Forblive koblet til eksterne servere...
Fra : Storm

Dato : 13-01-04 21:18

For længe siden - måske 18 måneder - var der snak om muligheden for (i
OS X) at sætte en indstilling: Smid mig af externe servere hvis jeg ikke
har været aktiv i XX min. - Eller: Smid mig aldrig af.

Hvor er det nu muligheden for denne indtilling ligger henholdsvis i
Jaguar og i Panter?

For den findes da - gør den ikke?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 22:12

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> For den findes da - gør den ikke?

Jeg tvivler, og tror kun at det er serveren der kan bestemme hvor længe
en klient må være koblet på (uanset OS version).

Optionen findes i al fald i opsætningen af såvel OSX 10.1x-10.3x server
og netatalk. Mon ikke osse ASIP, Services for Macintosh, Exteem-Z,
Ethershare og hvad der ellers måtte findes af afp servere har samme
mulighed?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Storm

Dato : 13-01-04 22:30

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg tvivler, og tror kun at det er serveren der kan bestemme hvor længe
> en klient må være koblet på (uanset OS version).

Jeg synes bestemt jeg husker aha-oplevelsen, da jeg fandt ud af det :-/
- ihvertfald har jeg ikke længere problemet (jaguar). Mine kolleger på
panter har det derimod.

> [...]
> og netatalk. Mon ikke osse ASIP, Services for Macintosh, Exteem-Z,
> Ethershare og hvad der ellers måtte findes af afp servere har samme

Vi kobler jo på samme servere, men servernes tildeling af indstillinger
til brugerne behøver selvfølgelig ikke være de samme...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 23:02

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jeg synes bestemt jeg husker aha-oplevelsen, da jeg fandt ud af det :-/
> - ihvertfald har jeg ikke længere problemet (jaguar). Mine kolleger på
> panter har det derimod.

Hvordan forbinder de (og hvordan forbinder du)? med netværksbrowseren,
ævle+K, automount? har de ikke gemt passwordet i nøgleringen, har du?

slås netværket på deres maskiner fra når de sover?

(mange spørgsmål)

> Vi kobler jo på samme servere, men servernes tildeling af indstillinger
> til brugerne behøver selvfølgelig ikke være de samme...

Jeg vil tro at i tilhører samme grupper så det er det nok

Fra : Storm

Dato : 14-01-04 17:35

Morten <spam@reippuert.dk> wrote

> Hvordan forbinder de (og hvordan forbinder du)? med netværksbrowseren,
> ævle+K, automount? har de ikke gemt passwordet i nøgleringen, har du?

Der kan godt være noget her, vi har ihvertfald ikke gjort det ens, jeg
forsker lige lidt i det

> slås netværket på deres maskiner fra når de sover?

Bingo - jeg er sikker på at tampen brænder her, men jeg kan ikke
genskabe situationen på min egen maskine.

Jeg mener ikke den smider mig ikke af eksterne servere selvom maskinen
går i sleep... eller.

Jeg gør lige mit hjemmearbejde lidt bedre.

--
Venlig hilsen Nina Storm