behøver være et godt argument for ikke at leje) - sådan har jeg det med
Donnie Darko - snyder jeg mig selv og bør jeg leje den i en fart, eller skal
jeg bruge mine penge på noget andet?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 16:23

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> escribió

> [...]
> behøver være et godt argument for ikke at leje) - sådan har jeg det med
> Donnie Darko - snyder jeg mig selv og bør jeg leje den i en fart, eller

Det er jo ikke nemt at vide. Som du måske kan læse her i gruppen mener
halvdelen at det er en tankevækkende god film der dog forlanger noget af sit
publikum, den anden halvdel mener til gengæld at det er noget
usammenhængende hø.

Hvad filmen er for dig tør jeg ikke spå om.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-01-04 16:42

sniper_Nolight's utterance expressed in

> [...]
> sådan har jeg det med Donnie Darko - snyder jeg mig selv og bør jeg
> leje den i en fart, eller skal jeg bruge mine penge på noget andet?

Sådan hevde jeg det selv for et års tid siden - og i sådan
et tilfælde kan jeg slet ikke lade være med at se den så...

Jeg _må_ simpelthen finde ud af hvad jeg synes om den :D

(jeg hører til dem der er vild med den...)

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-01-04 16:51

Umiddelbart er den en dum ide at leje den, da den er en af de film man skal
se flere gange for at forstå den, og det bliver jo hurtigt dyrt at skulle
leje en 4-5 gange ;)

Selv synes jeg den er rigtig fed (efter at have set den et par gange) og har
lige købt den på DVD.

Hvis du kan lide film af Cronenberg eller David Lynch hvor man skal sider og
tænke en hel del over fanden det lige er man har set. Så du ikke gå uden om
Donnie Darko.

Ud over de to ovennævnte og så Memento, hvad findes der så egentlig af gode
film i den genre?

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 17:14

"Johnny Jakobsen" <btzREM0VETHIS@area42.dk> escribió

> Selv synes jeg den er rigtig fed (efter at have set den et par gange) og
har
> lige købt den på DVD.

Hvis der skulle være nogen der er interesseret i at købe den på DVD, kan den
fås hos www.cd-wow.com.hk til 89 HKD ~ 67 Dkr

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 14-01-04 17:41

> har
>
> Hvis der skulle være nogen der er interesseret i at købe den på DVD, kan
den
> fås hos www.cd-wow.com.hk til 89 HKD ~ 67 Dkr

Og den er også med 5.1 DD lyd, hvor DK-udgaven kun har 2.0 DD.

Mvh.

Mads

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-01-04 21:06

> den
>
> Og den er også med 5.1 DD lyd, hvor DK-udgaven kun har 2.0 DD.

Jeg bestilte den hos axelmusic til 69,95 og den er også med 5.1. Så nu
venter jeg bare på den dukker op.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543036401

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : zcully

Dato : 14-01-04 22:59

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> har
>
> Hvis der skulle være nogen der er interesseret i at købe den på DVD, kan

Syntes ikk jeg kunne finde den der.
Men fandt den her:
http://www8.cd-wow.com/searchresults.php?searchfield=darko
Men hvilken en af de 2 udgaver skal man købe? Umiddelbart ville jeg købe den
billige, men er det med skod lyd og skod kvalitet?

/Zcully

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-01-04 00:04

On Wed, 14 Jan 2004 22:59:18 +0100, zcully wrote:

> Syntes ikk jeg kunne finde den der.

Så søg her:
http://www1.cd-wow.net/index.php?site_country=us

Dollar-kursen er også dejlig lav

--
Mvh. Lars

Fra : zcully

Dato : 15-01-04 16:51

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message

> Så søg her:
> http://www1.cd-wow.net/index.php?site_country=us
>
> Dollar-kursen er også dejlig lav
>
> --
> Mvh. Lars

Tak. Den er straks bestilt

/Zcully

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-01-04 17:41

Johnny Jakobsen wrote:

> Ud over de to ovennævnte og så Memento, hvad findes der så egentlig
> af gode film i den genre?

Christoffer Boes Reconstruction er da et udmærket, dansk indslag. Men ellers
synes jeg, at det er svært at finde fællesnævnere for Lynch, Cronenberg,
Donnie Darko og Memento - udover måske den ene, at de alle undviger de mere
gængse konventioner for historiefortælling.

MVH
Jens

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-01-04 23:57

> [...]
mere
> gængse konventioner for historiefortælling.

Det var noget lign det jeg tænkte på.
Film som ikke bare fortællen en linær historie fra start til slut som man
har glemt allerede inden man sætter den næste film på. En film som holder
noget "skjult", som man bliver nød til at sidde og diskutere bagefter for at
få til at hænge sammen.

Det behøves ikke at være helt så hardcore som Lynch's film. Dem har jeg
nogen gange været meget tæt på at mistænkte for bare at være ren volapyk ;)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Mathness

Dato : 14-01-04 18:06

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> writes:

> Og den er også med 5.1 DD lyd, hvor DK-udgaven kun har 2.0 DD.

Den skal da helt klart ses i 5.1, især scenen hvor Donnie snakker med
Frank, hvor de snakker i henholdsvis front og baghøjtalerne.

