Nyt grafikkkort???
Fra : Frank Sørensen

Dato : 14-01-04 15:23

Jeg skal til at købe ny maskine og er lidt i vildrede ang grafikkort.

Kravet er simpelt: Det skal sparke røv i spil
Specielt HL2

Havde selv kigget på asus version af 9600XT og 9800XT men mest på
førstnævnte da jeg ikke vil give 4.500,- for et grafikkort.

Mit spørgsmål er så om der et kort der ligger sig solidt mellem disse to?
skal selvfølgelig være DX9 kompatibel.

Mvh
Frank Sørensen

Fra : kurt lund

Dato : 14-01-04 16:08

"Frank Sørensen" <mail@dontexsists.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> førstnævnte da jeg ikke vil give 4.500,- for et grafikkort.
>
> Mit spørgsmål er så om der et kort der ligger sig solidt mellem disse to?

Jamen skal det sparke røv må du også betale ;)
men når HL2 kommer ud er 9800XT sikkert også billigere
Hightech HIS Excalibur Radeon 9800 XT 256 mb ram fåes til a 3500 kr

Kurt

Fra : Nic

Dato : 14-01-04 16:54

> Jamen skal det sparke røv må du også betale ;)
> men når HL2 kommer ud er 9800XT sikkert også billigere
> Hightech HIS Excalibur Radeon 9800 XT 256 mb ram fåes til a
3500 kr

Køb et FX5900xt for 1600,-

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 14-01-04 17:09

Jævnfør de artikler der er skrevet om HL2 er der vist
ikke nogen grafikkort som kan sparke røv når det gælder dette spil.
Spillet er for krævende selv til de hurtigste af de kort som findes idag.

mvh
TK

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-01-04 17:47

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk*remove*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jævnfør de artikler der er skrevet om HL2 er der vist
> ikke nogen grafikkort som kan sparke røv når det gælder dette spil.
> Spillet er for krævende selv til de hurtigste af de kort som findes idag.

Jeg har set den version der blev stjålet fra Valve køre 100 % flydende med
masser af frames på et 9800pro uden problemer. Det er også et hurtigt kort,
men det havde ingen problemer med at køre HL2 whatsoever. Så "nutidens" high
end kort kan snildt køre det. Den version af HL2 er selvfølgelig ikke
færdig, men det er kun et plus, da man må formode at den færdige version vil
være 100% optimeret.

Men, mit bud vil være minimum Radeon 9800 og opefter for at få den bedste
fornøjelse af spillet.

Det så ellers lækkert ud, men jeg nægtede at kigge på det mere end 30
sekunder...eller var det 30 minutter eftersom jeg glæder mig som et
lille barn der venter på julemanden til det bliver frigivet i DK. Det skal
jeg da ha !!!

VH
Peter

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 14-01-04 20:37

Flere internationale sites har også testet Deus Ex - IW mht. ydelse, her er
et par eksempler:

"Without multisampling or the bloom effect, I suspect my 2GHz P4 with 512MB
of RAM and a GF FX 5950 Ultra is lucky to achieve 30fps at 1024x768, and
likely chops down to 10fps during the harshest bits of action (which are
fortunately few and far between.)"

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/18/0544589

mvh
TK

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 14-01-04 17:47

Hvad med et 9800Pro?

Fra : Brian Lund

Dato : 15-01-04 00:08

> [...]
> førstnævnte da jeg ikke vil give 4.500,- for et grafikkort.
>
> Mit spørgsmål er så om der et kort der ligger sig solidt mellem disse to?

Som andre har nævnt; 9800 pro, det kan fås for under 3000 kr, prismæssigt er
det altså midt i mellem, men ydelsesmæssigt er det meget tæt på 9800 XT

Brian