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 19:06

Mathness wrote:

> Den skal da helt klart ses i 5.1, især scenen hvor Donnie snakker med
> Frank, hvor de snakker i henholdsvis front og baghøjtalerne.

100% enig. Jeg blev så sur da jeg fandt ud af at den danske udgave jeg
havde fået, kun var i 2-kanals stereo. Hvad fanden tænker de på, dem der
udgiver den slags???

/David

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 01:11

David Rasmussen wrote:

> 100% enig. Jeg blev så sur da jeg fandt ud af at den danske udgave jeg
> havde fået, kun var i 2-kanals stereo. Hvad fanden tænker de på, dem
> der udgiver den slags???

Profit og om at komme hurtigst hjem fra arbejde. Sådanne folk burde ikke
arbejde med film.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Casper Kvan Clausen

Dato : 14-01-04 23:38

Johnny Jakobsen <btzREM0VETHIS@area42.dk> wrote:

> Hvis du kan lide film af Cronenberg eller David Lynch hvor man skal sider og
> tænke en hel del over fanden det lige er man har set. Så du ikke gå uden om
> Donnie Darko.

Bemærk dog at DD er *meget* mere lige ud ad landevejen end Lynch.

- Kvan.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-01-04 23:51

> Bemærk dog at DD er *meget* mere lige ud ad landevejen end Lynch.

Lynch er også en smule for "hardcore" til min smag, men Cronenberg har lavet
flere film jeg er ret begejstret for.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 01:16

Johnny Jakobsen wrote:

> Lynch er også en smule for "hardcore" til min smag, men Cronenberg
> har lavet flere film jeg er ret begejstret for.

Mulholland Drive er en af de Lynch film som jeg har set.. Tror ikke jeg har
set flere, men jeg var meget vild med Mulholland. Efter filmen sluttede
brugte jeg "et pænt stykke tid" (aner ikke hvor længe :) på bare at sidde og
tænke. Da jeg til sidst var ved at eksplodere prøvede jeg at slå filmen op
på IMDB, og fandt der en fortolkning som jeg fint kan leve med.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 01:10

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> sådan har jeg det med Donnie Darko - snyder jeg mig selv og bør jeg
> leje den i en fart, eller skal jeg bruge mine penge på noget andet?

Sådan havde jeg det med The Thin Red Line.. Hver gang jeg så den i
Blockbuster kiggede jeg på den, men valgte en anden.. Da jeg så senere
bestilte Good Will Hunting og Idioterne (virkelig dumt, den film så jeg
halvdelen af, og gav den så væk) hos dvdoo.dk, faldt jeg over Thin Red Line,
og fik den sendt med. Og det var rigtig godt gjort, jeg elsker den film, der
er så flotte scener i den og billederne er dejligt skarpe.. Ved ikke hvorfor
jeg ikke fik taget mig sammen, men jeg er da glad for at jeg gjorde.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-01-04 15:18

tja jeg må indrømme at hverken Cronenberg eller Lynch er nogle af mine super
favoritter - pænt sagt - til gengæld er jeg overdrevet begejstret for
Memento - den er kryptisk uden at være uforståelig... tak for jeres indlæg -
jeg tror (nu hvor jeg stort set har set alt andet på deres hylder) at jeg
vil leje den næste gang - måske man bliver glædeligt overrasket - nogle af
de bedste filmoplevelser er dem hvor man tror man skal se noget lala og så
er det en fantastisk film.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 23:52

>tja jeg må indrømme at hverken Cronenberg eller Lynch er nogle af mine super
>favoritter - pænt sagt - til gengæld er jeg overdrevet begejstret for
>Memento - den er kryptisk uden at være uforståelig...

Bemærk at Memento og Donnie Darko er vidt forskellige. Memento er
supercool. Donnie Darko er blot jævnt kedelig... så medmindre det er
for sent, så vil jeg ikke anbefale at spilde hverken penge eller tid
på Donnie Darko.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 16-01-04 01:04

> Bemærk at Memento og Donnie Darko er vidt forskellige.

Det er helt korrekt

> Memento er
> supercool. Donnie Darko er blot jævnt kedelig...

Det kan du jo ikke bare stille op sådan, det er da smag og behag. Jeg syntes
både Memento OG Donnie Darko hører til nogle af mine fedeste filmoplevelser

> så medmindre det er
> for sent, så vil jeg ikke anbefale at spilde hverken penge eller tid
> på Donnie Darko.

Du kan selfølgelig anbefale, men ikke vide hvad folk syntes. Så ligefrem at
sige han hverken skal spilde tid og penge syntes jeg da er dumt. Hvis den nu
falder i hans smag, så ville det da være ærgeligt at gå glip af, pga 40 kr i
leje og et par timer af ens liv

Så vil jeg anbefale at se den i en fart. Jeg syntes Donnie Darko er en
fantastisk film, men kan ikke sige om du vil syntes det? Det er en af de
slags film, hvor jeg sad og egentligt ikke rigtigt fattede den helt første
gang, men jeg havde sådan en rigtig god følelse indeni, af at det her var en
super filmoplevelse. Jeg syntes stemningen er fantastisk!